Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصطلاح تعمیر و نگهداری تأسیسات (FM) گاهی‌اوقات با تعمیر و نگهداری صنعتی اشتباه گرفته می شود. تعمیر و نگهداری تأسیسات مربوط به ساختمان‌های تجاری غیرتولیدی، تعمیر و نگهداری صنعتی مربوط به کارخانه‌های تولیدی است و تعمیر و نگهداری املاک در مورد ساختمان‌های مسکونی به کار برده می‌شود. با این اوصاف، توافق جهانی درباره اینکه چه وظایفی تحت پوشش کدام یکی قرار می‌گیرند، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا بنابر اعلام وندورلیست ایران، در این متن وندورلیست ایران، نگاهی کوتاه خواهیم داشت به منشأ مدیریت تاسیسات ساختمان، نقش مدیران تاسیسات، مقوله‌های تعمیر و نگهداری تأسیسات و موارد دیگر.

تعمیر و نگهداری تجهیزات اغلب جایگزین تعمیر و نگهداری صنعتی و املاک شده است، اما تفاوت‌های اساسی بین هر یک وجود دارد. تعمیر و نگهداری تأسیسات در مورد ساختمان‌های تجاری که هیچ تولیدی در آن وجود ندارد و تعمیر و نگهداری صنعتی در مورد کارخانه‌های تولید و نگهداری املاک در ساختمان‌های مسکونی اعمال می‌شود.

تنها برنامه تعمیر و نگهداری که ارتباط نزدیکی با تعمیر و نگهداری تجهیزات دارد، تعمیر و نگهداری ساختمان است.

موفقیت عملکرد در این نوع تأسیسات به تمیزکاری منظم و نگهداری ساختمان نیز بستگی دارد. در حالی که نگهبانان و سایر کارکنان، مواد زائد و اضافی را جمع‌آوری و تمیز می‌کنند، تکنسین‌ها چراغ ها و لامپ­ها را تعویض می‌کنند. همه این‌ها بخشی از یک برنامه مؤثر تعمیر و نگهداری تأسیسات است که توسط مدیران تأسیسات انجام می‌شود و توسط کارکنان تعمیر و نگهداری اجرا می‌شود.

وقتی تیم تعمیر و نگهداری تأسیسات، کار خود را به درستی انجام می‌دهد، مشتریان محصولات خود را به موقع تهیه می‌کنند.

فهرست مطالب این پست وندور لیست ایران

· انواع ساختمان‌هایی که از تعمیر و نگهداری تأسیسات استفاده می‌کنند

· نقش مدیران تأسیسات

· مسئولیت‌های مدیریت تأسیسات ساختمان

ارتباط با ما

تهران – میدان جمهوری، جنب مترو نواب، برج سهیل، طبقه هفتم، واحد 704

 شماره تلفن :09122250617

 شماره فکس :02166382173

 ساعت پاسخ گویی :9 الی 17

 ایمیل سازمانی :info@vendorlistiran.com

ساختمان‌هایی که از تعمیر و نگهداری تأسیسات استفاده می‌کنند

• دفاتر: ساختمان‌های بزرگ تجاری مانند دفاتر دارای دیگ‌های بخار و واحدهای تهویه مطبوع هستند که نیاز به تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده دارد. نگهداری از این تجهیزات، احتمال خرابی را کاهش می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که ساکنان ساختمان از 24 ساعت، 7 ساعت کار راحت و بدون دغدغه خواهند داشت. قرارداد سرویس کردن آسانسور و ایمن نگه داشتن پارکینگ‌ها، راهروها و اتاق‌ها نیز مهم است.

• بیمارستان‌ها: OSHA استانداردهای بهداشتی و ایمنی سختگیرانه‌ای را برای بیمارستان‌ها اعمال می‌کند. این نوع تعمیر و نگهداری برای مطابقت با این استانداردها و نگهداری پیشگیرانه در مورد دارایی‌های سرمایه‌ای ثابت مانند تجهیزات تصویربرداری به کار برده می‌شود.

• دانشگاه‌ها: تأسیسات آموزشی دارای ساختمان‌های مختلفی هستند. این ساختمان‌ها دارای دارایی‌های سرمایه‌ای مانند تجهیزات تحقیقاتی هستند. نگهداری تجهیزات، وظیفه حفظ وضعیت این دارایی‌ها را بر عهده دارند، در حالی که دفتر مدیریت تأسیسات وظیفه مدیریت چرخه عمر کامل دارایی‌ها را بر عهده دارد. تعویض چراغ و بالاست، بازرسی‌های HVAC و تعمیرات اضطراری برای نشت نیز بخشی از تعمیر و نگهداری تجهیزات است.

برای مشاهده و دانلود مقاله کلی کلیک کنید

منبع : وبسایت وندورلیست ایران

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تعمیر و نگهداری تأسیسات ساختمان تعمیر و نگهداری تأسیسات تعمیر و نگهداری صنعتی نگهداری تجهیزات ساختمان ها دارایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۵۲ اکیپ راهداری در محورهای استان همدان

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: اکیپ راهداری از هم اکنون مشغول آماده سازی و ارتقاء ایمنی راه‌های استان همدان برای سفرهای تابستانی و اربعین حسینی هستند که در همین راستا رفع ۲۱ نقطه پر خطر و حادثه خیز با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در حال رفع خطر و اصلاح نقاط حادثه خیز می‌باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: امسال برای اولین بار یک دستگاه خط کشی جدید خریداری شد که در مجموع ۲ اکیپ خط کشی امانی در راههای استان فعال می شوند تا عملیات خط کشی و احیای خط محورهای همدان تسریع شود.

مهرداد آهکی اظهار داشت: در راستای رفع نقاط پرتصادف هم اکنون ۳ اکیپ امانی و پیمانی مشغول نصب نیوجرسی در محورهای: نهاوند - فیروزان، ملایر - اراک و تویسرکان - خیرآباد هستند و بزودی اجرای عملیات نصب نیوجرسی در محورهای پرتصادف مشخص شده نیز آغاز خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان گفت: از جمله اکیپ های فعال در سطح راههای استان همدان شامل، اکیپ های: نصب و تعمیر تابلو و علائم، نصب و تعمیر گادرریل، شانه سازی و تعدیل شیب شیروانی، بهسازی و روکش آسفالت، درزگیری، چاله گیری و لکه گیری، تعمیر و ساخت ابنیه فنی، احداث و تکمیل زیرگذر، آزاد سازی حریم، گشت های راهداری، رنگ آمیزی سرعتکاه و تقاطع ها، نصب و تعمیر چراغ های چشمک زن، شیار لرزاننده، و اکیپ های تعریض راه و پل می‌باشند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229217 برچسب‌ها دانشگاه آزاد همدان همدان ایسکانیوز وضعیت راه ها وزارت راه و شهر سازی

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵۲ اکیپ راهداری در محورهای استان همدان
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • تجهیزات VAR از چین وارد می‌شود | مشکلی در قرارداد شمسایی نیست
  • نامگذاری اداره تأسیسات آب شرب مشهد به نام سرلشکر شهید فلاحی
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی