Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:27:38 GMT

۳۹۲ موسسه و خانه قرآنی درهرمزگان فعالیت دارند

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۷۴۹۹

۳۹۲ موسسه و خانه قرآنی درهرمزگان فعالیت دارند

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد روز سه شنبه به مناسبت یکم تیرماه روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در گفت و گو ایرنا افزود: این تعداد شامل ۳۵۸ خانه قرآنی (۲۴۶ خانه روستایی و ۱۱۲ خانه شهری) و همچنین ۳۳ موسسه قرآنی می‌باشد هدف از راه انداری آن‌ها، برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی به بخش مردمی بوده است.

وی بیان داشت: سالانه بیش از چهارهزار و ۵۰۰ قرآن آموز از موسسه‌ها و خانه‌های قرآنی زیرنظر سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان مهارت‌های آموزشی لازم را فرا می‌گیرند، هرچند در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا این تعداد با کاهش روبرو بوده اما با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی از تعطیلی و کاهش فعالیت‌های قرآنی تاحدی جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهارداشت: در حوزه فضای مجازی نیز بیش از ۳۰ گروه و کانال فعال در عرصه دینی و فرهنگی در سطح استان راه‌اندازی و تقویت شد که به تولید محتوای دینی، فرهنگی و اجتماعی برای استفاده عموم مردم مشغول هستند.

راه‌اندازی ۲۵۰ باب خانه عالم درهرمزگان

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین به فعالیت‌های عمرانی این اداره کل در زمینه احداث و تجهیز خانه‌های عالم پرداخت وگفت: تاکنون با جذب اعتبار استانی و حمایت خیران ۲۵۰ باب خانه عالم در مناطق مختلف استان احداث شده است که این آمار باید روند افزایشی داشته باشد.

انصاری راد ابرازداشت: با رایزنی‌های انجام شده در تلاش هستیم که در سالجاری تعداد خانه‌های عالم روستایی درهرمزگان را برای ارتقای فرهنگ دینی مردم استان افزایش دهیم.

وی یادآورشد: در حال حاضر ۱۱۱ مبلغ در سطح هرمزگان مستقر شده و در حال تبلیغ و تبیین ارزش‌های دینی در جامعه هستند و جدای از آن سالانه بیش ازسه هزار مبلغ نیز به سراسر استان اعزام می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهارداشت: تبلیغ دین در سطح مساجد، حسینیه‌ها، هیات‌های مذهبی، اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی، مراکز نظامی و انتظامی و همچنین برگزاری نشست‌های خانگی با هدف تبلیغ دین مبین اسلام، اطلاع‌رسانی دینی و بیان احکام دینی و شرعی از مهم ترین وظایف روحانیان اعزامی و مستقر در استان است.

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر بیش از هزار و ۶۰۰ هیات مذهبی دارای شناسه، هزار و ۹۰۰ مداح اهل بیت(ع)، ۸۰ کانون فرهنگی تبلیغی مسجد و ۲۵ انجمن اسلامی در استان هرمزگان فعال هستند.

انصاری راد در پایان خاطرنشان کرد: رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی، در واقع تبیین موثر اسلام ناب محمدی و گفتمان سازی براساس اولویت‌های انقلاب در جامعه و همچنین رصد و مقابله با تهاجم‌های فرهنگی دشمن است.

برچسب‌ها کلاس های قرآنی هرمزگان سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلاس های قرآنی هرمزگان سازمان تبلیغات اسلامی کلاس های قرآنی هرمزگان سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشستی که امروز با حضور خانم افتخاری مشاور رییس کمیته امداد امام خمینی کشور برگزار شد هماهنگی و هم افزایی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی از مهمترین اهداف این نشست بود.


استان یزد با فعالیت‌هایی چشمگیر در زمینه ۱۵ رشته قرآنی در گروه‌های مختلف سنی مدد جویان کمیته امداد طی سه سال گذشته جایگاه دوم کشوری را داشته است.

دیگر خبرها

  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان