Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - مهدی بیک؛  نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تشریح جلسه روز دوشنبه کمیسیون انرژی مجلس و مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: با توجه به اهمیت مقوله شفاف‌سازی در حوزه‌های اقتصادی و راهبردی کشور در جریان برگزاری جلسه روز دوشنبه کمیسیون انرژی، تقاضای گروهی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با حضور مسئولان این حوزه در وزارت نفت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتی با اشاره به تصمیم نهایی نمایندگان در این خصوص گفت: هرچند در این نشست مدیران اجرایی وزارت نفت توضیحاتی را در حوزه‌های مختلف ارائه کردند، اما نمایندگان متقاضی بر روی اجرای فرآیند تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اصرار و اعلام کردند که ضروری است پیرامون موضوعات مطروحه، شفاف‌سازی شود. در نهایت پس از بحث و تبادل نظرهای گسترده، اعضای کمیسیون به انجام تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی رای مثبت دادند.

این نماینده افزود: بر اساس تصمیم کمیسیون، گزارش این تصمیم به هیات رییسه مجلس ارسال و پس از تصویب در صحن علنی، طرح یکبار دیگر جهت تعیین اعضای هیات تحقیق و تفحص و آغاز روند اجرایی آن برای تصمیم گیری راهی کمیسیون انرژی خواهد شد.

بررسی چرایی وجود عدم توازن در دریافتی‌های وزارت نفت

مالک شریعتی با اشاره به سایر موضوعات مطرح شده در نشست کمیسیون گفت: موضوع بعدی که در این جلسه کمیسیون طرح و در خصوص آن تصمیم گیری شد مرتبط با ایرادات شورای نگهبان نسبت به مصوبه اخیر مجلس درباره لایحه نحوه انتقال و واگذاری تجهیزات، تاسیسات، ماشین‌آلات و مالکیت مربوط به آب و فاضلاب بود که ایرادات مطرح شده از سوی شورای نگهبان اصلاح شد. بر اساس تصمیم نمایندگان اصلاحلات صورت گرفته طی روزهای آینده به صحن علنی مجلس ارجاع می‌شود تا نظر نهایی نمایندگان در این خصوص اعلام شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: در کنار موارد یاد شده، بررسی موضوع دریافتی کارکنان عملیاتی صنعت نفت که بر روی سکوهای نفتی و در شرایط کاری سخت مشغول فعالیت هستند در دستور کار جلسه کمیسیون انرژی مجلس مورد مورد بررسی قرار گرفت. برخی گروه‌های فعال در این بخش، گلایه‌ها و دغدغه هایی را پیرامون نحوه تامین هزینه‌های ضروری و دریافتی‌های اندک کارکنان این حوزه از سوی وزارت نفت مطرح کردند. بنابراین بر این اساس مقرر شد تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس این موضوع را به صورت ویژه مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند تا اجحافی در این خصوص متوجه افرادی که در سخت‌ترین شرایط مشغول فعالیت هستند، نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین تاکید کرد: مجلس یازدهم همواره نسبت به موضوعات معیشتی اقشار مختلف حساسیت داشته است. نمایندگان به طور کلی معتقدند دریافتی کارکنان صنعت نفت در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف نباید به صورت تبعیض آمیز باشد. نباید به گونه‌ای تصمیم‌سازی شود که برخی مدیرانی که در پایتخت و در شرایط مطلوب فعالیت می‌کنند، حقوق‌های بالا دریافت کنند و گروه دیگری از کارکنان صنعت نفت با وجود شرایط کاری بسیار سخت، متناسب با زحمات و شرایط سختی که دارند، دریافتی‌های اندک و غیر متوازن داشته باشند. بر اساس تصمیم نمایندگان قرار شد این موضوع در جلسات آینده کمیسیون انرژی نیز مورد بررسی قرار گرفته و در خصوص آن تصمیم گیری شود.

پربیننده ترین ساعت‌ های قطعی برق در تهران اعلام شد بیشترین قبض آب در تهران چقدر است؟ انتظار اوپک‌ پلاس برای بازگشت نفت ایران به بازار / قیمت هر بشکه نفت به ۱۰۰دلار می رسد؟ سهمیه بنزین تیرماه امشب واریز می‌ شود موج جدید خاموشی در راه است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مهدی بیک مهدی بیک وزرات نفت تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده کمیسیون انرژی مجلس وزارت نفت صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا اعلام کرد که به زودی سامانه‌ درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.   به گزارش ایسنا، مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت:‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.   مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.   وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.   هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود  برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی  و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد