Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نخستین نشست رسانه‌ای ابراهیم رئیسی این پیام روشن را با خود به همراه داشت که وی اصولگرا است، اما می‌خواهد در دایره اعتدال عمل کند.

جلال خوشچهره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اظهارات روز گذشته ابراهیم رئیسی اظهار کرد: نخستین نشست رسانه‌ای ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب، حاوی یک پیام روشن بود؛ اینکه اصولگراست اما تند رو نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه اظهارات وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران، تلاش برای القای این مفهوم به مخاطبان و ناظران بود که برخلاف تصور عام، در آینده با چهره و رویکردی متفاوت از آنچه پیش بینی شده از رئیس دولت سیزدهم روبه‌رو خواهیم بود.

وی افزود: اگرچه زمان محدود نشست رئیسی با اصحاب رسانه، فرصت طرح پرسش‌های کلیدی را فراهم نکرد و نوع مواجهه پرسشگران بیشتر به تعارف و پرهیز از پرسش‌های چالشی نزدیک بود، اما پاسخ‌ها نیز با مراقبت در بیان الفاظ همراه شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: ترتیب دهندگان نخستین نشست رسانه‌ای رئیس دولت سیزدهم، با هوشیاری در تعیین سقف زمان برگزاری آن و نیز خودداری رئیسی از پرگویی‌های معمول نزد اکثر سیاسیون و صاحب منصبان کشور، از دو وجه حائز توجه است؛ نخست اینکه این نشست فرصتی بود برای منتخب ریاست دولت سیزدهم تا به برخی از دغدغه‌های افکار عمومی درباره خود و رویکرد دولتش در آینده پاسخ دهد. دوم اینکه افکار عمومی ضمن فاصله‌سنجی وی با رویکردهای افراطی برخی از طیف‌های تند رو، با دیدگاه‌هایش درباره اصلی‌ترین مسائل کشور و راه‌های برون رفت از آن آشنا شوند.

خوشچهره اضافه کرد: کوتاهی زمان نشست رسانه‌ای دوشنبه ٣١ خرداد ١٤٠٠ به رغم حضور مدیران، سردبیران و خبرنگاران همه طیف‌های سیاسی داخلی و نیز نمایندگان رسانه‌های خارجی و پرهیز رئیسی از تشریح و تبیین سیاست دولت آینده، اجازه نداد که رئیس جمهور منتخب بتواند به بسیاری از پرسش‌هایی پاسخ دهد که چشم‌انداز روشنی را از آینده نهاد اجرایی کشور نزد مخاطبان ترسیم می‌کند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد ترتیب این نشست، تنها به دلیل انتقال این پیام بود که رئیسی در قاعده، سیاستمداری متعادل و واقع گرا بوده و دولتش نیز این رویکرد را در دستور کار خود خواهد داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: رئیسی در حالی به حل فوری مشکلات معیشتی، مسکن، تورم، بیکاری و ترمیم روابط با همسایگان عرب حوزه جنوب خلیج فارس اشاره کرد که ارتباط موارد یاد شده را با سیاست خارجی و مساله تحریم‌ها کمرنگ نشان داد.

خوشچهره ادامه داد: در واقع این همان دغدغه‌ای است که ذهن مخاطبان را درباره برنامه نامزدهای انتخاباتی اخیر مشغول کرد؛ اینکه آیا دولت آینده برنامه‌های خود را با لحاظ ادامه تحریم‌ها تنظیم کرده و یا اراده‌ای برای برون رفت از این وضع وجود دارد؟ پیوستگی و هم پوشانی مشکلات داخلی با سیاست خارجی در نگاه رئیس دولت آینده و به تبع آن اعضای کابینه‌اش چه میزان است؟ برجام به چه اندازه در گشودن گره‌های موجود نقش خواهد داشت؟

وی افزود: تنش زدایی در روابط با همسایگان و بهره‌مندی از مزایای اقتصادی - سیاسی، چه میزان با توافق‌های برجامی تنیده است؟ مهم‌تر اینکه تیم عملیاتی رئیس جمهور منتخب در کابینه و بدنه اجرایی دولت چگونه خود را با سیاست‌هایی که رئیسی در نشست مطبوعاتی وعده داد، هماهنگ و همراه خواهند کرد؟ گره گشایی از مشکلات اقتصادی آیا به رشد کوتاه مدت اقتصادی در پناه منافع حاصل از توافق هسته‌ای حاصل خواهد شد و یا بلند مدت است؟

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: نخستین نشست رسانه‌ای ابراهیم رئیسی این پیام روشن را با خود به همراه داشت که وی اصولگرا است، اما می‌خواهد در دایره اعتدال عمل کند.

کد خبر 502391

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی ابراهیم رئیسی انتخابات 1400 رئیسی انتخابات ۱۴۰۰ ابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ۱۴۰۰ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نخستین نشست رسانه ای فعال سیاسی اصلاح طلب ابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نه قوه قضاییه لایحه عفاف و حجاب را گردن می گیرد نه دولت رئیسی!

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده بستان آباد در مجلس یازدهم، در بخشی از گفتگوی خود در «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: همین الان هم دولت یا قوه قضاییه می توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899743

دیگر خبرها

  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • ببینید| نه قوه قضاییه لایحه عفاف و حجاب را گردن می گیرد نه دولت رئیسی!
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود