Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای ریاستی لیبی امروز (سه‌شنبه) برای انجام مذاکراتی با طرف ایتالیایی به رم سفر خواهد کرد. همچنین سخنگوی دبیرکل سازمان ملل بر لزوم بازگشایی مسیر ساحلی مصراته-سرت و اهمیت آن برای اجرای توافق آتش‌بس تاکید کرد.

 یک منبع مسؤول در شورای ریاستی لیبی در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار کرد: محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی لیبی امروز برای انجام مذاکراتی با طرف ایتالیایی، برای اولین بار سفر رسمی به رم، پایتخت ایتالیا خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع گفت: پیش‌بینی می‌شود المنفی در این سفر با سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور و ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا دیدار کند.

المنفی آوریل گذشته در طرابلس با برخی مسؤولان عالی رتبه منطقه و جهان از جمله وزیر کشور ایتالیا، وزیر خارجه الجزایر و رئیس کمیساریای عالی اتحادیه آفریقا برای بررسی برخی پرونده‌های مهم مشترک دیدارهایی داشت.

عبد الحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی نیز ماه گذشته برای بررسی همکاری‌ها با ایتالیا و تقویت روابط میان دو کشور سفری به رم داشت و با دراگی در دفترش دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه گفتگو کرد.

همچنین استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک کنفرانس مطبوعاتی بر لزوم بازگشایی مسیر ساحلی مصراته-سرت که غرب و شرق لیبی را به یکدیگر وصل می‌کند و اهمیت آن در روند اجرای توافق آتش‌بس میان دو طرف درگیر در این کشور تاکید کرد.

دوجاریک گفت: بازگشایی این مسیر ساحلی مساله‌ای بسیار با اهمیت برای اجرای توافق به دست آمده در اکتبر درباره آتش‌بس است.

این مسیر ساحلی که از نظر تجارتی بسیار با اهمیت است، از زمان حمله نیروهای شورشی تحت امر خلیفه حفتر به طرابلس در سال ۲۰۱۹ مسدود شده است.

دو طرف درگیر در لیبی ماه اکتبر با نظارت سازمان ملل توافقی را برای عقب‌نشینی مزدوران خارجی از لیبی ظرف مدت سه ماه از تاریخ امضای توافقنامه امضا کردند اما این توافق هنوز اجرا نشده است.

در حال حاضر مزدورانی از شرکت روسی واگنر که حامی حفتر هستند، در شهر سرت و فرودگاه آن مستقر هستند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های گسترده کمیته نظامی مشترک ۵+۵ و همکاری آن با دولت انتقالی در لیبی برای بازگشایی این مسیر تاکید کرد: مهم‌تر از همه اینها خروج بدون تعلل تمامی نیروهای خارجی و مزدوران از لیبی است.

او افزود: ما با استقرار تدریجی نیروهای سازمان ملل برای نظارت بر اجرای آتش‌بس در لیبی، به حمایت خود از اجرای این توافق ادامه می‌دهیم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مسیر ساحلی سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از زحمات فراجای استان همدان در قالب اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ نماینده‌ ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این مراسم گفت: یکی از بهترین ابواب روزی باب علم است و بابت آن باید خدا را شکر کنیم، به ابواب روزی چه مادی و چه معنوی دقت کنیم مسیر درست را انتخاب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: متأسفانه در جامعه علم با میزان سودآوری و درآمد ارزشگذاری می‌شود، حتی منزلت‌های اجتماعی علما با میزان دارایی سنجیده می‌شود، نظام باید می‌توانست تعلیم و تربیت را طوری پیش ببرد که ارزشگذاری‌ها درست انجام شود.

او تأکید کرد: علت موفقیت بزرگان علم گذشته این بود که به علم نگاه ابزاری نداشتند، یکی از کار‌های حوزه‌ی علمیه این است که بتواند به طلبه این نگاه را القا کند خدا در صراط مستقیم است و پیغمبر اسلام هم در صراط مستقیم است و باهم تطابق کامل دارند، اما سایر انبیا و انسان‌ها تطابقشان درجه بندی دارد.

امام جمعه همدان گفت: گاهی کسی که در مسیر است عملش مانند کسی است که در صراط است پس فضیلت اهل صراط بر اهل سبیل به علم است.

دیگر خبرها

  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • تجلیل از زحمات فراجای استان همدان در قالب اجرای طرح نور
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است