Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در نشست خبری که صبح امروز اول تیر ماه برگزار شد، ضمن تبریک روز میلاد امام هشتم (ع) اظهار کرد: از سال ۲۰۱۹ فدراسیون صلیب سرخ برنامه‌ای را برای حل بحران آب با توجه به تغییرات اقلیمی وضع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه بیان کرد: طی ۲۰ سال گذشته بیشترین مداخلاتی که صلیب سرخ داشته است، از جنس مداخلاتی بود که بر اثر تغییرات اقلیمی ایجاد شده بود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور عنوان کرد: جمعیت هلال احمر ایران از سال ۹۷ طرحی با محوریت بحران آب و خشکسالی به صورت گسترده به نام نذر آب وارد عمل شد.

نصیری با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی نباید مهاجرت جمعیت شود،گفت: یکی از موضوعات تثبیت جمعیت در استان‌هایی است که با بحران خشکسالی رو به رو هستند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تشریح کرد: سال اول استان سیستان و بلوچستان در این طرح مدنظر بود، اما امسال ۱۵ استان مدنظر خواهد بود.

نصیری افزود: جایی که آب نباشد، قطعا معیشت و سلامت جسمی و روحی افراد دچار مخاطره می‌شود.

او عنوان کرد: به تعبیر هلال احمر خشکسالی و کم آبی زلزله خاموش است و در یک روند افراد آسیب‌های زیادی خواهند دید.

نصیری تصریح کرد: با قطعی برق‌ها با صورت روزانه می‌توان کمبود آب را باور کرد؛ بعضی از جا‌های کشور همچون هرمزگان ۷۵ درصد کاهش بارش داشته است.

رئیس سازمان داوطلبان بیان کرد: امسال برای اجرایی این طرح فراخوان عام خواهیم داد، در سال‌های گذشته تنها خیرین در این امر مشارکت داشتند، اما امسال متفاوت است.

بیشتر بخوانید

آغاز اجرای طرح ملی نذر آب ۴ در ۴ استان کم آب کشور  

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خشکسالی کم آبی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۸۰۰ نفر

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به گزارش عملیات امداد و نجات در سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته، گفت: ١٣ استان اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌جنوبی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، هرمزگان و همدان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی بوده است.

وی در ادامه افزود: در این مدت توسط ١۵٣ نفر از نیروهای امدادی هلال‌احمر در قالب ۴٩ تیم در ۵١ عملیات امدادی، به ٨٠٠ نفر امدادرسانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه ٣۴ نفر در ۴۸ ساعت گذشته از خدمات اسکان اضطراری برخوردار شدند، بیان کرد: با تلاش امدادگران هلال‌احمر، ١۶ نفر به مناطق امن منتقل شدند و آب ٣٠ واحد مسکونی تخلیه شد.

محمودی تصریح کرد: ٩ دستگاه چادر، ١۴۴ تخته‌پتو، ١٠۵ تخته‌موکت، ۵٢ بسته‌غذایی، ١٠٠ قوطی انواع کنسرو و ٨٩٩ کیلوگرم نایلون میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 6095452

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت
  • امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده
  • ۱۳ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۸۰۰ نفر
  • ۱۳ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۸۰۰ نفر
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • واژگونی خودرو در جاده طبس ـ بردسکن ۵ مصدوم داشت