Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان هفت اثر و جاذبه طبیعی دیگر استان سمنان در شمار فهرست میراث طبیعی ملی قرار گرفت.

در همین راستا، طی نامه‌ای از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار سمنان مراتب ثبت این هفت اثر در فهرست میراث طبیعی ملی ابلاغ شد.

به‌گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، در نامه‌ دکتر علی‌اصغر مونسان به علیرضا آشناگر آمده است:

در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب دی ماه ۱۳۸۲ و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ت ۳۲۹۱۵ه، هیئت محترم وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی؛ "تنگه ظلمات" واقع در استان سمنان، شهرستان گرمسار، بخش مرکزی، جنوب شرقی پارک ملی کویر پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۸۸۶ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید، ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این وزارت است و تدوین ظوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این وزارت خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.

همچنین دکتر مونسان در 6 نامه مشابه و جداگانه دیگر ثبت ملی شش اثر طبیعی ملی را به استاندار سمنان ابلاغ کرده است که عناوین آثار و نشانی و مشخصات ثبت ملی آن‌ها عبارت است از:

"درخت گز کهنسال روستای دولت آباد" واقع در شهرستان آرادان، روستای دولت آباد، به شماره ۸۰۷

"درخت چنار کهنسال کاروانسرای میامی" واقع در شهرستان میامی، بخش مرکزی، شهر میامی، بلوار امام رضا (ع)، بعد از کاروانسرای تاریخی میامی،‌ نبش خیابان ولیعصر (عج)، به شماره ۸۸۰

"درخت چنار حسینیه بالا روستای فرومد" واقع در شهرستان میامی، بخش مرکزی، دهستان فرومد، روستای فرومد، حسینیه بالا، روبروی حمام به شماره ۸۸۱

"درخت چنار کهنسال تویه دروار (۲)گ واقع در شهرستان دامغان، کیلومتر ۵۰ جاده دامغان، سمنان، روستای تویه، محله چناران به شماره ۸۸۲

"درخت چنار محله لنگر شهر درجزین" واقع در شهرستان مهدی‌شهر، شهر درجزین، کوچه شهید تبیانیان، جنب هیئت ابوالفضل (ع)، به شماره ۸۸۳

«قله شاهوار» واقع در شهرستان شاهرود، بخش بسطام، سه راهی روستای مجن، روستای تاش، به شماره ۸۸۵
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی سمنان فهرست آثار ملی سمنان گردشگري فهرست میراث طبیعی ملی واقع در شهرستان درخت چنار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سمانه سلطانی پور روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: با صدور مجوز فعالیت فروشگاه صنایع‌دستی آروند با مدیریت آقای حسین میری، واقع در بازار سرپوشیده شهر شاهرود، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز خود را دریافت کنند.

سمانه سلطانی پور گفت: در حال حاضر ۶ فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود، ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان و ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در مهدی‌شهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900631

دیگر خبرها

  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان