Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@22:30:38 GMT

بغداد از افزایش صادرات گاز ایران به عراق خبر داد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۸۹۱۳

بغداد از افزایش صادرات گاز ایران به عراق خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد العبادی» سخنگوی وزارت برق عراق به روزنامه دولتی «الصباح» خبر داد که ایران میزان صادرات گاز خود به عراق را افزایش داده است.

بر اساس گزارش امروز (سه‌شنبه) روزنامه الصباح، سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد: «طرف ایرانی طی چند روز گذشته میزان پمپاژ گاز به عراق را به ۳۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن هم پس از آنکه پمپاژ گاز به هفده میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرد. این افزایش در راه اندازی واحدهای تولیدی در نیروگاه تولید برق "المنصوریه"، "الصدر"، و "بسمایه" نقش داشت».

احمد العابدی در ادامه توضیح داد: «این افزایش میزان تولید انرژی را به ۲۲ هزار و ۱۰۰ مگاوات رسانده که این این گام بازتاب مثبتی در سطح افزایش ساعات برق رسانی در بغداد و استان‌ها داشته است».

سخنگوی وزارت برق عراق همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش اشاره کرد که بغداد همچنان در حال مذاکره با طرف ایرانی است تا پمپاژ گاز را به هفتاد میلیون مترمکعب برساند تا این گونه میزان تولید برق در این کشور افزایش یابد و تولید برق به سطح موردنظر برسد».

پیش از این، وزارت برق عراق اعلام کرده بود که مقامات این کشور برای پرداخت زمان‌بندی‌شده بدهی‌‌های برقی به ایران به توافق رسیده‌اند.

سخنگوی وزارت برق عراق در گفت‌و‌گو خبرگزاری رسمی این کشور در این خصوص گفته بود: «بدهی و مبالغی وجود دارد که باید به طرف ایرانی پرداخت شود. در دیدار وزیر برق با وزیر دارایی و مدیر کل بانک تجاری عراق بر سر زمان‌بندی کردن بدهی‌ها توافق شد تا پمپاژ گاز ایران مجددا در روزهای آتی صورت گیرد»

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سخنگوی وزارت برق عراق ایران صادرات گاز به عراق سخنگوی وزارت برق عراق پمپاژ گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آصف مهدوی دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو گفت: ایران در زمینه تولید تجهیزات پزشکی توانمند است و ۱۷۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی در ایران مشغول فعالیت هستند از این رو ایران می تواند این محصولات را به کشور‌های حوزه آفریقایی صادر کند.

دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو درباره صادرات تجهیزات پزشکی ایران به دیگر کشورها  افزود: هم اکنون تجهیزات و ملزومات پزشکی تولیدی ایران به کشور‌های مختلفی در منطقه خاورمیانه، آسیا  حتی اروپا صادر می‌شود و امکان همکاری در حوزه  تنظیم گری برای تسهیل صادرات ملزومات پزشکی به آفریقا نیز مهیاست.

آصف مهدوی گفت: تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند در حوزه انتقال فن آوری ساخت تجهیزات و همچنین تأمین کمبود‌های این حوزه به کشور‌های آفریقایی کمک کنند.

دیگر خبرها

  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • افزایش ۸ برابری اعتبارات طرح آبرسانی به کلاله
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟