Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود خدایار گفت: ریش سفیدان برای ایجاد هماهنگی، رفع موانع به خصوص در زمینه های صلح و سازش، پیشگیری از وقوع جرم، میانجی گری، مددکاری اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر، حمایت از بزه دیدگان و خانواده آن ها، حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی می توانند به کمک قوه قضائیه بیایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود خدایار ، رئیس دادگستری سرباز در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضاییه بیان کرد: مطابق بند پنجم اصل 156 قانون اساسی وظیفه پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان به عهده قوه قضائیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جامعه ما دچار بیماری مزمن کثرت جرائم و تخلفات شده است که حاصل آن افزایش سال به سال و حتی روز به روز پرونده ها در دستگاه قضایی و وارد آمدن فشار بیش از حد به قوه قضائیه است.

این مقام قضایی تصریح کرد: در این راستا باید به رویکرد بهداشت قضایی، سلامت حقوقی و اصلاح مبادی ورودی جرائم، از وقوع جرم جلوگیری و از اصلاح ساختارها و تکنیک های پیشرفته روز دنیا استفاده شود.
 
رئیس دادگستری سربازعنوان کرد: راه های ارتقای رضایت عمومی از دستگاه قضایی را می توان رفتار مناسب با ارباب رجوع، اعتماد به کارکنان و آموزش های لازم به آنان، راهنمایی و اطلاع رسانی و در آخر فضا و تجهیزات مناسب است.

خدایار بیان کرد: مطلوب ترین شاخص های رضایت ارباب رجوع، حضور مفید و موثر در تمام ساعات اداری، ارائه پاسخ و اطلاعات صحیح، رعایت ادب و احترام است و در راستای سهولت پاسخگویی به ارباب رجوع در سیستم قضایی نیز می توان به روز کردن تجهیزات و سامانه ها اشاره کرد.

وی گفت: به منظور دستیابی به اهداف مندرج در سند تحول قضایی می توان بهره گیری از ظرفیت های مشارکت های عمومی به ویژه در حوزه معتمدان و متنفذین قومی استان را فعلیت بخشید.

این مقام قضایی افزود: نشست های ماهانه روسا و دادستان های حوزه های قضایی با معتمدان و ریش سفیدان برای ایجاد هماهنگی، رفع موانع به خصوص در زمینه های صلح و سازش، پیشگیری از وقوع جرم، میانجی گری، مددکاری اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر، حمایت از بزه دیدگان و خانواده آن ها، حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی و ... برگزار می شود.

رئیس دادگستری سرباز عنوان کرد: بیشتر این نشست ها می تواند در زمینه پیگیری مشکلات مردم و توجیه ریش سفیدان و متنفذین قومی برای راهنمایی مردم باشد، به ویژه در مناطق بلوچستان از ظرفیت ریش سفیدان می توان جهت ثبت رسمی ازدواج و طلاق های سنتی نیز استفاده کرد.

انتهای پیام/  

 

منبع: دانا

کلیدواژه: وقوع جرم ریش سفیدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۹۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: دستگاه قضایی هم‌سنگر نیروی‌های نظامی- امنیتی و دستگاه‌های اجرایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، بهروز محمدی مهر در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر اظهار داشت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکم‌فرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر برگزار می‌شود عنوان کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رای، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

انتخابات ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک است

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد عنوان کرد: دستگاه قضایی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می کند.

محمدی مهر با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، گفت: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت:  برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضایی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان اعلام کرد: 300 قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم