Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: متاسفانه شاهد فروش اجباری برنج خارجی، کیسه فریزر و تن ماهی همراه با روغن از سوی شرکتهای پخش به بنکداران آنهم بصورت قطره‌چکانی هستیم.

قاسمعلی حسنی  در مورد وضعیت بازار کالاهای خوراکی، اظهار داشت: چشم انداز فعلی بازار تا ۲۰ مرداد ماه سکوت، رکود و فقدان مشتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار گشایش‌های بین المللی و روی کار آمدن دولت جدید امید جهت کاهش قیمت‌ها را افزایش داده است.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: اینکه دولت بتواند به این انتظارها پاسخ دهد بستگی به نگاه دولتمردان دارد؛ دولتی‌ها باید با بازار هماهنگ شوند و جلسات مشترک برگزار کنند و از تخصص و تجربه فعالان بازار استفاده کنند. اگر نگاه دولتی‌ها به بازار بالا به پایین باشد و دولت خود را بالادستی بداند و به جای نظارت، دخالت کند اوضاع به همین شکل خواهد ماند.

کمبود نداریم؛ گرانی داریم

وی در مورد وضعیت گرانی و کمبود نیز گفت: در حال حاضر در بازار کمبودی نداریم و بازار اشباع شده اما گرانی همچنان برقرار است. از ابتدای سال روغن ۳۵ درصد، شکر ۷۲ درصد، لوازم شوینده ۲۰ درصد و … افزایش قیمت داشته اند. اما در بازار قیمت‌ها بالاتر از نرخ‌های مصوب است.

حسنی افزود: به عنوان مثال روغن جامد باید ۹۰ هزار تومان به فروش برسد اما تقریباً ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان گران‌تر فروخته می‌شود. شکر هم در بازار آزاد ۲ هزار تومان گران‌تر فروخته می‌شود.

وی تصریح کرد: شاهد فزونی کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستیم و بازار اشباع شده اما در بنکداری ها همچنان کالا زیاد نیست و با سهمیه‌های کم کالا در اختیار بنکدار قرار می‌گیرد.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: همچنین شاهد فروش اجباری برنج خارجی، کیسه فریزر و تن ماهی همراه با روغن از سوی شرکتهای پخش به بنکداران هستیم؛ یعنی وقتی بنکدار به شرکت برای خرید روغن مراجعه کند باید یکی از این کالاها را هم بخرد در غیر این صورت، روغنی تحویل نمی‌دهند.

وی افزود: همین شیوه عرضه روغن هم بصورت قطره چکانی در حال انجام است؛ به طوری که هر ۱۵ روز به هر بنکدار جمعاً ۱۰ کارتن روغن مایع تحویل داده می‌شود که این مقدار در کمتر از یک روز توسط بنکدار فروخته می‌شود و بقیه روزها مشتریانی که بنکداری مراجعه می‌کنند دست خالی بازمی گردند.

وی گفت: وقتی خرده فروش از درب بنکداری با دست خالی بازمی گردد، این شائبه برایش ایجاد می‌شود که کمبود تولید و عرضه وجود دارد و این بصورت طبیعی به مردم که مصرف کننده نهایی هستند هم منتقل می‌شود.

وی تاکید کرد: باید سیاست‌ها عوض شود و بازارها باز شود. مردم دیگر توانایی گرانی بیشتر ندارند.

 مهر

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت سوخت در بازار سیاه

به گزارش همشهری آنلاین، اما صحبت‌های وزیر نفت مبنی بر اینکه به‌زودی سوخت‌گیری فقط با کارت سوخت شخصی انجام می‌شود و دیگر خبری از کارت سوخت آزاد در جایگاه‌ها نخواهد بود، باعث شد عده‌ای به فکر فروش کارت‌های سوخت به عده‌ای که سوخت‌گیری برایشان چالش خواهد شد، بیفتند.

اگر سری به سایت‌های فروش بزنید، آگهی‌های مختلفی را برای فروش کارت سوخت می‌بینید که قیمت‌های جالبی دارد، قیمت‌هایی که از یک‌میلیون‌ تا ۲۰ میلیون متغیر است. حتما می‌دانید که این روش‌ها کاملا غیرقانونی است و حتی ممکن است باعث شود افرادی کارت‌های سوخت را سرقت کرده و بفروشند و عده‌ای هم این کارت‌های سرقتی را بخرند و بعد توی دردسر بیفتند.

بیشتر بخوانید: حواس جمع به پمپ بنزین بروید کارت سوخت نوروز تامین شد

البته که وزیر نفت این را هم گفته که قرار است از روش‌های غیرقیمتی استفاده کرده تا مصرف سوخت را کنترل کنند و کارت سوخت‌های اضطراری به تعداد معدود در جایگاه‌های سوخت قرار می‌گیرد تا افرادی که کارت سوختشان نرسیده و مشکل دارند، استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم گفته که هیچ نگرانی بابت توزیع بنزین وجود ندارد و لازم نیست نگران باشید. با این حال توصیه ما به شما این است که از خرید کارت‌های سوخت خودداری کنید و تا جایی که امکان دارد کمتر از خودروی شخصی استفاده کنید تا سوخت کمتری مصرف شود و سهمیه کارت سوخت‌تان برایتان کافی باشد.

کد خبر 847582 برچسب‌ها سوخت - بنزین (کارت سوخت هوشمند) خبر مهم سوخت - بنزین وزارت نفت

دیگر خبرها

  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳