Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@18:06:42 GMT

روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۹۲۱۴

روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه برای رونق فعالیت‌های اقتصادی بانوان باید باور اشتغال و کارآفرینی در این قشر تقویت شود، از روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار در استان قزوین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش برنا؛ صدیقه ربیعی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در اولین کارگروه روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار در استان قزوین با بیان اینکه این کارگروه یکی از کارگروه‌های سه گانه تخصصی دفتر زنان و خانواده است، گفت: مهارت آموزی نقش مهمی در ایجاد یک کسب و کار دارد و این مهم باید مورد توجه بانوان استان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: فلسفه تشکیل چنین کارگروه‌هایی باید نتیجه محور باشد و در ذیل آن دستگاه‌های اجرایی ضمن بحث و همفکری برای حل مشکلات با ارائه راهکار‌های اجرایی، تصمیم‌گیری علمی کنند و به نتیجه برسند و مردم نیز این نتایج را در جامعه احساس نمایند.

ربیعی با بیان اینکه جامعه هدف ما در این کارگروه زنان، دختران و خانواده هستند تصریح کرد: باید براساس شناخت مسائل و مشکلات جامعه هدف، اولویت بندی‌ها مشخص و با یک رویکرد علمی به آن عمل کنیم.

او تاکید کرد: در شرایط فعلی ضرورت فعالیت در بازار‌های مجازی بیشتر احساس می‌شود و دستگاه‌های متولی باید بستری را برای اشتغال فراهم نمایند که بازار‌های قانونی سوق پیدا کنند و نهایتاً اشتغال پایدار را رقم بزنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: وضعیت اشتغال بانوان در قزوین نسبت به دیگر استان‌ها بهتر است، ولی این مفهوم به معنی مطلوب بودن در این بخش نیست و باید دختران تحصیلکرده را به این سمت ببریم که در بحث اشتغالزایی و کارآفرینی با رویکرد نوآورانه و خلاقانه حرکت کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته روند رو به رشدی در حوزه اشتغال بانوان شکل‌گرفته است، افزود: با توجه به جمعیت نیاز است این‌که این روند شتاب بیشتری با مشارکت دستگاه‌ها داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بر لزوم همکاری‌های مشترک در کارگروه‌ها تاکید کرد و گفت: آنچه در این کارگروه‌ها نیاز است، همکاری میان بخشی بین اعضا و دستگاه‌های اجرایی است تا با مشخص کردن مسائل به نتیجه و دستاورد خوبی دست یابیم.

او یادآور شد: زنان فعال و توانمند در توسعه و رونق تولید برجسته است و با افزایش میزان مشارکت بانوان در عرصه‌های اقتصادی جامعه و حمایت از آن‌ها، می‌توان شاهد رونق بیش از پیش اشتغال و تولید بود.

ربیعی تصریح کرد: روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار در استان واقعیتی تلخ و نگران کننده است و توانمندسازی اقتصادی بانوان سرپرست خانوار در بستر آموزش و حمایت، نتایج خوبی خواهد داشت.

او ایجاد اشتغال خانگی را ظرفیتی مناسب برای اشتغال بانوان دانست و خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی علاوه بر رشد و توسعه اقتصادی بانوان و خانواده آنان، زمینه رشد و توسعه اجتماعی و فرهنگی این قشر را به همراه دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده رشد زنان سه گانه کسب و کار فلسفه مشکلات جامعه اشتغال ایجاد اشتغال رشد و توسعه زنان زنان سرپرست خانوار بانوان و خانواده سرپرست خانوار کارگروه ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نرجس نیازمند بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم گفت: کمیسیون زنان و خانواده در اردیبهشت ماه سال گذشته و به دنبال مطالبات بانوان قمی در شورای اسلامی شهر قم تشکیل شد.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم افزود: در ابتدای دوره فعالیت شورای شهر قم در دوره ششم کارگروهی مباحث مربوط به زنان و بانوان را دنبال می کرد و موضوعات متناسب با این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: موضوع جوانی جمعیت، حمایت از مشاغل خانگی در راستای تقویت اقتصاد خانوارها و همچنین حمایت از محافل قرآنی بانوان در راستای تقویت تربیت دینی از اولویت های کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم بوده است.

نیازمند ادامه داد: ۱۳ بوستان در سطح شهر قم به منظور برپایی بازارچه هایی برای حمایت از تولیدات خانگی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی عنوان کرد: تقویت امر ورزش بانوان از مطالبات خانم ها بوده که در این راستا در برخی از بوستان ها ورزش صبحگاهی راه اندازی شد و به دنبال گسترش ورزش همگانی در سطح شهر قم هستیم.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در شهر قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088185

دیگر خبرها

  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند