Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتری تخصصی تغذیه با بیان اینکه پوکی استخوان در زنان بیشتر از مردان دیده می‌شود، گفت: زنان در دوران بارداری به دلیل شیردهی به نوزاد بخشی از دخایر کلسیم بدن خود را از دست می‌دهند، بنابراین بیش از مردان در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارند.

به گزارش برنا؛ در خصوص میزان مصرف کلسیم طبیعی به منظور پیشگیری از پوکی استخوان افزود: میزان مصرف در گروه‌های جمعیتی و سنی مختلف متفاوت است، اما به طور عام روزانه سه واحد از گروه شیر و لبنیات باید مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر ضرورت پرهیز از مصرف مکمل خودسرانه یادآور شد: میزان مصرف مواد مغذی، ویتامین، پروتئین و… باید از طریق متخصصان تغذیه و رژیم درمانگر و پس از ارزیابی تغذیه‌ای و سنجش تراکمی مشخص شود.

رحمانی تاکید کرد: مصرف خودسرانه مکمل می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای مصرف‌کنندگان به دنبال داشته باشد. بنابراین پیش از مشورت با پزشکان متخصص به هیچ وجه مکمل مصرف نشود.

زنان قبل از یائسگی از مکمل کلسیم دی استفاده کنند

دکتری تخصصی تغذیه با بیان اینکه میانگین سن یائسگی ۵۰ سالگی است، گفت: ۵ سال قبل از این دوران (از سن ۴۵ سالگی) به منظور پیشگیری از پوکی استخوان و حفظ تراکم استخوانی باید روزانه یک عدد مکمل کلسیم دی مصرف شود.

او ادامه داد: میزان هورمون استروژن که باعث ابقاء کلسیم در بافت‌های استخوانی می‌شود، پس از دوران یائسگی در زنان کاهش یافته و برداشت کلسیم از بافت‌های استخوانی افزایش می‌یابد.

رحمانی تصریح کرد: بنابراین توصیه می‌شود که زنان پنج سال قبل از یائسگی روزانه یک عدد مکمل کلسیم دی مصرف کنند. درغیر اینصورت با افزایش برداشت کلسیم از بافت‌های استخوانی، بدن در معرض پوکی استخوان قرار می‌گیرد.

او خاطرنشان کرد: مکمل در حقیقت به فاصله نیاز با میزان مصرف تعبیر شده و بنابراین در صورت استفاده از یک رژیم غذایی صحیح، به مکمل نیاز نخواهد بود. برخی از زنان هم با مصرف متعارف از گروه شیر و لبنیات نیاز بدن به کلسیم دی را تامین می‌کنند.

این رژیم درمانگر ادامه داد: نیاز بدن باید از طریق مواد غذایی طبیعی تامین شود، اما مصرف کلسیم دی در زنان قبل از دوران یائسگی، یک توصیه جهانی است.

دکتری تخصصی تغذیه  همچنین یادآور شد: سن یائسگی در زنان عمدتا از ۵۰ تا ۶۰ سالگی متغیر بوده و برخی از زنان نیز دچار یائسگی زودرس می‌شوند، بنابراین باتوجه به تاثیر ژنتیک بر این مساله، می‌توان آغاز مصرف این ویتامین را براساس سن یائسگی مادر نیز تعیین کرد.

پوکی استخوان یا استئوپروز بیماری خاموشی است که استحکام استخوان ها را به تدریج از بین می برد، این بیماری را از آن جهت بیماری خاموش می نامند که تا زمانی که فرد دچار شکستگی استخوان یا مجبور به سنجش تراکم بافت استخوانی نشده باشد، هیچ علامت و نشانه به خصوصی ندارد.

بر اساس تخمین بنیاد بین المللی استئوپروز در حال حاضر ۲۲۰ میلیون نفر از زنان سراسر دنیا از پوکی استخوان رنج می‌برند و به طور کلی تخمین زده می‌شود که ۵۳ درصد زنان  یائسه، در یکی از نواحی لگن، کمر یا انتهای ساعد دچار پوکی استخوان هستند.

بر اساس مطالعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۴۷ درصد زنان و ۴۴ درصد مردان بالای ۵۰ سال در ایران دچار کمبود تراکم استخوان بوده و ۴.۶ افراد ۲۰ تا ۷۰ سال در ایران به پوکی استخوان در ستون فقرات مبتلا بوده و  همچنین از هر ۴ زن ایرانی بالای ۵۰ سال، یک نفر به پوکی استخوان مبتلاست. این در حالی است که آمارهای جهانی، فاصله معنی داری با آمار کشور ما دارد. در سرتاسر دنیا از هر ۳ زن، یک زن و از هر ۵ مرد یک مرد بالای ۵۰ سال دچار پوکی استخوان هستند.

به گفته پزشکان پوکی استخوان به دلایل مختلف در افراد ایجاد می شود از جمله این عوامل افزایش سن فرد است که احتمال بروز پوکی استخوان را در افراد افزایش می دهد. در واقع بعد از ۳۰ سالگی به ازای هر ۱۰ سال بتدریج علائم کاهش توده استخوانی افزایش می یابد. جنس، یائسگی، سابقه فامیلی، وزن و اندازه استخوان، بیماری ها، مصرف داروها، عدم تحرک، سیگار کشیدن و کمبود کلسیم و ویتامین در مواد غذایی از دیگر دلایل ابتلا به پوکی استخوان است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوکی استخوان شیر لبنیات تغذیه زنان رژیم غذایی مواد غذایی ژنتیک ویتامین درمان و آموزش مردان ایران وزن سیگار پوکی استخوان زنان مردان پوکی استخوان میزان مصرف کلسیم دی ۵۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۹۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز

مراسم‌های فرش قرمز هالیوود همواره تداعی گر ثروت، تجمل و لباس‌های حیرت انگیز بوده اند. سلبریتی ها، استایلیست‌ها و طراحان لباس سخت تلاش می‌کنند تا استایلی فراموش نشدنی بسازند که نه تنها نگاه‌ها را به سمت خود بچرخاند، بلکه برای سال‌های پیش رو ترندساز شود.

به گزارش روزیاتو، در ادامه با گران قیمت‌ترین استایل‌هایی که زنان هالیوودی با آن‌ها روی فرش قرمز حاضر شدند، آشنا خواهیم شد. فهرست زیر از کم به زیاد مرتب شده است.

۱۰- گوئینت پالترو در مراسم اسکار سال ۲۰۱۲ – ارزش تخمینی: یک میلیون دلار

گوئینت پالترو در سال ۲۰۱۲ با استایلی به یاد ماندنی در مراسم اسکار حاضر شد. او لباس سفید رنگی از برند تام فورد به تن کرده بود که چشم‌ها را به خود خیره ساخت.

او از جواهراتی هم استفاده کرده بود که جلوه‌ی درخشان تری به استایل او داده بود. او دستبندی از برند Anna Hu Haute Joaillerie به دست کرده بود که از ۲،۳۶۸ الماس درست شده بود. این اکسسوری که قیمت آن یک میلیون دلار قیمت داست، درخشش بیشتری به ظاهر پالترو داده بود.

۹- بلیک لایولی در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۸ – ارزش تخمینی: ۲ میلیون دلار

بلیک لایولی در مراسم کت گالای سال ۲۰۱۸ با لباسی خیره کننده از برند ورساچه حضور پیدا کرد. دوخت این لباس که گلدوزی‌های ظریف و دنباله‌ای آبشاری داشت، ۶۰۰ ساعت زمان برده بود. لایولی این لباس را به همراه جواهراتی از برند Lorraine Schwartz، از جمله یک جفت گوشواره‌ی زمرد به ارزش ۲ میلیون دلار به تن کرده بود.

۸- ریانا در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۵ – ارزش تخمینی: ۳/۹۷ میلیون دلار

لباس به یادماندنی ریانا از برند Guo Pei در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۵ به یک پدیده‌ی فرهنگی تبدیل شد. این لباس زرد رنگ پرزرق و برق که دنباله‌ی حجیمی و گلدوزی‌های ظریفی داشت، توجه میلیون‌ها نفر در دنیا را به خود جلب کرد. گفته می‌شد این لباس ۳/۹۷ میلیون دلار قیمت داشت.

۷- جنیفر لوپز در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۹ – ارزش تخمینی: ۹ میلیون دلار

جنیفر لوپز در سال ۲۰۱۹ در مراسم مت گالا با لباسی فراموش نشدنی شرکت کرد که از مهره‌های براق ظریفی درست شده بود. او این لباس را به همراه اکسسوری‌های لوکسی از جمله یک سربند جواهرکاری شده و گردنبندی به ارزش ۸/۸ میلیون دلار به تن کرده بود.

۶- آن هاتاوی در مراسم اسکار سال ۲۰۱۱ – ارزش تخمینی: ۱۰/۱ میلیون دلار

آن هاتاوی در مراسم اسکار سال ۲۰۱۱ با لباس قرمز رنگی از برند ولنتینو حاضر شد که قیمت آن ۱۰۶،۰۷۵ دلار تخمین زده شده است. او گردنبند الماسی از برند تیفانی هم به قیمت ۱۰ میلیون دلار به گردن انداخته بود.

۵- ایمی آدامز در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۴ – ارزش تخمینی: ۱۰/۶ میلیون دلار

ایمی آدامز در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۴ با لباسی از برند ولنتینو حاضر شد که از تور ظریفی درست شده بود و یقه‌ی باز آن گردبند الماس او را به رخ می‌کشید.

۴- بیانسه در مراسم گرمی سال ۲۰۱۷ – ارزش تخمینی: ۱۲ میلیون دلار

بیانسه در سال ۲۰۱۷ با لباس پرزرق و برقی از برند Peter Dundas در مراسم گرمی حضور پیدا کرد. اما در حقیقت، آن گردبند الماس ۱۲ میلیون دلاری اش از برند Lorraine Schwartz بود که نگاه‌ها را به خود خیره ساخت. او انگشتر‌های الماسی هم در دستانش داشت.

۳- کیت بلانشت در مراسم اسکار سال ۲۰۱۴ – ارزش تخمینی: ۱۸ میلیون دلار

کیت بلاتشت در مراسم اسکار سال ۲۰۱۴ با لباسی از برد Armani Privé حضور پیدا کرد که به صد‌ها کریستال سواروسکی مزین بود. او این لباس را به همراه یک جفت گوشواره‌ی الماس به تن کرده بود.

۲- لیدی گاگا در مراسم اسکار سال ۲۰۱۹ – ارزش تخمینی: ۳۰ میلیون دلار

لیدی گاگا در سال ۲۰۱۹ با لباسی از برند الکساندر مک کویین و گردنبندی از برند تیفانی حضور پیدا کرد که یکی از بزرگ‌ترین الماس‌های زرد دنیا را دارد. این گردنبند ۳۰ میلیون دلاری استایل لیدی گاگا را به خوبی تکمیل کرده بود.

۱- کری آندروود در مراسم گرمی سال ۲۰۱۳ – ارزش تخمینی: ۴۱ میلیون دلار

کری آندروود، خواننده‌ی مشهور آمریکایی در مراسم گرمی سال ۲۰۱۳ با لباسی از برند روبرتو کاوالی حضور پیدا کرد که گلدوزی‌های ظریفی داشت. او یکی گردنبند الماس نیز به قیمت ۳۱ میلیون دلار به گردن انداخته بود.

دیگر خبرها

  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • یوان هانگ وای7 ؛ این خودرو را بیشتر با برند دایون می شناسید! (+تصاویر)
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است