Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون وزنه‌برداری از ادامه فعالیت دارنده مدال طلا المپیک ۲۰۱۶ ریو در رشته وزنه‌برداری خبر داد و گفت: سهراب مرادی تصمیمی برای خداحافظی از دنیای قهرمانی ندارد.

«علی مرادی» امروز (سه‌شنبه) در حاشیه رونمایی سردیس المپیکی‌ها درباره علت حذف نام «سهراب مرادی» توسط فدراسیون ایران و اعطای سهمیه به علی داودی و علی هاشمی اظهار داشت: فدراسیون بین‌المللی نام سهراب مرادی، علی هاشمی و علی داودی را به عنوان کسانی که شانس کسب سهمیه دارند را به ما اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهمیه هاشمی و داودی قطعی بود اما اگر نام مرادی به فدراسیون بین‌المللی اعلام می‌شد با توجه به اینکه موفق به کسب امتیازات لازم برای حضور در المپیک نشده بود مرادی عملا حذف و یک سهمیه ایران از دست می‌رفت. 

وی افزود: در جدول دسته ۹۶ کیلوگرم با وجود ریزش‌های فراوان سهراب مرادی نتوانست در جمع هشت نفر قرار گیرد و با وجود رسولبکوف وزنه‌بردار قرقیزستان او شانسی برای کسب عنوان برترین وزنه‌بردار قاره کهن نداشت و لذا نام وی را لیست اعزام به المپیک حذف کردیم.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به معرفی ۲ وزنه‌بردار ایرانی برای حضور در توکیو گفت: نام علی هاشمی و علی داودی به ترتیب در جمع هشت نفر برتر دسته‌های ۱۰۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم بود و مشکلی برای حضور در ژاپن نداشتند. ما هم بدون ریسک این ورزشکاران را معرفی کردیم.

مرادی در خصوص اینکه چهره شاخصی در بین وزنه‌برداران اعزامی به المپیک وجود ندارد و نگرانی از بابت عملکرد آنها در المپیک، گفت: المپیک جای شگفتی‌ها است. در سال ۲۰۰۰ حسین توکلی قهرمان شد و ۲۰۱۶ سلیمی در عین ناباوری مدال نقره را از دست داد.

وی در ادامه افزود: وزنه‌برداری ایران در سال ۹۸ سه ماه بین زمین و هوا ماند. تعداد افرادی که خود را خیرخواه می‌دانند ولی در عمل همچنان هم کم لطف هستند، زیاد است. سه ماه سرنوشت ساز از دست رفت. به اضافه اینکه حکم من دیر زده شد. مرادی در این زمان آسیب دید و با وجود اینکه کارها انجام شد و او به موقع به آلمان اعزام نشد. تیم خوبی او را مداوا کرد ولی آسیب دیدگی شدید وی را عقب انداخت و تا روزهای آخر امتیاز لازم را کسب نکرد.

رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: کیانوش رستمی به روش‌های خودش تمرین کرد و خواستیم در شرایط ایده‌آل باشد و از او حمایت کردیم. وی با توجه به قوانین خاص گزینشی، امتیازات لازم را برای حضور در المپیک کسب نکرد.

وی خاطرنشان کرد: درخواستی را سهراب مرادی و کیانوش رستمی در جریان پیکارهای قهرمانی بزرگسالان آسیا در ازبکستان به فدراسیون بین‌المللی دادند. بعد از آن فدراسیون بین‌المللی پاسخ کیانوش رستمی را داد و گفت «تاماش آیان» رییس اسبق فدراسیون بین‌المللی در سوییس نامه‌ای داده بود که رستمی فقط می‌تواند در مسابقات سوئیس (آبان سال ۹۸) به صورت آزاد باشد ولی نمی‌تواند این گزینشی امتیازی کسب کند. فدراسیون بین‌المللی با این شرایط امتیاز سوییس را نپذیرفت. نام سهراب مرادی  و پریسا جهانفکریان در لیست اولیه بود اما بعدا به خاطر شرایط امتیازی از لیست نهایی حذف شدند.

وی در خصوص خداحافظی سهراب مرادی گفت: ما سرمایه‌های وزنه‌برداری را حفظ می‌کنیم. بعد از المپیک، فدراسیون بین‌المللی در  مهر ماه مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در گرجستان و آسیا را در قطر یا فیلیپین برگزار می‌کند. در کنار المپین‌ها تعداد قابل توجهی از امیدها مانند رسول معتمدی و برخی وزنه‌برداران جوانان تمرین می کنند. سهراب مرادی و هر فرد دیگری که خودش بخواهد حمایت صددرصدی خواهیم داشت.

مرادی در خصوص رنگ مدال در المپیک یادآوری کرد: منابع مالی ما محدود است. علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی با منابع جاری و سهمیه زیاد نمی‌داند چه مدالی در المپیک می‌گیرد. با این شرایط ما نمی‌توانیم برای مدال قول دهیم ولی تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فدراسیون بین المللی رییس فدراسیون برای حضور وزنه برداری سهراب مرادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد

سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در دوحه در صفحه‌ای اکس‌ نوشته است که وی با نیسفور مغندی، رئیس هیأت فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و هما ذکریا نادر، مدیر تعامل و مشارکت استراتژیک این نهاد دیدار داشته است.

وی افزود: «ما در مورد کمک‌های بشردوستانه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر در مناطق مختلف در افغانستان، به ویژه، کمک به بیوه‌ها، یتیمان و کودکان مبتلا به مشکلات قلبی گفتگو کردیم.»

وی گفت در این دیدار تأکید کردیم که نیاز روزافزونی به کمک‌های بشردوستانه و پروژه‌های توسعه اساسی وجود دارد.

این درحالیست که امروز سفیر چین در کابل کمک ۱۰۰ هزار دلاری کشورش را به سرپرست هلال‌احمر افغانی اهدا کرد.

سفیر چین در کابل گفته است که این مبلغ را برای رسیدگی به آسیب دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان کمک کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • قهرمان المپیک به همراه 9 ستاره دیگر از WWE اخراج شدند
  • قهرمانی ژاپن در جامی که ما عاشق آن هستیم!
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست ۲۰ سال گذشته امارات
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست 20 سال گذشته امارات
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • خانه سهراب سپهری؛ شاعری از جنس طبیعت + فیلم
  • کرمان زیرساخت‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال را دارد