Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاون مهندسی و توسعە شرکت آبفا کردستان گفت: همکاری مردم، مراجع فکری و سازمان های مردم نهاد برای عبور از تنش آبی در تابستان پیش‌رو ضروری است.

محمد فرهاد در نخستین روز هفته صرفه‌جویی در مصاحبە تلویزیونی خود اظهار کرد: برای گذر مناسب از تابستان سال جاری و اوج مصرف آب نیازمند همراهی سمن ها، مراجع فکری جامعه و عموم شهروندان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد در این برنامه با بیان اینکه هفته صرفه‌جویی از یکم تا هفتم تیرماه می‌باشد، گفت: جمعیت استان کردستان یک میلیون و 730 هزار نفر می باشد که 73 درصد این جمعیت شهرنشین و مابقی در روستاهای استان ساکن هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع 93.4 درصد جمعیت استان زیر پوشش خدمات شرکت آبفا قرار دارند، افزود: حجم آب تولیدی در سال 164 میلیون مترمکعب است که 128 میلیون برای شهرها و 36 درصد در روستاها مصرف می گردد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: 47 درصد آب تولیدی از محل آب‌های سطحی و سدها و 53 درصد از منابع آب‌های زیرزمینی شامل 628 حلقه چاه، 1069 دهنه چشمه و 19 رشته قنات تأمین می‌شود.

فرهاد با اشاره به کاهش 36 درصدی بارندگی‌ها در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خاطرنشان کرد: میزان ذخیره سدهای استان 67 درصد است که در سال‌جاری نسبت به سال گذشته با کاهش 19.5 درصدی همراه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده برای برون رفت از وضعیت تنش آب گفت: مطالعات کاملی در زمینه برنامه‌های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت انجام شده که در بخش بلندمدت، تأمین آب از سدها در دستور کار است که شامل تأمین آب سنندج و سروآباد از محل سد آزاد، سقز از سد چراغ ویس، کامیاران و مریوان از سد گاران، بانه از سدهای عباس آباد و سبدلو و دیواندره و بیجار از سد سیازاخ و قروه و دهگلان از سد قوچم می‌باشد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا کردستان افزود: در حوزه برنامه‌های میان مدت هم تأمین آب از آب‌های سطحی توسط فیلتر شنی در دستور کار می باشد که این کار در بانه اجرا گردیده و در مریوان و کامیاران نیز انجام خواهد شد؛ همچنین حفر 3 حلقه چاه و تجهیز 28 حلقه چاه در استان، در سنندج انتقال آب از سد آزاد به سد قشلاق از طریق پمپاز و در بانه با همکاری آب منطقه ای در پایاب و بالادست سدهای عباس آباد و سدلو با هدف حفظ ذخایر سدها می باشد.

فرهاد خاطرنشان کرد: همچنین آبرسانی سیار به تعدادی از روستاهای استان که امکان توزیع آب به صورت شبکه در آن‌ها وجود ندارد، انجام می‌گیرد؛ ارتقا و تجهیز و افزایش اکیپ‌های رفع حوادث، اجرای برنامه‌های فرهنگی در زمینه مدیریت مصرف مانند تهیه موشن گرافی و کلیپ با محتوای مصرف بهینه و پخش در فضاهای پرمخاطب شهری، تلویزیونی و مجازی، استفاده از ظرفیت ستاد کرونا، مکاتبه با آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی و سپاه و جلسه با سمن‌ها و مراجع فکری از برنامه‌های کوتاه مدتی است که با هدف مدیریت مصرف آب در استان در حال اجرا است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تنش آبی استانی اجتماعی شرکت آبفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد از تدوین برنامه رشد اقتصادی سال۱۴۰۳در راستایی برنامه‌های توسعه خبر داد.

جهانگیر شاهینی در جمع خبرنگاران گفت: برنامه رشد اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد باید بر مبنای سند آمایش سرزمین، چشم انداز، نظریه پایه، سند توسعه و مدل توسعه پایدار استان تدوین شود.

وی اظهارکرد: برای تحقق رشد اقتصادی  در سال ۱۴۰۳ نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، تجارت، بازرگانی، خدمات، گردشگری و... هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تمامی عوامل  موثر از جمله منابع انسانی، منابع مادی، منابع اطلاعاتی و فیزیکی باید مورد توجه قرار گیرد. برنامه رشد اقتصادی نیازمند زمان، برنامه و توجه به تمام ابعاد است.

شاهینی بر لزوم استفاده از نخبگان و خبرگان و کارشناسان دستگاههای اجرایی برای تدوین برنامه رشد اقتصادی استان تاکید و تصریح کرد: تحقق رشد اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی ماموریت اصلی سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش ایسنا، در راستای تحقق شعار سال مبنی بر«جهش تولید با مشارکت مردم» و بر اساس ضوابط  ابلاغی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، نشست هم‌اندیشی به منظور تبیین برنامه رشد اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۳، در محل سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور رئیس سازمان،  روسا و اساتید دانشگاه‌های استان، مدیران، معاونین و کارشناسان دستگاه اجرایی استان برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان
  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد