Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعطیلی های ناشی از کرونا، بسیاری از اصناف را در تنگنا قرار داد و هرچند امید آنان به تسهیلات بود اما آن هم دست اصناف را در پوست گردو گذاشت.

خبرگزاری شبستان_ فاروج؛ در یک سال گذشته با تغییر رنگ شهرستان بر اثر افزایش شمار مبتلایان به کرونا، یکی از بخش هایی که با تعطیلی مواجه می شد بازاریان و اصناف بودند و این تعطیلی های طولانی و پی در پی، زمینه ساز برگشت خوردن چک بسیاری از آنان، تمام شدن تاریخ مصرف کالا ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. شد که اگر اجاره بهای واحدهای تجاری و قبوض و ... را به آن اضافه کنیم، دخل و خرج خانوارهای بهره بردار در این بخش تضاد فاحشی یافت و این روند با پرداخت نشدن تسهیلاتی که وعده داده شده بود روز به روز بغرنج تر شد.

 

یکی از بازاریان شهر فاروج گفت: در 6 ماهه اول سال گذشته بیشتر همکاران ناگزیر به خوردن از جیب بودند و دغدغه مند چک هایی که موعد آن نزدیک می شد.

 

علی باقری افزود: دولت وعده های مختلفی برای بازاریان داشت اما محقق نشد و دست ما در پوست گردو ماند.

 

بازاری دیگری گفت: در شرایط ناشی از کرونا زمان هایی هم که واحدها تعطیل نبودند در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، باز این صاحب واحد بود که جریمه و گاهی هم منجر به پلمب واحد می شد.

 

صادق محبوبی افزود: در 6 ماهه اول سال گذشته درخواست تسهیلات ناشی از کرونا دادیم اما با گذشته سه ماه از سال جدید هنوز رقمی پرداخت نشده است.

 

وی گفت: وعده ها برای دریافت نکردن اجاره بهای مغازه ها، مهلت دادن برای چک های برگشتی، حمایت از بازاریان و ... در حد حرف باقی ماند.

 

وی افزود: بسیاری از کالاها به ویژه در واحدهای آجیل فروشی بر اثر تعطیلی ها و کاهش مشتریان در شمار تاریخ مصرف گذشته ها قرار گرفت که این مسئله بر ضررهای وارده افزوده است.

 

محبوبی از مسئولان خواست بر سر وعده هایشان باشند و حداقل با پرداخت تسهیلات جلوی ورشکستگی بازاریان را بگیرند.

 

ما شرمنده اصناف و بازاریان هستیم


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فاروج گفت: در شرایطی که کشور متاثر از کرونا بود بازاریان شهرستان همکاری لازم را با ستاد پیشگیری از کرونا داشتند.

 

«احسان افتخاری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: چک برگشتی، اجناس تاریخ گذشته، اجاره بهای مغازه  ها و ... هیچ کدام مانع همکاری اصناف در شرایط تعطیلی های اجباری ناشی از شیوع کرونا نشد.

 

وی با اشاره به اینکه به ارزش 40 میلیارد ریال پرونده برای دریافت تسهیلات آنهم با نرخ سود 18 درصد برای بازاریان شهرستان تشکیل و  سال گذشته معرفی شدند، افزود: تاکنون حتی یک مورد از 99 نفری که معرفی شده اند، پرداخت نشده است.

 

افتخاری بیان کرد: از هر منبعی که اعلام می شد، برای دریافت تسهیلات، اصناف معرفی می شدند اما هنوز رقمی در این بخش پرداخت نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه مصوبه استانداری برای پرداخت تسهیلات 18 درصد به بانک های استان از منابع داخلی ابلاغ شده بود، گفت: ظاهرا در سطح استان هیچ بانکی پرداخت این تسهیلات را قبول نکرده و شهرستان فاروج هم از این رویه مستثنی نبوده است.

 

افتخاری گفت: رکود اقتصادی و کرونا، ضررهای بسیاری به اصناف زد که نیازمند حمایت ویژه از سوی متولیان است و امیدواریم شرایط برای حمایت از این تلاشگران فراهم شود.

 

 

 

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت کرونا شهرستان فاروج تعطیلی بازار تعطیلی ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند

محمدرضا جمالعباسی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات گفت: ۲ هزار و ۵۴۳ بازرسی سال گذشته از اصناف محلات انجام شد و ۲۷۷ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۸۶ گشت مشترک در قالب ۳۷۱ بازرسی با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی محلات انجام شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات بیان کرد: ۱۱۰ بازرسی مشترک و مستقل قاچاق کالا از واحدهای دخانیات، لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی شهرستان در سال گذشته انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا