Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای حفظ محیط زیست ، سلامت و ایمنی غذایی جامعه طی سال ۱۳۹۹ حدود ۳۵۰۰۰۰ لیتر از سموم پرخطر مصرفی کاهش و سموم کم خطر جایگزین آنها شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم کیخسرو چنگلوایی مشاور وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت : با پیگیری های انجام شده در راستای حفظ محیط زیست ، سلامت و ایمنی غذایی جامعه طی سال 1399 حدود 350000 (لیتر/ کیلوگرم) از سموم پرخطر مصرفی کاهش و سموم کم خطر جایگزین آنها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چنگلوایی افزود: عملیات مبارزه با آفات به روش های بیولوژیک و غیر شیمیایی در سطح 6/200/000 هکتار از اراضی زراعی و باغی کشور در سال گذشته انجام شد.

وی گفت: در راستای توسعه و فعال سازی شبکه های مراقبت و پیش آگاهی در سال 1399 سطحی معادل 6/300/000 هکتار از مزارع و باغات کشور تحت پوشش نظارت شبکه های مراقبت و پیش آگاهی قرار گرفت .

وی ادامه داد: در سال گذشته در سطح 21/500/000 هکتار و با هزینه ای معادل 44000 میلیارد ریال با عوامل زیان رسان گیاهی مبارزه و در نتیجه از وارد شدن خسارت به تولیدات محصولات کشاورزی به میزان 32 میلیون تن به ارزش حداقل 640000 میلیارد ریال جلوگیری گردید.

به عبارت دیگر از نظر ارزش به ازای هر واحد هزینه انجام شده 14/5 واحد از وارد شدن خسارت به محصولات جلوگیری شد .

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کالاهای اساسی ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است

حسین اسماعیلیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: اکنون بخش قابل توجهی از آب مشهد از طریق منابع سطحی و چهار سد دوستی، ارداک، طرق و کارده تامین می‌شود.

او افزود: نیاز آبی شهر مشهد در تابستان پیش رو که ماه‌های محرم و صفر و وقوع سفر‌های متعدد به مقصد دومین کلانشهر کشور را در پی دارد، حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه پیش بینی شده است، چنانچه ذخیره آب سد‌ها نیز به صفر برسد، حدود هفت هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از منابع فعلی قابل استحصال خواهد بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: این میزان کمبود آب را تا حدی باید از طریق اجرای پروژه‌های آب رسانی و بخش دیگر را از طریق مدیریت مصرف تامین کنیم.

اسماعیلیان بیان کرد: به زودی وارد دوره طولانی سفر‌ها در اواخر بهار و همچنین فصل تابستان به مشهد خواهیم شد، حتی اگر بارندگی‌های خوبی را در ادامه این سال آبی شاهد باشیم باز هم اوضاع به نحوی نیست که موجب جبران ۴۳ ماه خشکسالی شود و در چنین شرایطی یکی از موضوعات مهم و البته بر اساس شعار سال، مشارکت مردم در بحث مدیریت مصرف است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه