Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@16:01:15 GMT

تقلای رژیم صهیونیستی برای ممانعت از احیای برجام

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۰۰۷۳

تقلای رژیم صهیونیستی برای ممانعت از احیای برجام

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در واشنگتن برای مذاکره با مقامات آمریکایی بر سر ادعای «تهدید برنامه هسته ای ایران» به سر می برد، تلاش می کند با هشدارهای خود دولت آمریکا را از بازگشت به برجام بازدارد.

سخنگوی ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای مدعی شده است که: «کوخاوی بر نواقص توافق هسته ای فعلی تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نواقص به ایران اجازه خواهد داد پیشرفتی چشمگیر در زمینه سانتریفیوژها و همچنین افزایش میزان و غنای اورانیوم ذخیره شده در سال های آینده داشته باشد. وی همچنین بر کمبود نظارت در زمینه غنی سازی هسته ای تاکید کرده است».

کوخاوی همچنین درباره تهدیدهایی که بازگشت آمریکا به برجام در پی خواهد داشت توضیحاتی داده و مدعی شده که «باید همه اقدامات برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی های نظامی هسته ای صورت بگیرد».

به گزارش خبرگزاری مهر، پیشتر گزارش‌هایی مبنی بر سفر آویو کوخاوی به ایالات متحده جهت شرکت در نشست‌هایی با حضور فرماندهان ارتش آمریکا منتشر شده بود؛ نشست‌هایی که در آن طرف اسرائیلی به شدت می‌کوشد تا متحد خود در کاخ سفید را از ورود مجدد به توافق هسته‌ای ایران بازدارد.

سفر چهار روزه کوخاوی به آمریکا پیشتر به دلیل بروز تنش با نوار غزه و درگیری‌ها در قدس اشغالی به تعویق افتاده بود.

کد خبر 5241786 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: آویو کوخاوی رژیم صهیونیستی ایران برجام ایالات متحده امریکا ایران ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی فلسطین عراق انتخابات 1400 سیدابراهیم رئیسی روسیه برجام افغانستان عربستان سعودی ترکیه مذاکرات وین جو بایدن هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو آماده‌باش نیرو‌های ارتش صهیونیستی برای حمله به رفح

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع صهیونیستی نوشت: با توجه به صحبت‌هایی که در مورد آمادگی برای عملیات رفح مطرح شده و قبل از اینکه حماس به پیشنهاد مصر پاسخ دهد، تصمیم گرفته شد که سربازان ذخیره‌ای که قرار بود در عملیات رفح شرکت کنند، لغو آماده باش شوند.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه صهیونیستی به نقل از وال استریت ژورنال آمریکایی نوشت: پس از اظهارات اسرائیل در خصوص ادامه عملیات نظامی و حمله به رفح، حماس تهدید کرد که در صورت آغاز عملیات در آنجا، مذاکرات را متوقف خواهد کرد.

در زمانی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تأیید می‌کند که این رژیم با پایان دادن به جنگ موافقت نخواهد کرد و حمله به رفح، خواه توافقی حاصل شود یا خیر، اجرا خواهد شد، وال استریت ژورنال که بر اساس گزارش‌های خارجی، توافق کردند که در مورد آتش بس طولانی مدت صحبت کنند.

 غانم ابراهیم، ​​خبرنگار امور جهان عرب شبکه ۱۲ صهبونیستی، گزارش داد که در حالی که صهیونیست‌ها منتظر پاسخ یحیی السنوار، فرمانده حماس در غزه هستند.

در زمانی که اسرائیلی‌ها منتظر پاسخ مقاومت به توافق پیشنهادی هستند، المیادین نسخه‌ای از اصول اولیه توافق پیشنهادی بین رژیم اشغالگر و طرف فلسطینی در غزه را به دست آورد.

هدف از این توافق آزادسازی تمامی اسرای صهیونیست،  در نوار غزه، اعم از شهرک نشین یا سرباز، چه زنده و چه غیر زنده و بازگشت به آرامش پایدار از جمله اتخاذ تدابیر لازم برای دستیابی به آتش بس است.

 بر اساس آنچه المیادین گزارش داد، چارچوب توافق شامل ۳ مرحله است و کشور‌های ضامن آن قطر، مصر و آمریکا خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه در روز جاری
  • طوفان‌الاقصی/ ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود آمبولانس به طولکرم برای انتقال پیکر شهدا
  • موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را در نوار غزه نصب کرد
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
  • انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد
  • لغو آماده‌باش نیرو‌های ارتش صهیونیستی برای حمله به رفح
  • تقلای جنایتکاران جنگی برای رهایی از کابوس بازداشت