Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه ‌پرونده گلیم و گبه کرمانشاه تا پایان تابستان ‌بسته می‌شود، گفت: ۱۷ میلیارد تومان از مطالبات شاکیان پرونده هنوز باقی مانده است. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از  کرمانشاه، شهرام کرمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسب هفته قوه قضائیه اظهار داشت: افزایش ورودی پرونده به شعب دادسرا به علت شرایط اجتماعی و اقتصادی ناشی از عوامل مختلف همچون شیوع بیماری کروناست ولی با پیگیری‌ها آمار پرونده‌های مختومه بیشتر از پرونده‌های ورودی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی با بیان اینکه در سال گذشته، 58 هزار پرونده به شعب تحقیق، دادیاری، دادستانی و بازپرسی استان کرمانشاه وارد شد گفت: تعداد 59 هزار و 500 مورد پرونده در این مدت مختومه شد که نسبت به سال ماقبل آن 20 درصد افزایش داشت و 1500 پرونده نیز موجودی از قبل داشتیم و اکنون تعداد 7200 فقره پرونده منتظر رسیدگی قضایی است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به اینکه دادسرای استان کرمانشاه به طور میانگین در ماه 4800 پرونده و در سال میانگین 55 تا 60 هزار پرونده را رسیدگی می‌کند افزود: 62 درصد پرونده های معوقه در سال 99 در کرمانشاه منجر به صدور رأی شد و طی سال گذشته 10 هزار و 800 پرونده در شعب اجرای احکام کیفری موجودی داشتیم که از این تعداد به 2000 پرونده رسیدگی شده است.

وی افزود: در بحث ابلاغ الکترونیک که یکی از سیاست‌ها و افتخارات قوه قضاییه در کرمانشاه است، مجموع ابلاغ الکترونیک در استان در سال 99، 76 درصد را تشکیل می‌داد و و اکنون با یک برنامه‌ریزی منسجم 97 درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و این ابلاغ‌ها هم از لحاظ مادی و معنوی بسیار مفید است زیرا هزینه‌ها کاهش می‌یابد و به حیثیت افراد خدشه وارد نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: گزارش‌هایی از خرید و فروش آرا در کرمانشاه دریافت کرده‌ایمرئیس کل دادگستری قزوین: 15 نامزد انتخابات شوراها به جرم خریدوفروش رای دستگیر شدند30 نفر در مورد خرید و فروش رای در استان البرز بازداشت شدند

کرمی با اشاره به اینکه همکاری و مشارکت مردم و تلاش‌های اصحاب رسانه برای آموزش و انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور مقابله با کرونا بسیار مناسب بوده است و توقع داریم این رفتار به صورت مستمر با رویکرد پیشگیرانه ادامه یابد گفت: به خاطر شرایط کرونا در طرح پایش زندانیان استان 1000 زندانی که شرایط لازم برای آزادی را دارا بودند آزاد کرده‌ایم و سایر زندانیان که دارای جرایم خاص و برای امنیت جامعه خطرآفرین هستند، امکان برخورداری از این طرح را ندارند اما اقدامات لازم برای پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا مراقبت‌های خوبی از زندانیان برای پیشگیری از بیماری کرونا انجام شد و شاهد هیچ موردی از بیماری کرونا در زندان مرکزی مشاهده نشد عنوان کرد: اعزام زندانیان به جز در موارد خیلی اضطراری جهت انجام تحقیقات به دادسراها به حداقل رسیده است و در شرایط شیوع ویروس کرونا به بسیاری از زندانیان مرخصی داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه با وجود ظرفیت‌های فراوان از لحاظ اشتغالزایی با مشکلات فراوانی مواجه است افزود: این بیماری موجب مشکلاتی از قبیل بزهکاری‌ و مشکلات اجتماعی و نزاع می‌شود اما نباید این موضوع توسط رسانه‌ها بزرگنمایی‌ و سیاه‌نمایی شود و چهره کرمانشاه نباید به این میزان منفی نمایش داده شود بلکه باید این مشکلات و نزاع‌ها ریشه‌یابی شود و راهکار برای حل آنها داده شود زیرا این سیاه‌نمایی بزرگترین ظلم به مردم کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه دادستانی کرمانشاه به هیچ‌وجه در برخورد با کسانی که مخل نظم و امنیت جامعه هستند با مسامحه برخورد نمی‌کند و برخورد قاطع و محکمی با مجرمان خواهد داشت بیان کرد: در رابطه با عملکرد شورای شهر باید گفت که اعضای شورای شهر باید زمینه را برای تسهیل امور عمرانی و خدماتی فراهم کنند.

کرمی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گزارش مستندی مبنی بر تخلف در انتخابات و خریدوفروش آرا از سوی کاندیدها از سوی مراجع نظارتی و امنیتی به دادستانی ارائه نشده است و در صورت وجود گزارش‌ به صورت قانونی با آنها برخورد خواهد شد عنوان کرد: یکی از پرونده‌های کثیرالشاکی در دادسرای کرمانشاه، پرونده آرکا خودرو بود که حدود هزار نفر شاکی داشت که این پرونده با پرداخت مطالبات به همه شکات بسته شد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت پرداخت مطالبات مالباختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاه اظهار کرد: این پرونده 13 هزار شاکی داشت که در این چند سال مطالبات اکثریت این مالباختگان پرداخت شده و اکنون تنها پرداخت مطالبات حدود 200 نفر که حدود 16 تا 17 میلیارد تومان است باقی مانده است و اکنون مشغول رایزنی برای فروش اموال متهم هستیم و امیدواریم تا پایان تابستان پرونده گلیم و گبه بسته شود.

دادستان کرمانشاه با اشاره به بحث تملک واحدهای تولیدی بدهکار به بانک‌ها گفت: مخالف اجرای قانون توسط بانکها نیستیم اما معتقدیم زمانی که انتقالی انجام می‌شود و واحد تولیدی تملک می‌شود نباید تولید آن واحد تولیدی متوقف شود و کارگران آن بیکار شوند، درحالی که اکنون می‌بینیم بسیاری از واحدهای تولیدی بدهکار که توسط بانک تملک می‌شوند، رها می‌شوند و در واگذاری به شخص ثالث تعلل‌هایی انجام می‌شود.

انتهای پیام/833/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس پرونده گلیم و گبه استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین

سمیوئل لنگهورن کلمنز، که بیشتر با نام هنری مارک تواین شناخته می‌شود، نویسنده و طنزپرداز شهیر آمریکایی است که رمان‌های معروف و ارزشمندی مانند ماجراهای هاکلبری فین و ماجراهای تام سایر را نوشته است. تواین کمی پس از دیده شدن ستاره دنباله دار هالی به دنیا آمده و پیش‌بینی کرده بود که با همان نیز از دنیا خواهد رفت. او روز پس از بازگشت ستاره دنباله دار از دنیا رفت. تواین به عنوان بزرگ‌ترین طنزپرداز آمریکایی دوران خود شناخته می‌شود و ویلیام فاکنر او را پدر ادبیات آمریکا خوانده است.

 


رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ

در این ویدیو، رشد جمعیت بشر در تاریخ روی نقشه جهان نشان داده می شود که آنچه از آن برمی آید، از قرن بیستم شاهد انفجار جمعیت بوده‌ایم.

 

 

هند جنوبی از نمای نزدیک

«هند جنوبی / Southern India» منطقه‌ای است در جنوب کشور هند که شامل ایالات‌ و قلمرو‌های آندرا پرادش، کارناتاکا، کرالا، تامیل نادو و تلانگانا و همچنین سرزمین‌های جزایر آندامان و نیکوبار، لاکشادویپ و پودوچری است که ۱۹ درصد از مساحت کشور هند را از آن خود کرده است. تصاویری از این منطقه جغرافیایی گسترده را با کیفیت ۴K در تابناک می‌بینید.

 


فضای شخصی چیست و چه میزان است؟

گاهی پیش می‌آید با کسی برای نخستین بار صحبت می‌کنید و آن شخص بیش از حد به شما نزدیک می‌شود، یا اینکه می‌خواهید از دستگاه خودپرداز استفاده کنید و شخصی که پشت سر شماست، بیش از حد به شما نزدیک می‌شود، یا مثلا در آسانسور هستید و شخصی که کنار شماست بیش از حد نزدیک شما می‌ایستد، یا به شما خیره می‌شود، یا بوی بدنش شما را آزار می‌دهد؛ تمام این ها نمونه هایی از نقض فضای شخصی هستند که می‌توانند به شما حس ناخوشایندی بدهند. فضای شخصی، فاصله فیزیکی بین دو انسان در محیط روزمره اجتماعی است. بدون شک این فاصله با توجه به نسبتی که با افراد مختلف دارید و اینکه چقدر او را می‌شناسید، متفاوت خواهد بود. اما اینکه این فضا برای اولین بار چطور تعریف شد و اینکه این فضا در موقعیت های مختلف اجتماعی چقدر باید باشد، خود داستان جالبی دارد که می‌توانید آن را در این ویدیو ببینید.

 


بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟

همیشه یکی از معایب خودروهای برقی، زمان شارژ شدن باتری های آنها بوده، در حالی که در مدت چند دقیقه شما می توانید باک خودروی بنزینی خود را پر کنید؛ اما تسلا یکی از پیشگامان تولید خودروی الکتریکی ادعا می کند، با روش هایی که در نظر گرفته، مدت زمان رسیدن از یک خودروی بدون شارژ را از پر کردن یک باک خالی سریع تر کرده است. در این ویدئو به رقابت این دو می پردازیم تا ببینیم یک خودرو با باک خالی سریع تر به حالت بیشینه سوختی خود می رسد، یا یک خودرو الکتریکی با باتری خالی؟

 


دفاتر باز، گزینه مبالغه شده

استفاده از پلان آزاد در «محیط‌های اداری /Open Office» در اوایل سال ۱۹۵۰ آغاز شد. در آغاز، ایده این که محیط‌های کاری از اتاق‌های محدود و بسته به محیط‌های باز و بدون پوشش تبدیل شوند، مخالفان و منتقدان زیادی داشت؛ اما به تدریج به یکی از محبوب ترین روش های طراحی دفاتر اداری تبدیل شد. استفاده از محیط‌هایی که باز و بدون مرز بندی بودند، باعث شد تا بسیاری مزایای این نوع طراحی به مرور زمان خودنمایی کنند. استفاده از فرصت‌های بیشتر برای دیدن و آموختن از نیروهای خبره و یادگیری ناخودآگاه در اثر کار کردن کنار با تجربه‌ها، از اولین بازخورد‌های این نوع طراحی دفاتر کار بودند؛ اما به تدریج با فراگیر شدن این طرح ها ایرادات آنها مشخص تر گشت. یکی از مشکلات کپی های ناقص و بدون توجه به جزئیات از طرح اصلی این دفاتر بود. در این ویدیو به بررسی تاریخچه این دفاتر از آغاز تا کنون می‌پردازیم و نقاط قوت و ضعف آنها را بررسی می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • چرا مقام های اسرائیلی از دیوان کیفری بین المللی واهمه دارند؟ / غرب بر سر دوراهی؛ بازداشت نتانیاهو یا برباد رفتن اعتبار باقی مانده
  • تست هوش ریاضی: تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده چند عدد است؟
  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • اوسمار: هنوز ۵ بازی دیگر باقی مانده است/ تا آخرین لحظه می‌جنگیم
  • اوسمار ویرا: ۵ بازی باقی مانده و برای حق‌مان تا آخر می‌جنگیم
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده است
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • کامیابی‌نیا: پیروزی در ۶ بازی باقی‌مانده نشدنی نیست
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است