Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشن میلاد شمس طوس حضرت ثامن‌الحجج امام رضا(ع) به میزبانی کانون‌های مساجد صومعه‌سرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، جشن ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پیشوای هشتم شیعیان جهان به همت کانون‌های مساجد و با حضور عموم مردم در مساجد گیلان برگزار شد.

 

مساجد صومعه‌سرا همه و همه در شب میلاد امام رضا(ع) غرق در نور و سرور و شادمانی بود، سراسر مساجد آذین‌بندی شده و عموم مردم و بچه‌های مسجدی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اقدام به برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مولودی خوانی، توزیع نذورات متبرک حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع)، اجرای سرود، تئاتر، تواشیح و نورافشانی از جمله برنامه های جشن میلاد امام رضا(ع) در مساجد شهرستان‌ بود.

 

اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، جشن‌های کتابخوانی رضوی، برپایی ایستگاه‌های مهربانی به رسم اهل بیت(ع) و توزیع نذری کریمانه، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و کتابخوانی، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی و ... از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صومعه‌سرا در شب گذشته و امروز است.

 

 

«نوراله صفرپور» با تبریک میلاد با سرسعادت امام رضا(ع) اظهار کرد: بیش از 40 کانون فرهنگی هنری مساجد صومعه‌سرا در شب میلاد امام رضا(ع) جشن برگزار کردند.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا افزود: با توجه به شرایط کرونایی جشن میلاد امام مهربانی‌ها همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی در سطح مساجد برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه مولوی خوانی، سخنرانی و اهدای بسته‌های متبرک رضوی از جمله برنامه‌های کانون‌های مساجد بود گفت: ترویج، تعمیق و نهادینه کردن فرهنگ و سیره رضوی در جامعه، عامل مؤثری در رواج معروفات در بین مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که باید اشاعه این امر توسط فعالان فرهنگی و دینی مورد توجه قرار گیرد.

 

صفرپور از ویژگی‌های بارز و برجسته حضرت امام رضا (ع) را بندگی و عبودیت، علم، زهد، رسیدگی به محرومان و مستضعفان برشمرد و تصریح کرد: امام رضا(ع) به اخلاق عالی و ممتاز آراسته بودند و الگوی زندگی، اخلاق، منش و سبک زندگی فردی و اجتماعی ایشان می‌تواند به‌عنوان نمونه و سرمشق برای انسان‌های کمال جو باشد.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا تاکید بر اینکه باید سیره رضوی را بشناسیم و در زندگی خود پیاده کنیم، خاطرنشان کرد: اخلاق، کردار و گفتار خود را با فرهنگ رضوی تطبیق دهیم و باید سبک زندگی رضوی داشته باشیم.

 

 

«سودابه وحدانی» با تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) اظهار کرد: همزمان با شب میلاد ثامن‌الحجج مسجد حضرت ولیعصر(عج) میزبان عموم مردم بود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) خشکرودبار با اشاره به اینکه جشن میلاد امام رضا(ع) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مسجد برگزار شد افزود: مولودی‌خوانی، سخنرانی، مسابقه و اهدای جوایز از جمله برنامه‌های ما در این مراسم بود.

 

وی برگزاری مراسمات جشن در سالروز موالید ائمه اطهار(ع) را موجب مودت دانست و گفت: این برنامه با هدف تبیین سیره و روش زندگی اهل بیت (ع) و ترویج فرهنگ رضوی برگزار می شود که امیدواریم با برگزاری اینگونه برنامه ها قدم هرچند کوچکی در انجام این مهم برداریم.

 

گفتنی است، شيفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با چراغاني و آذين بندي مساجد، معابر و سردر منازل و مغازه‌ها و برپايي آيين‌هاي جشن شب ميلاد هشتمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت، در جاي جاي صومعه‌سرا، حال و هواي ويژه‌اي به اين شهرستان دادند.

 

لازم به ذکر است، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) هشتمین امام شیعیان در یازدهم ذیقعده سال 148 هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. نام مبارک ایشان علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان «رضا» به معنای  خشنود است.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن میلاد ثامن الحجج کانون های مساجد صومعه سرا جشن میلاد امام رضا ع جمله برنامه میلاد امام رضا ع مساجد صومعه سرا کانون های مساجد جشن میلاد امام برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی

 مجید الهی‌رادگفت : رزمایش کمک به ایتام در قالب پویش امام رئوف در استان برگزار شد.

او  گفت: این رزمایش به نیت واقفان از سوی آستان قدس رضوی، مدیریت کانون‌های خدمت رضوی در خراسان شمالی و با همکاری خادم یاران سطح استان و مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و سایر دستگاه‌ها برگزار شد.

الهی راد گفت : در این رزمایش ۴۰۰ بسته معیشتی هر بسته به ارزش دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مجموع یک میلیارد تومان میان ایتام تحت حمایت این نهاد در استان توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)