Web Analytics Made Easy - Statcounter

این عکس های وحشتناک نشان می داد که قاتل بی رحمانه 2 محیط بان زنجانی را به رگبار بسته است. با انتشار این عکس های وحشتناک شوک بزرگی به وجود آمد و قاتل بازداشت شد. اکنون 2 بار اعدام حکم دادگاه بدوی قاتل محیط بانان زنجانی است.

 

باد از لابه لای گندم‌های نیمه رسیده راه خود را باز می‌کند و در دشت چرخی می‌زند اما درختان سد راهش می‌‎شود و فریادش را بلند می‌کند، سکوت دشت را فرا می‌گیرد و گوش را کر می‌کند اینجا همه چیز سر جای خودش است جز شما .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

2 فقره قصاص، حکم دادگاه بدوی قاتل محیط بانان زنجانی

به گزارش رکنا، برف‌های نیمه جان خیلی وقت است از روی زمین رفته و جای خود را به گیاهان و گل‌ها داده اما من مطمئنم جای خالی تو لاله روییده است، هنوز صدای ناله و اشک‌ها از دشت به گوش می‌رود و اشک‌های آهوانی که به بودن تو دل گرم بودند، جاری است.

زندگی بی شما هر چند در جریان است اما انگار برای ما چیزی کم است، بچه‌ آهوها چشم باز کرده و دشت را با شیطنت‌های خود پر جنبش و جوش کرده‌اند، اما اینجا بی شما زندگی دیگر هیاهوی قبل را ندارد.

همه چیز از غروب غم‌انگیز 16 فروردین‌ماه آغاز شد، همان روزی که بنابر گزارشات دو محیط‌بان زنجانی در منطقه شکار ممنوع «فیله خاصه» به یک دستگاه نیسان مشکوک شده و دستور ایست می‌دهند و این ماجرا به تعقیب و گریز خودرو منجر می‌شود ماموریتی که آخرین ماموریت «مهدی مجلل و میکاییل هاشمی» می‌شود.

ارتباط محیط‌بانان با مرکز قطع می‌شود و پس از آن هیچ کدام از محیط‌بانان به تلفن همراه و بی‌سیم خود جواب نمی‌دهند و جستجوها آخر سر به پیدا شدن پیکر‌ بی جان دو محیط بان زنجانی در کنار خودرویشان منتهی می‌شود.

امروز روز میلاد امام رضا (ع) ضامن آهوی خراسان است که روز محیط بان نام گرفته، تفاوت این روز با روز محیط بان در سال‌های گذشته، غم از دست دادن دو محیط بان زنجانی در درگیری با شکارچی غیر مجاز است، شکارچی که برای فرار از چنگ قانون این دو محیط بان زنجانی و ضامن آهوان دشت سهرین را با تیر اسلحه به قتل رساند.

صدور کیفرخواست و صدور رأی دادگاه بدوی برای قاتل محیط بانان

چندی پیش رئیس پلیس آگاهی استان زنجان از پایان فرآیند تحقیق و تفحص در زمینه شهادت دو محیط‌بان زنجانی خبر داد و اظهار کرد: پرونده تکمیل و تحویل دستگاه قضایی شد.

جعفر رحمتی با اشاره به اینکه پس از یافتن پیکر شهدای محیط بانان چند نفر به اتهام قتل آنها دستگیر شدند، عنوان کرد: با شواهد و اقرار مشخص شد تمام این جنایت توسط یک فرد انجام شده که تحویل مراجع قضایی شده و قرار کیفرخواست هم برایش صادر شده است.

وی با بیان اینکه ترس از دستگیری و از دست دادن اسلحه‌ها زمینه این جنایات توسط شکارچی غیر مجاز را فراهم کرده است، گفت: محیط بانان قانون به کارگیری اسلحه را در این حادثه رعایت کرده‌اند و تلاش قاتل استفاده از این شرایط و فرار از چنگ قانون بوده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه رای پرونده شهادت دو محیط‌بان که در فروردین‌ماه امسال شهید شدند، صادر شده است، گفت: این پرونده در مرحله تجدیدنظر بوده و در دادگاه بدوی یک نفر قاتل این پرونده به دو فقره قصاص قتل عمد محکوم شده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به اینکه سرعت رسیدگی به این پرونده بسیار بالا بوده و در کمتر از یک ماه کیفرخواست آن صادر شده است، گفت: پس از قطعی شدن حکم، اعلام و اجرا می‌شود

شهادت محیط بانان زنجانی شاید تلنگری برای دولت و سازمان محیط زیست بود تا با افزایش نیروهای محیط بانی بتوانند قدرت مانور شکارچیان غیرمجاز در مناطق حفاظت شده را کاهش داده و با بهبود کیفیت تجهیزات این نیروها آنان را در مقابل خطرات احتمالی مقابله با شکارچیان کم کند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه ۸ هزار محیط‌ ‌بان در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: این آمار ۴۷ درصد ظرفیت محیط‌بان برای شرایط موجود است.

جمشید محبت‌خانی با اشاره به اینکه ۵۳ درصد کمبود چارت سازمانی در حوزه محیط بانی وجود دارد، تاکید کرد: با این وجود این قشر با تمام توان با شکارچیان برخورد می‌کنند و اجازه جولان شکارچیان را نمی‌دهند.

وی از اخذ مجوز ۱۰ ساله برای جذب سالانه ۲۵۰ محیط ‌بان و ۵۰ محیط‌ بان دریایی در کشور خبر داد و افزود: با این جذباین تعداد نیرو پیش‌بینی می‌شود چارت سازمانی محیط‌بانان به ۷۰ درصد برسد

منبع: فردا

کلیدواژه: قتل محیط بانان زنجانی قتل محیط بانان دو محیط بان زنجانی محیط بانان زنجانی قاتل محیط بانان دادگاه بدوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول بیت‌المال پس گرفته شد حامیان بابک زنجانی شاکی شدند!

به گزارش همشهری‌آنلاین، روزنامه کیهان نوشت: رسانه‌های این طیف مدت‌هاست روی تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال زندان مانور می‌دهند بدون این که اشاره‌ای به موفقیت قوه قضائیه در پس گرفتن اموال بیت‌المال داشته باشند. به تیتر برخی نشریات دقت کنید:
- شرق: بابک زنجانی عفو شد؛ ۲۰ سال زندان به جای اعدام، حکم نهائی پرونده فساد بزرگ نفتی
- اعتماد: حکم اعدام بابک زنجانی به حبس تبدیل شد؛ نجات آقای ب.ز
- هفت صبح: ۲۰ سال حبس! حکم اعدام بابک زنجانی پس از ده سال به حبس تبدیل شد
- سازندگی: عفو ب.ز/ حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس تبدیل شد
- آرمان: سرنوشت متهم بزرگ اقتصادی به کجا رسید؟ خداحافظی بابک زنجانی با طناب دار

همزمان، کانال‌های همسو، ویدئویی از اظهارات (قبلی) روحانی در زمان ریاست جمهوری‌اش (۱۷ اسفند ۱۳۹۴ در یزد) را بازنشر کردند که می‌گوید: «در دوره تحریم یک آدم توانست دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول نفت را... خب حالا می‌گویند محکوم شده به اعدام. ثم ماذا؟ پول کجا رفت؟ اعدام که مشکلی را حل نمی‌کند. آنی که سؤال مردم است، این است که این پول کجا رفته است؟ چرا به او اجازه دادند نفت بفروشد؟». او همچنین در کرمانشاه گفته بود: «۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از پول مردم را بردند. قوه قضائیه پول‌های غارت شده را پس بگیرد».
اما حالا که پول بیت‌المال پس گرفته شده، نشریات زنجیره‌ای دوست ندارند مردم از این خبر خوب و امیدوارکننده با خبر شوند. قوه قضائیه توانست با تحت فشار گذاشتن بابک زنجانی و پیگیری دستگاه‌ها، اموال بیت‌المال را بازپس بگیرد. این واقعیت، طیف سیاست‌بازی را که هم ابتدائا زنجانی را پرورش دادند و بالا کشیدند و هم روی پرونده تخلف بعدی وی در دولت احمدی‌نژاد موج‌سواری کردند، ناراحت می‌کند. آنها دوست داشتند زنجانی اعدام شود و پول‌ها برنگردد تا بتوانند به فریب افکار عمومی و منفی‌بافی و سیاه‌نمایی ادامه دهند. اما حالا که قوه قضائیه و دستگاه‌های اطلاعاتی توانسته‌اند با تحت فشار گذاشتن فرد متخلف، اموال را پس از ده سال به بیت‌المال برگردانند، عناصر سیاست‌بازان شاکی شده‌اند.

گفتنی است قوه قضائیه درباره پرونده بابک زنجانی دو راه بیشتر نداشت: ۱- زنجانی را اعدام کند، اما اموال بیت‌المال به کشور برنگردد. ۲- اعدام وی را به شرط تلاش وی برای بازگرداندن اموال، به حبس ۲۰ ساله تبدیل کند. در نقطه مقابل، محافل سیاست‌باز و مغرض دوست داشتند زنجانی اعدام شود و پول‌ها برنگردد، تا سوژه عوام‌فریبی را داشته باشند.

در این زمینه قوه قضائیه گزارش داده است: «از اوایل دهه ۹۰ و اوج‌‎گیری تحریم‌های ظالمانه، بابک زنجانی به دلیل برخورداری از برخی ظرفیت‌ها و دسترسی‌ها در خارج از کشور، همکاری با وزارت نفت را آغاز کرد. اما در دی‌ماه ۱۳۹۲ با شکایت وزارت نفت، بازداشت و محاکمه شد. دادگاه بدوی در اواخر سال ۹۴، حکم محکومیت وی (اعدام و رد مال) را صادر کرد. پس از اعتراض بابک زنجانی، دیوان عالی کشور در آذرماه ۱۳۹۵، ضمن تأیید حکم دادگاه، در دادنامه صادره این نکته را اضافه کرد: «بدیهی است در صورت استرداد اموال و جبران خسارات وارده و اظهار ندامت و پشیمانی و توبه، محکوم‌علیه استحقاق برخورداری از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی را خواهد داشت». با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشت اموال به داخل، به دلیل برخی موانع، این اقدامات نتیجه مطلوبی در پی نداشت و تنها حدود یک‌چهارم از کل بدهی‌های زنجانی، به بیت‌‎المال بازگردانده شد. اردیبهشت ۱۴۰۲ با ابلاغ رئیس قوه قضائیه و در پی تاکیدات ایشان، به محکوم‌علیه، فرصتی با بازه زمانی مشخص داده شد تا تکلیف بازگرداندن بدهی‌ها را مشخص کند.

بر همین اساس و با تعامل سازنده دستگاه قضائی و سازمان اطلاعات سپاه، اموال بابک زنجانی با همکاری خودش در خارج از کشور شناسایی شده و مجموعه‌ای از راهکارهای پیچیده اطلاعاتی و حقوقی برای بازگرداندن اموال به داخل کشور در دستور کار قرار می‌گیرد. در نتیجه، محموله‌ای معادل بدهی‌های ارزی بابک زنجانی در بهمن‌ماه ۱۴۰۲، در چند مرحله توسط سازمان اطلاعات سپاه وارد کشور شده و در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد که بر اساس برآوردهای کارشناسی، ارزش آن با احتساب اموال مصادره شده قبلی زنجانی،
بیش از بدهی‌های وی به وزارت نفت می‌باشد».

نکته دیگری که مدعیان اعتدال و اصلاحات تعمدا بازگو نمی‌کنند، روند رشد بابک زنجانی است. فارغ از تصاویر موجود که مرحوم ‌هاشمی و آقای حسن روحانی را در حال تقدیر و جایزه دادن به بابک زنجانی نشان می‌دهد، گفت‌وگوی زنجانی، با نشریه کارگزارانی آسمان (به سردبیری محمد قوچانی) در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ (چهار ماه قبل از بازداشت وی) قابل تامل است.

زنجانی در این گفت‌وگوی آگهی‌گونه و تبلیغاتی- در حالی که تصویرش بر صفحه اول نشریه کارگزاران نشسته- درباره روند رشد خود می‌گوید:
«زمانی که در پادگان ولی‌عصر تهران سرباز بودم، آقای ‌هاشمی‌ رفسنجانی [رئیس‌جمهور وقت] برای بازدید به آنجا آمدند، گفتند تعدادی سرباز برای ریاست‌جمهوری، بانک مرکزی و جاهای مختلف انتخاب کنند. وقتی به عنوان سرباز به بانک مرکزی رفتم گفتند شما باید به‌عنوان راننده، آقای نوربخش را جابه‌جا کنید. حدود ۵ ماه از سربازی‌ام مانده بود. من در دفتر آقای نوربخش کار ثبت‌نامه‌ها را انجام می‌دادم، بعد هم رانندگی آقای نوربخش را می‌کردم. بعد از خدمت... آقای نوربخش ۴-۵ جا را انتخاب کرده بود و برای کنترل بازار به آنها دلار می‌داد تا در بازار پخش کنند. دلار ۳۰۰ تومان بود و همه می‌گفتند دلار می‌خواهد هزار تومان شود. مردم می‌رفتند شب تا صبح در صف بانک‌ها می‌خوابیدند تا دلار بگیرند و در بازار بفروشند. آقای نوربخش به من گفت شما هم بیا در این مجموعه‌هایی که دارند دلار تزریق می‌کنند و ۴ یا ۵ نفر بودند، کار کن. اولین روز ۱۷ میلیون دلار ارز در بازار توزیع کردم و اولین کارمزد من هم ۱۷ میلیون تومان بود [۱۷ میلیون تومان کارمزد در یک روز به نرخ سه دهه قبل!!] با آن پول هم یک دفتر در میرداماد (خیابانی که بانک مرکزی نیز همان‌جاست) خریدم. هر روز دلار می‌گرفتم و در بازار می‌فروختم... (درباره عکس با هاشمی و خاتمی و روحانی) من پیش این آقایان رفتم تا جایزه بگیرم... تا حالا سه چهار بار آقای ‌هاشمی را از نزدیک دیده‌ام. بعد از انتخابات، خدمت ایشان رفتم و توضیحی درباره کارهایم به ایشان دادم. بیشتر از ۸ سال است که عکس ایشان در اتاقم هست».

کد خبر 848860 منبع: کیهان برچسب‌ها خبر ویژه بابک زنجانی فساد

دیگر خبرها

  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پول بیت‌المال پس گرفته شد حامیان بابک زنجانی شاکی شدند!
  • دلیل نقض حکم اعدام بابک زنجانی چه بود؟
  • ببینید | نقض حکم اعدام بابک زنجانی با تائید و موافقت رهبر انقلاب
  • فیلم| حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض شد
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • بابک زنجانی اعدام نمی‌شود؟+جزئیات
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد