Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردیس ۹ چهره المپیکی و پارالمپیکی پیشکسوت و تندیس کامل مرحوم جهان پهلوان تختی روز سه‌شنبه با حضور «محمدباقر نوبخت» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و سایر مقامات ارشد ورزشی و سیاسی در تالار موزه ملی ورزش رونمایی شد.

سردیس مرحوم محمود نامجو دارنده نقره المپیک ۱۹۵۲ هلسینکی و برنز المپیک ۱۹۵۶ ملبورن و دارنده سه طلا و یک نقره و ۲ برنز قهرمانی جهان در وزنه‌برداری، مرحوم محمدعلی خجسته‌پور دارنده نقره المپیک ۱۹۵۶ ملبورن و نقره پیکارهای جهانی در کشتی آزاد، مرحوم اسماعیل علم‌خواه دارنده برنز وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک ۱۹۶۰ رم، مرحوم ابوطالب طالبی دارنده برنز المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی در کشتی آزاد، مرحوم پرویز جلایر وزنه‌بردار و دارنده مدال نقره المپیک ۱۹۶۸ مکزیوسیتی و برنز قهرمانی جهان و طلای بازی‌های آسیایی، مرحوم سیدشمس‌الدین سیدعباسی کشتی آزاد و دارنده مدال برنز ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی و طلا و ۲ نقره قهرمانی جهان و منصور برزگر دارنده نقره المپیک ۱۹۷۶ مونترال کانادا و دارنده یک طلا و ۲ نقره قهرمانی جهان در کشتی آزاد و همچنین در بخش پارالمپیک همراه با محمدرضا میرزایی جابری دارنده چهار مدال طلای پارالمپیک  ۱۹۹۶ آتلانتا، ۲۰۰۰ سیدنی، ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ پکن با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، پیروز حناچی شهردار تهران و سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تندیس کامل مرحوم جهان پهلوان تختی به عنوان «نماد موزه ملی ورزش» که در مرکز  تالار مشاهیر ورزش  طبقه همکف کمیته ملی المپیک جانمایی شده است، رونمایی شد.

با رونمایی از ٩ سردیس قهرمانان و یک تندیس تمام قد تختی، ٢٣ سردیس دیگر باقی خواهد ماند که شامل جوانان قهرمان المپیک خواهد بود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: قهرمانی جهان نقره المپیک کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال برنز مسابقات آزاد دارت کارگران کشور بر گردن بانوی یزدی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مسابقات دارت آزاد قهرمانی بانوان کارگر با رقابت ۳۷ نفر از سراسر کشور برگزار شد که الهام نیکخواه از استان یزد به همراه ورزشکار خوزستانی به عنوان سوم مشترک این مسابقات دست یافتند.  ماهور رجبی از تهران، مقام اول را به دست آورد و جایزه ۴۰ میلیون ریالی را از آن خود کرد.  مرضیه عرب‌عامری از شاهرود به نایب قهرمانی رسید و جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی را گرفت.  سارا خدادادی از خوزستان و الهام نیکخواه یزد، در جایگاه سوم مشترک ایستادند و هر کدام جایزه ۱۰ میلیون ریالی را به دست آوردند.

دیگر خبرها

  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور
  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟
  • سعداله یف: یک عبدالرشید متفاوت را در پاریس می بینید!
  • درخشش جانبازان و توان یابان قمی در مسابقات قهرمانی کشور
  • ورزشکار کردستانی مدال برنز مسابقات کشتی آزاد نونهالان کشور را تصاحب کرد
  • المپیکی‌های کشتی آزاد روسیه مشخص شدند
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز
  • مدال برنز مسابقات آزاد دارت کارگران کشور بر گردن بانوی یزدی