Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:39:26 GMT

نظام مسائل محلات استان کرمان احصا شد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۰۷۹۲

نظام مسائل محلات استان کرمان احصا شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین حقانی صبح سه شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان یکم تیرماه با حکم امام خمینی (ره) و ریاست شهید حقانی آغاز به‌کار کرد و در زمان‌های مختلف منشأ تحول‌های خاص بوده است.

وی تلاش سازمان تبلیغات را تحقق همان مفهومی دانست که رهبری از تبلیغ بیان کرده‌اند، یعنی هدایت ذهن‌ها برای تفاهم با مردم و ورود مردم به عرصه مسئولیت و افزود: هم اکنون دغدغه‌های اجتماعی علاوه بر دغدغه‌های فرهنگی به مجموعه‌ها منتقل شده است و رویکرد سازمان تبلیغات هم در کل کشور به این سمت پیش رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حقانی با اشاره به مردم نهاد بودن سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در سازمان تبلیغات اسلامی اصل کار را مردم انجام می‌دهند و ما تلاش می‌کنیم تسهیل گر و هدایت گر باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان فعالیت گسترده محله محور برای بزرگداشت حاج قاسم در سالروز شهادت شهدای مقاومت، کمک‌های مومنانه و حضور مردم در بیمارستان‌ها را از جمله کارهای خوب مردمی اداره کل تبلیغات اسلامی دانست.

حجت الاسلام حقانی بیان کرد: سال گذشته شاید علی الظاهر اجتماعات مذهبی تعطیل شد اما کیفیت بالاتر، بلوغ و انگیزه بیشتری در کانون‌ها و هیئت‌های مذهبی و در رویکرد اجتماعی آنها شاهد بودیم که شاید اگر کرونا نبود اینقدر سریع اتفاق نمی‌افتاد..

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: یکی از شاخص ترین طرح‌های انجام شده توسط سازمان تبلیغات، طرح «محله همدل» با رویکرد کمک‌رسانی و فعالیت‌های اجتماعی است.

وی گفت: با اجرای این طرح یک هزار و ۳۰۰ محله ثبت آمار را انجام دادند و محلات با انگیزه خودشان، ۲ هزار و ۴۸۰ مورد را به عنوان مسائل طرح کرده و قول دادند که با ظرفیت مردمی آنها را حل کنند.

حجت الاسلام حقانی این مسائل متفاوت و متنوع بودند که راه اندازی کارگاه‌های اشتغال زایی کوتاه مدت برای افراد محله، در اختیار گذاشتن آرد برای نان پختن، ایجاد سامانه‌هایی برای فروش محصولات، خرید محصولات کشاورزی، در اختیار قرار دادن زمین برای کشاورزی، آزادسازی زندانیان از جمله مهمترین این مسائل بوده است. در این طرح هر محله چالش‌های خود را در نظر گرفته است. سعی کردیم محلات را به سمت ازدیاد نسل پیش ببریم. نکته مثبت این بود که نظام مسائل محلات احصا شد..

راه اندازی ستاد مرکزی گسترش مکتب حاج قاسم در کرمان

وی راه اندازی شورای تعالی مساجد در کرمان را یکی دیگر از کارهای شاخص عنوان و اظهار کرد: بحث مساجد جدی است و متولیان زیادی دارد و در نتیجه شورای تعالی مساجد ایجاد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: با راه اندازی شورای تعالی مساجد ساختاری جدی برای هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های متولی در ساختار مساجد و انتصابات ائمه جماعات و هیئت امنا مساجد اتفاق افتاد که این هماهنگی اثرات خوبی خواهد داشت.

وی یکی از برکات شورای تعالی مساجد را شورای ائمه جماعات شهرستان‌ها دانست که در حال شکل گیری است و افزود: در طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت، مساجد نشان دادند که می‌توانند اثرگذار باشند. انشاالله تا پایان سال در همه شهرهای استان، هم شورای تعالی مساجد و هم شورای ائمه جماعات راه اندازی می‌شود. دغدغه دیگر این بود که برخی نهادها می‌خواستند در مساجد فعالیت کنند که با تشکیل شورای تعالی مساجد امکان هماهنگی بهتر آن میسر شد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان ترویج مکتب حاج قاسم را اولویت اول امسال این سازمان توصیف کرد و گفت: ستاد مرکزی گسترش مکتب حاج قاسم در کرمان شکل می‌گیرد و برنامه سالانه آن با محوریت استان کرمان در جوار مزار این شهید انجام می‌شود که روایت گری، اعزام مبلغ، تولید درسنامه ها، تطبیق وصیت نامه سردار با حوادث روز در قالب این اقدام دیده شده است.

حجت الاسلام حقانی بیان کرد: دومین اولویت توانمندسازی طلاب و روحانیون و آموزش آنها در حوزه تبلیغ و دغدغه سوم حضور در رسانه با هدف تبلیغ با همان مفهومی که رهبری فرمودند یعنی برای هدایت ذهن‌ها برای تفاهم با مردم است.

حجت الاسلام حقانی با اشاره به ثبت بیش از ۲ هزار هیئت مذهبی در کرمان گفت: ۲۸۷ روحانی مستقر در مناطق مختلف استان کرمان حضور دارند. با تفاهم نامه با بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان، ۴۰ روحانی مستقر در قلعه گنج، ۶۰ روحانی مستقر در ذهکلوت حضور دارند و با همکاری با بنیاد علوی، امکان افزایش این ظرفیت فراهم شده است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان در مورد مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا گفت: تعداد این مدارس در کرمان به ۱۰ مدرسه رسیده است که در سال گذشته ۸ مدرسه بوده است و امسال نیز در صدد ساخت ۶ مدرسه دیگر در سیرجان، منوجان، کرمان، ریگان و زرند هستیم. این مدارس هم اکنون در دوره‌های اول و دوم در حال راه اندازی است.

وی دغدغه اصلی ساخت این مدارس را مکان دانست که باید با کمک خیرین انجام شود و گفت: با تفاهم نامه انجام شده با آموزش و پرورش می‌توانیم تا پایان ۱۴۰۲ در همه شهرستان‌ها، مدرسه صدرا داشته باشیم. ثمره این مدارس ورود افراد به حوزه است، مجوز برای پوشش دادن سایر رشته‌ها را نیز دریافت شده است اما دغدغه پرورشی در این مدارس بیشتر است.

کد خبر 5241827

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامحسین حقانی سازمان تبلیغات اسلامی کرمان مهرواره محله همدل انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا عکس استانها شورای شهر کرمانشاه انتخابات انتخابات شورای شهر و روستا رای گیری گرگان نتایج شمارش آرا سیدابراهیم رئیسی بوشهر ایلام تبلیغات اسلامی استان کرمان سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام حقانی کل تبلیغات اسلامی شورای تعالی مساجد راه اندازی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: نظام مسائل نواحی شهری را با حضور مدیر منطقه و مدیر ناحیه مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست محسن حق‌شناس نایب‌رئیس و با حضور علی‌فرمانی رئیس شورای شهر و ولی چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین، معاونان خدمات شهری مناطق و مدیران نواحی و شورایاران نواحی عظیمیه و اسماعیل‌آباد، شهید بابایی و اندیشه و با هدف بحث و بررسی مشکلات این نواحی در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

محسن حق‌شناس، نایب‌رئیس و رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین در سخنانی ضمن تاکید بر استمرار نشست با شورایاران نواحی اظهار کرد: یک‌بار مشکلات کل نواحی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهیم و سپس نظام مسائل نواحی شهری را با حضور مدیر منطقه و مدیر ناحیه مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: همچنین در ادامه مسیر موارد مطرح شده توسط گروه نظارت و پیگیری شورا پیگیری خواهد شد و امیدواریم مشکلات در اسرع وقت رفع شود.

لزوم تعریض جاده قزوین به نجف‌آباد

محمودی شورایار ناحیه اندیشه به بیان مشکلات این ناحیه پرداخت و گفت: ساماندهی جاده اصلی و روکش آسفالت، تأمین روشنایی جاده، درختکاری بوستان، کمبود نیروی خدماتی پسماند، ساماندهی کوچه‌ها و رسیدگی به جداول، کمبود وسیله نقلیه، نصب ست‌های ورزشی در جاده سلامت، وجود افاغنه در منطقه، تعریض جاده قزوین به نجف آباد از جمله مهم‌ترین مشکلات این ناحیه است..

حجت‌الاسلام انصاری شورایار ناحیه عظیمیه و اسماعیل‌آباد هم در سخنانی به تشریح مشکلات این ناحیه از جمله نبود سیستم جمع‌آوری فاضلاب شهری، نبود سالن ورزشی، نبود چراغ روشنایی در مسیر اسماعیل آباد، تیربرق‌های فرسوده در کوچه‌ها، ایجاد فضای سبز و بوستان، توجه به نظافت کوچه‌ها و نظارت بر نخاله‌های ساختمانی پرداخت.

در ادامه جلسه، مسئول ناحیه شهید بابایی و شهید بهشتی در سخنانی به بیان مشکلات این ناحیه از جمله هرس درختان در محلات تابعه این ناحیه، روکش آسفالت در برخی خیابان‌ها و کوچه‌ها، توجه بیشتر سازمان عمران به منطقه، توجه به بهسازی بوستان‌های ناحیه، نظافت سرویس‌های بهداشتی و جدول‌گذاری در سطح ناحیه اشاراتی داشت.

همچنین مافی شورایار ناحیه اسماعیل‌آباد هم در سخنانی ضمن بیان مشکلات این ناحیه از جمله نامشخص بودن حریم رودخانه و جدول‌گذاری و آسفالت آن، تعیین تکلیف کوچه طلاییه و نظارت بر کار تاکسی‌ها خواستار تشکیل جلسات بررسی مشکلات در سطح این ناحیه شد.

به گزارش ایمنا، پس از بیان مشکلات مطرح شده توسط هر کدام از شورایاران نواحی در ادامه هر کدام از مسؤلین نواحی به بیان توضیحات و اقدامات خود در خصوص حل مشکلات این نواحی پرداختند. در این جلسه رئیس و اعضای کمیسیون ضمن بررسی مشکلات نواحی بر لزوم پیگیری با برخی دستگاه‌ها برای برطرف نمودن مشکلات تأکید کردند.

کد خبر 747565

دیگر خبرها

  • عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان
  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران