Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@12:53:19 GMT

از هفته آینده قیمت لبنیات 70 درصد گران می شود

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۱۱۱۱

از هفته آینده قیمت لبنیات 70 درصد گران می شود

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی گفت: با ابلاغ نرخ مصوب جدید شیرخام، قیمت محصولات لبنی 70 درصد افزایش خواهد داشت و تعیین قیمتی کمتر از این مقدار به معنی ضررده شدن محصولات ضروری مشمول قیمت گذاری و پرداخت یارانه از جیب تولیدکنندگان است.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از ایلنا، محمدرضا بنی طباء با بیان اینکه تصمیم درباره افزایش قیمت شیرخام هفته پیش در ستاد تنظیم بازار گرفته شده است، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب خرید هر کیلوگرم شیرخام از دامداران به 6 هزار و 400 تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن هزینه حمل قیمت تحویل درب کارخانه به 6 هزار 600 تومان خواهد رسید.

بنی طباء یادآور شد: قیمت مصوب قبلی هر کیلوگرم شیرخام 4 هزار و 500 تومان بود که در آذرماه سال گذشته توسط ستاد تنظیم بازار ابلاغ شد.

وی با تاکید بر اینکه هیچگاه شیر با قیمت مصوب به دست کارخانه‌های لبنی نرسیده است، افزود: دامداران قیمت مصوب 4 هزار و 500 تومان رعایت نمی‌کنند، چراکه به نظر آنها این قیمت کفاف هزینه تولید را نمی‌دهد.

سخنگوی انجمن لبنی با تاکید بر اینکه اعلام خبر افزایش قیمت شیرخام توسط برخی چهره‌های صنفی قبل از اعلام رسمی و تصمیم نهایی مسئولان کار اشتباهی بوده است، گفت: انتشار خبر پذیرش افزایش نرخ خرید شیرخام توسط ستاد تنظیم بازار هم اکنون نیز تاثیر خود را گذاشته و دامداران پیشاپیش قیمت شیرخام را بالا برده‌اند و عملا مصوبه قیمتی آذر ماه سازمان حمایت و ستاد تنظیم که کماکان معتبر است، نقض شده است.

بنی طباء تصریح کرد: همواره نظارت ارگان‌های نظارتی سختگیرانه بر کارخانه‌های لبنی اعمال می‌شود، اما سایر قیمت‌های مصوب در زنجیره مانند قیمت شیرخام تحت هیچ نظارتی قرار ندارد و هم اکنون که قیمت مصوب آن 4500 تومان است، به قیمتی بیش از 5 هزار تومان مبادله می‌شود.

وی پیش بینی کرد: با ابلاغ نرخ مصوب جدید شیرخام، قیمت محصولات لبنی 70 درصد افزایش خواهد داشت و تعیین قیمتی کمتر از این مقدار به معنی ضررده شدن محصولات ضروری مشمول قیمت گذاری و پرداخت یارانه از جیب تولیدکنندگان است.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی زمان احتمالی ابلاغ نرخ جدید را در هفته‌های آتی دانست.

بنی طباء با بیان اینکه ما موافق قیمت گذاری دستوری نیستیم و آن را به ضرر مصرف کننده می‌دانیم، پیشنهاد داد: مسئولان دولت فعلی یا مسئولان دولت جدید شیرخام و محصولات لبنی را از گروه یک کالایی به گروه دو انتقال دهند تا روند عرضه و تقاضا قیمت‌ها را در بازار این محصولات تعیین کند و سازمان حمایت بر آن نظارت داشته باشد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت لبنیات قیمت شیر پول نیوز دامداران محصولات لبنی ستاد تنظیم بازار قیمت شیرخام قیمت مصوب بنی طباء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد

طی چند ماه گذشته بنزین در رژیم صهیونیستی برای پنجمین بار گران شد تا به مرز ۸ شیکل (بیش از ۲ دلار) برای هر لیتر برسد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان و اقتصادی کالکالیست در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، از بامداد چهارشنبه قیمت بنزین به 7.90 شیکل خواهد رسید تا به بالاترین قیمت خود از سال 2022 برسد که در آن قیمت هر لیتر بنزین به 8.08 شیکل رسیده بود.

به نوشته این رسانه عبری زبان، سقوط شیکل در برابر دلار طی هفته‌های اخیر (بعد از ضربه تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی) در کنار توقف سوبسید مالیاتی به مصرف کنندگان (به دلیل کسر بودجه بزرگ رژیم صهیونیستی به دلیل هزینه‌های جنگ) باعث شد تا قیمت بنزین از نیمه شب امشب (اولین دقایق روز چهارشنبه) 7.90 شیکل شود ( هر دلار 3.73 شیکل است).

در ادامه این گزارش آمده است، وزارت دارایی اسرائیل تقدیم سوپسیدهای مالیتی غیر مستقیم به سوخت را متوقف کرده است، علت آن هم کسری چندین میلیارد شیکلی بودجه اعلام شده است که بخشی از آن مربوط به هزینه‌های هنگفت جنگ است.

اما گرانی صرفا دامن بخش سوخت را نگرفته است بلکه صبح امروز رسانه‌های عبری زبان از افزایش 20 درصدی قیمت مواد غذایی و سوپری هم خبر دادند.

براساس گزارشی که روزنامه آیس در شماره امروز سه شنبه خود منتشر کرد، خبر داد، شیر که تحت نظارت نهادهای مربوطه قیمت گذاری می‌شود، 4.5 درصد از فردا صبح گران تر می‌شود، در حالی که مشتقات شیر و بقیه لبنیات بین 3 تا 15 درصد گران خواهند شد.

ماکارونی 20 درصد و سوسیس و کالباس 9 درصد به قیمتشان افزوده می‌گردد، در حالی که بقیه مواد غذایی نیزدر حدود 4 درصد افزایش را تجربه خواهند کرد.

در این بین روزنامه یسرائیل هیوم هم در گزارشی در شماره امروز خود با اشاره به سقوط قیمت شیکل در مقابل دلار اعلام کرد، بازار ارز متنظر اخبارمثبتی در رابطه با توافق مبادله اسرا است تا کمی از زیان‌های خود را ترمیم کند.

به نوشته این رسانه صرف رسیدن اخباری مثبت در مورد پیشرفت در مذاکرات مبادله اسرا تاثیرات خود را بر بازار ایجاد کرده است.

الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد