Web Analytics Made Easy - Statcounter

۹۵۰ نفر از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق پیوستند تا توان علمی خود را به نیاز‌های داخلی کشور پیوند زنند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ اشتغال ۹۵۰ نفر از متخصصان ایرانی خارج از کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق داخلی نتیجه اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (connect.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

isti.ir) است. ظرفیت‌هایی که به امید کسب موفقیت‌های بیشتر مهاجرت کردند و امروز با ارائه تسهیلات و مزایای این برنامه به بازگشت ترغیب شدند و به ایران آمدند.

 

برنامه‌ای که براساس گزارش آخرین گزارش علم یونسکو ۲۰۲۱ درباره «بررسی وضعیت علم، فناوری و نوآوری در ایران» که خرداد ماه ۱۴۰۰ توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) منتشر شده به عنوان یکی از نماد‌های رشد شاخص‌های زیست بوم فناوری و نوآوری معرفی شده است. برنامه‌ای که اشتغال تعداد زیادی از ایرانیان مقیم خارج از کشور در استارتاپ‌ها و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را در پی داشته است.

 

بر اساس آخرین آمار‌های ارائه شده با اجرای این برنامه تاکنون ۹۵۰ نفر از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مشغول به کار شدند. کاری که توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور را در پی داشته و فضا و شرایط برای بازگشت این افراد و ظرفیت‌های دانشی به کشور را فراهم کرده است.

 

شکل‌گیری ۳۲۰ شرکت توسط این افراد هم از دیگر مزایا و اتفاقات خوبی است که در پی اجرای این برنامه و ارائه حمایت‌ها و تسهیلات به متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور رخ داده است، محسوب می‌شود. موضوعی که کمک کرده است تا ورود فناوری و نوآوری به کشور تسهیل و جامعه و صنایع از توانمندی و ظرفیت این افراد بهره‌مند شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بازگشت نخبگان به کشور معاونت علمی و فناوری اشتغال زایی متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور شرکت های دانش بنیان و خلاق فناوری و نوآوری خارج از کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عباس غریبی ظهر چهارشنبه در بازدید از سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان با اشاره به توان متخصصان داخلی اظهار داشت: به همت و تلاش متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران سیستم تله‌متری گوی شناور شماره ۴ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی (منطقه کنگان) تعمیر و در سرویس قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه وظیفه ۱۰۰ درصد صادرات میعانات گازی تولیدی در منطقه پارس جنوبی بر عهده شرکت پایانه‌های نفتی ایران است، افزود: باید با بروز رسانی تجهیزات، تعمیر، بازسازی و ایمن سازی فرایند بارگیری و صادرات در مسیر ارتقا شاخص‌های ایمنی گام برداریم.

غریبی به تلاش شبانه روزی متخصصان در این شرکت اشاره کرد و با تاکید بر اعتماد به تجارب و تخصص کارشناسان داخلی ابراز داشت: متخصصان شرکت پایانه‌ها نفتی ایران با تلاش و همت بالای خود موفق شدند مشکلات سیستم تله‌متری گوی شناور که نقش مهمی در ایمن سازی فرایند بارگیری میعانات گازی به کشتی‌ها دارد را رفع کرده و در سرویس عملیاتی قرار بدهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون این سیستم در مدار قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر اطلاعات مربوط به وضعیت شیرهای کنترلی منتهی به گوی شناور به صورت آنلاین در اتاق کنترل ساحل قابل مشاهده بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند بارگیری این سیستم می‌تواند ضمن توقف خودکار بارگیری، از بروز هرگونه حادثه‌ای که منجر به خسارت شود، جلوگیری کند.

غریبی در پایان از متخصصان فعال در رفع عیب و عملیاتی کردن سیستم تله‌متری گوی شناور تجلیل و قدردانی کرد.

کد خبر 6094136

دیگر خبرها

  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میدان‌های نفت و گاز غرب کارون
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود