Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته ناصری آذر، تعداد اسناد مالکیت صادره استان زنجان در سال گذشته ۵۱۵۷۴ فقره بود که استان زنجان رتبه سوم کشوری را در این حوزه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران به عملکرد ثبت اسناد و املاک استان زنجان در بازه زمانی سال 98 تا 99 اشاره و اظهار کرد: در حوزه تثبیت کاداستر تا سال 98  در حدود 126 هزار هکتار بود که این رقم در سال 99 به 567010 هکتار در سال گذشته رسید که با افزایش 350 درصدی همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ناصری آذر تعداد اسناد صادره منابع طبیعی در سال 98 را 58 فقره و در سال گذشته 1418 فقره رسیده که با افزایش 2453 درصد همراه است همچنین تعداد کل اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در سال 98 به تعداد 96 فقره بود که در سال گذشته به 649 فقره رسید و افزایش 576 درصدی دارد و استان رتبه پنجم کشوری را دارد.

 

وی تعداد اسناد مالکیت صادره در سال 98 را 36 هزار و 642 فقره خواند و افزود: این تعداد در سال 99 به 51574 فقره رسید و با رشد 41 درصدی استان زنجان رتبه سوم کشوری را دارد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: تعداد اسناد صادره اوقافی در سال 98 به تعداد 196 فقره و در سال گذشته 1034 فقره بود که با رشد 428 درصدی، رتبه دوم کشوری را داریم.

 

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان ادامه داد: تعداد اسناد صادره از طریق قانون ساماندهی در سال گذشته 4534 فقره، اسناد صادره از طریق قانون تعیین تکلیف 822 فقره و اسناد مالکیت صادره دستگاه های دولتی 7581 فقره است که به ترتیب استان زنجان رتبه های سوم، دوم و اول را در این زمینه کسب کرده است.

 

ناصری آذر رفع تداخلات پلاک های اصلی در سال گذشته را 117 پلاک عنوان کرد و گفت: در اجرای قانون جدید از ابتدای سال گذشته 1211 قطعه زراعی تثبیت و تعداد 480 فقره سند صادر شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: میزان وصول معوقات بانک ها 3191 میلیارد و 807 میلیون ریال در سال گذشته بوده که نسبت به سال 84 که این رقم 438 میلیارد و 413 میلیون ریال بود، رشد 628 درصدی را شاهد بودیم و رتبه دوم کشوری را کسب کردیم.

 

به گفته ناصری آذر، میزان درآمدهای عمومی پیش بینی شده در سال گذشته 75 میلیارد و 492 میلیون ریال بود که از این میزان 286 میلیارد و 548 میلیون ریال وصول شد.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان به عدم استقبال شهروندان از ثبت اسناد در سامانه جامع املاک و تک برگی کردن اسناد املاک خود اشاره کرد و گفت: فرار از پرداخت مالیات و حق الثبت از دلایل این امر است.

 

وی به برخی از مزایای سند تک برگی املاک اشاره کرد و گفت: در این صورت امکان صدور مالکیت معارض به صفر می رسد و با داشتن سند کاداستر در صورت هر گونه حادثه طبیعی موقعیت جغرافیایی املاک قابل شناسایی است.

 

به گفته این مقام مسئول، ارائه خدمات به سندهای ملکی دفترچه ای در پایان سال 98 به اتمام رسید و در صورت درخواست خدمات توسط این افراد، سندهای تک برگی برایشان صادر می شود.

ناصری آذر با اشاره به اینکه سال گذشته 7581 فقره سند مالکیت صادره دستگاه های دولتی تعویض شد، گفت: شهرداری کمترین همکاری و اداره منابع طبیعی بیشترین همکاری را داشته است؛ همچنین برای شبکه بهداشت و آموزش و پرورش سند مالکیت بدون هزینه صادر شد.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با بیان اینکه در مقایسه با سال 98 به 99 آمار طلاق در استان زنجان 22 درصد افزایش وآمار ازدواج 2 درصد افزایش داشته است، گفت: 91 درصد پرونده های ما درخواست مهریه است.

 

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک استان زنجان ثبت اسناد ثبت اسناد و املاک استان زنجان اسناد مالکیت مالکیت صادره سال گذشته تعداد اسناد میلیون ریال اسناد صادره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر، اقدام ملی مسکن و نهضت ملی به صورت خیلی گسترده و قابل توجه اتفاق افتاده است.

عبدالله حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی وظایف بسیار مهمی دارد، اظهار کرد: تحصیل زمین، تعیین‌تکلیف اراضی موات و انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، اظهار کرد: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر، اقدام ملی مسکن و نهضت ملی به صورت خیلی گسترده و قابل توجه اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه این معاونت ۷۸۰ مورد پرونده حقوقی در دست دارد، تاکید کرد: این معاونت با حداقل نیرو وظایف سازمانی خود را انجام می‌دهد.

وی بیان داشت: یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در استان زنجان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأمین شده است که بخشی از آن برای پوشش نیاز قانون جوانی جمعیت بوده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری شهر زنجان است.

کد خبر 750673

دیگر خبرها

  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد
  • آزادسازی۲۰ هزار مترمربع زمین راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال
  • حل مشکل ۵۰ ساله مردم جزیره قشم در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • واگذاری ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و هزار فقره سند مالکیت روستایی در بندر خمیر