Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میزان مصرف برق در ساعت ۱۲ و ۲۵ دقیقه دیروز به رقم ۶۱ هزار و ۳۸۵ مگاوات رسید. این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۵۷ هزار و ۲۹۰ مگاوات سقف مصرفی بود، از رشد چهار هزار و ۹۵ مگاواتی برخوردار است.

این میزان مصرف در مقایسه با روز ۳۰ خرداد که ۶۰ هزار و ۶۰۱ مگاوات برق مصرف شده بود، از رشد ۷۸۴ مگاواتی برخوردار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز، «غلامعلی رخشانی مهر» معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: هفته گذشته میانگین دمای کشور در حدود ۳۶ درجه بود؛ این در حالی است که براساس نقشه‌های هواشناسی، دمای هوا در این هفته بین یک تا ۱.۵ درجه افزایش خواهد یافت.

او ادامه داد: با رسیدن میانگین دمای هوا به ۳۸ درجه در کشور، احتمال آنکه رکورد نیاز مصرف برق به ۶۲ هزار مگاوات افزایش یابد، وجود دارد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر و دبیر ستاد راهبری اوج بار صنعت برق با بیان این که هفته گذشته با رسیدن مصرف به بیش از ۶۰ هزار مگاوات، شاهد شکاف ۶ هزار مگاواتی در تراز بین تولید و مصرف بودیم، اظهار کرد: این هفته با توجه به شرایط موجود، احتمال تشدید این شکاف بیشتر شده است.

رخشانی مهر تنها راهکار جلوگیری از بروز قطعی برق در این شرایط را تنظیم و مدیریت درست مصرف برشمرد.

او با بیان اینکه حدود ۲۴ هزار مگاوات از برق تولیدی کشور به وسایل سرمایشی اختصاص دارد، گفت: اوج مصرف برق در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۸ رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطعی برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۱۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای هوا در شهرکرد و بلداجی سه درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: لردگان با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.

دیگر خبرها

  • دمای هوای زنجان کاهشی شد
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • آخر هفته دمای هوای قم خنک‌تر می‌شود
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری