Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در روسیه کفت: در طول ۱۶ سال گذشته تلاش‌های خوبی از سوی دو شهر اصفهان و سنت پترزبورگ برای گسترش همکاری‌ها انجام شده و امیدواریم دانشگاه‌های این دو شهر نیز روابط خود را برای گسترش زبان‌های روسی و فارسی افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کاظم جلالی امروز -سه شنبه اول تیرماه- در جشنواره علمی فرهنگی اصفهان و سنت پترزبورگ اظهار کرد: روابط ایران و روسیه در ابعاد سیاسی، نظامی، امنیتی و دفاعی در وضعیت عالی قرار دارد، اما در دو زمینه فرهنگی و اقتصادی دچار ضعف جدی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگرچه در سفر اخیر «گراولوف» به تهران موافقت نامه فرهنگی بین دو کشور ایران و روسیه امضا شد، اما در بخش روابط فرهنگی مسئله اساسی وجود دارد.

سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه فقدان زبان مشترک بین ایران و روسیه از دیگر مسائل به شمار می‌رود، تصریح کرد: در شبکه‌های تلویزیونی ایرانی بسیاری از زبان‌ها وجود دارد، اما هیچ شبکه روس زبانی در صداوسیما نداریم و این در حالی است که زبان اول ۱۰۰ میلیون نفر و زبان دوم ۵۰۰ میلیون نفر روسی است.

جلالی با تأکید بر اینکه حوزه زبان روسی به زبان امنیت جمهوری اسلامی گره خورده است، گفت: در شبکه‌های روسی نیز زبان فارسی نداریم و در نتیجه شناخت متقابل ملت‌ها در سطح اندک بوده که از این رو اهمیت کار دانشگاه و شهرداری اصفهان و خواهرخواندگی این شهر با سنت پترزبورگ با توجه به وضعیت ذکر شده، مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گسترش روابط دانشگاهی منجر به شناخت متقابل دو ملت می‌شود و نخبگان آنها می‌توانند نقش مؤثری در گسترش روابط داشته باشند.

سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه ارتباط شهرداری اصفهان و سنت پترزبورگ باعث ارتقا همکاری‌ها و روابط بین دو ملت می‌شود، اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی در شناخت بین دو ملت این است که تولید محتوا بین دو زبان فارسی و روسی نداریم و این موضوع کاملاً مشهود است، اما شناخت نسبت به اصفهان و سایر شهرهای ایران در داخل سنت پترزبورگ و روسیه وجود دارد.

جلالی ادامه داد: شهرداری اصفهان باید در سایت خود به زبان روسی تولید محتوا داشته باشد و این اتفاق، شکوهمندی ایران به ویژه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی ما را به خوبی نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان برای معرفی خود و شهر می‌تواند تولید محتوا داشته باشد تا خلاء شبکه‌های روسی زبان را جبران کند، گفت: باید در انتقال تجربیات علمی، دانشگاهی و مدیریت شهری به ویژه گردشگری اقدامات جدی تری انجام شود.

سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه خواهرخواندگی اصفهان و سنت پترزبورگ در سال ۲۰۰۴ میلادی برقرار شده است، خاطرنشان کرد: در طول ۱۶ سال گذشته تلاش‌های خوبی از سوی دو شهر اصفهان و سنت پترزبورگ برای گسترش همکاری‌ها انجام شده و امیدواریم دانشگاه‌های این دو شهر نیز روابط خود را برای گسترش زبان‌های روسی و فارسی افزایش دهند.

کد خبر 502453

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه ایران و روسیه اصفهان و سنت پترزبورگ سنت پترزبورگ زبان فارسی زبان روسی روسیه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اصفهان و سنت پترزبورگ سفیر ایران در روسیه برای گسترش زبان ها بین دو دو شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی (فیلم)

 

منبع: viral vids

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خواستگاری مهران مدیری از نعیمه نظام‌دوست حدود ۳۰ سال پیش (فیلم) خواستگاری مهران مدیری از نعیمه نظام‌دوست ۲۹ سال پیش! (فیلم) بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید (فیلم)

دیگر خبرها

  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی (فیلم)
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ