Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین محمدعلی نکونام روز سه‌شنبه در همایش تجلیل از فعالان تبلیغ دینی چهارمحال و بختیاری در اداره کل تبلیغات اسلامی استان افزود: همه افراد جامعه در هر جایگاهی که قرار دارند باید علاوه بر انجام وظایف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود، در عرصه دین نیز فعال باشند و به ترویج توحید، شرک‌زدایی از جامعه، تقویت ایمان و باور و اشاعه معرف قرآن و اهل‌بیت (ع)بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر حساسیت و نقش‌آفرینی همه افراد جامعه در امر ترویج دین تاکید و تصریح کرد: انسانی که به این موضوع بی‌تفاوت باشد به وظیفه خود در مقابل جامعه عمل‌ نکرده است.

نکونام حق‌محوری و بر حق استوار داشتن جامعه را یک وظیفه عمومی دانست و گفت: این موضوع تنها به انبیاء الهی، اهل بیت (ع)، روحانیون و یا دستگاه‌های فرهنگی محدود نمی‌شود چرا که تواصی به حق، بنا به آیه شریفه قرآن کریم در سوره والعصر می‌تواند ابعاد مختلفی داشته باشد و هر فردی می‌تواند با نوع عمل، خلاقیت و اندیشه خود در ترویج توحید قدمی بردارد.

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: اگر عمل افراد به درستی انجام شود اما به بُعد تواصی به حق آن توجه نشود، انتظار خداوند و دین به انجام نرسیده است و لازم است که نگاه‌ها در این زمینه اصلاح شود و باور توحیدی و اخروی مبنای همه امور و تصمیم‌گیری‌ها باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بنا به روایات دینی میان عمل و اَجل تفاوت بسیاری است، گفت: نگاهی که بر اساس اجل شکل گیرد به معاد و پاسخ‌گویی اعتقاد دارد و نگاه به عمل و آمال به مقصد دنیوی محدود خواهد شد و اگر نوع تفکر به تفکر ولایت الهی، باورمندی به معاد و کتاب و وحی تبدیل شود، فرد در کنار انجام امور عادی و رسیدن به آمال از مسئله اصلی محروم نمی‌شود.

وی حاکم شدن ولایت شیطان و به دنبال آن شقاوت را از اولویت قرار دادن آمال در امور دانست و افزود: در هر موقعیتی باید به نوع نگاه توجه شود و این مهم را می‌توان در انتخابات ۲۸ خرداد نیز به خوبی متوجه شد چرا که مردم در این روز با رای پاک خود، رییس جمهوری را انتخاب کردند که بین خود و خداوند اصلاح و رفاقت ایجاد کرده است و همین امر موجب هدایت دل‌ها به سوی خیر و شرکت در انتخابات شد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه رای پاک را نمی‌توان در همه رای گیری‌ها مشاهده کرد و باید میان انواع انتخابات تفاوت قائل شد، اظهار داشت: به طور نمونه در سقیفه بنی ساعده و در بسیاری از انتخابات معمول در کشورهای دیگر، تنها عمل و آمال حاکم شده است و باید گفت که در انتخابات خردادماه خداوند عنایت ویژه‌ای داشت تا جایگاه مکتب و نظام اسلامی در موقعیت مدیریتی مناسبی قرار بگیرد.

وی با مهم دانستن تداوم این مدیریت یادآور شد: امروز باید مطالبات جهت‌دار، معقول و بر اساس واقعیت باشد و نمی‌توان انتظار داشت تمامی مشکلات که بر اساس شرایط خاص داخلی و خارجی در کشور به وجود آمده است، در مدت یک شب و حتی یک سال برطرف شود.

نکونام افزود: با وجود آنکه بسیاری از مطالبات به حق است اما هر کسی در هر جایگاه تبلیغی وظیفه دارد تا این درخواست‌ها را تعدیل کند تا آسیبی به این موقعیت ارزشمند کنونی وارد نشود.

وی با بیان اینکه انتخابات خرداد به آسانی محقق نشد و مقام معظم رهبری بارها به میدان آمدند تا آگاهی و بیداری برای مردم حاصل شود، گفت: متأسفانه نگاه همه تا پیش از انتخابات این بود که مردم به دلیل مشکلات و سرخوردگی‌ها در پای صندوق‌های رای حاضر نمی‌شوند اما وقتی تفکر تکلیف محور باشد، مشخص است که مؤمن همواره در صحنه حاضر خواهد شد و هیچ موضوعی نمی‌تواند او را از انجام وظیفه بازدارد.

وی با اشاره به اینکه همه به‌عنوان مبلغان دینی وظیفه دارند معارف اسلامی را ترویج دهند، گفت: باید مردم را بر سر سفره ولایت جمع کرد زیرا غفلت از معارف که بالاترین سرمایه جامعه اسلامی است می‌تواند موجب آسیب و خسارت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این همایش با گرامیداشت ولادت امام رضا (ع) بیان کرد: حرکت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) از مدینه به مرو، در دورانی که ناامیدی از امتداد تفکر شیعی رواج یافته بود و فرقه‌ای همچون واقفیه، نیز شکل گرفته بود، یکی از جریان‌های اساسی در تبلیغ دین به شمار می‌رفت.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری افزود: در مسیر حرکت امام رضا (ع) اتفاقات فراوانی رخ داد که هر یک منشاء خیر و برکت در ترویج تشیع بود و نقشی ارزنده در تثبیت و اشاعه تفکر دینی شیعیان اثنی عشری بر عهده داشت.

وی گفت: اگر چه افراد متعددی در زمینه اقامه دین در حال فعالیت هستند و به ترویج تشیع می‌پردازند، اما این اتفاق تنها در سایه خلوص نیت دوستداران اهل بین ممکن می‌شود.

طاهری در ادامه به برنامه‌های گرامیداشت سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها در چهار بخش شامل نشست عمومی برای تجلیل از فعالان تبلیغ دین، بخش ساختاری، نشست تخصصی با حضور فعالان و منتقدان حوزه تبلیغ و سازمان تبلیغات و برگزاری نشست با حضور پیشگامان و پیشکسوتان تبلیغ دینی برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همچنین اولویت‌های کاری این مجموعه فرهنگی در سال ۱۴۰۰ را در سه محور محله مقاوم، بانوان و فضای مجازی عنوان کرد و افزود: طرح اولیه محله مقاوم تدوین شده است و به‌زودی فعالیت‌های این بخش ساماندهی خواهد شد.

وی به جمعیت ۴۵۰ هزار نفری بانوان استان نیز اشاره و تصریح کرد: برنامه‌های متشکل و منسجم در این بخش کمتر دیده‌شده است که لازم است به صورت دقیق‌تری به این موضوع پرداخته شود.

طاهری محور سوم فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی را فضای مجازی دانست و گفت: حدود ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت استان مخاطب فضای مجازی هستند و در این حوزه ضعف‌های زیادی وجود دارد که با همکاری افراد متخصص و توانمند به دنبال ارتقای این بخش هستیم.

به گزارش ایرنا، در همایش تجلیل از فعالان تبلیغ دینی چهارمحال و بختیاری با عنوان «جلوه‌های تبلیغ» از ۳۹ نفر در ۲۶ محور شامل تبلیغ دینی موثر تجلیل شد.

برچسب‌ها امام رضا چهارمحال وبختیاری انتخابات ریاست جمهوری قرآن کریم امام جمعه شهرکرد سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام رضا چهارمحال وبختیاری انتخابات ریاست جمهوری امام رضا چهارمحال وبختیاری انتخابات ریاست جمهوری قرآن کریم امام جمعه شهرکرد سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تبلیغات اسلامی تبلیغ دینی تبلیغ دین امام رضا خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه و متفاوت یک روزنامه درباره گشت ارشاد

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه اصولگرا نوشت: آنچه امروز در قالب معضل بدحجابی و رواج سبک زندگی غربی در جامعه مشاهده می‌کنیم محصول ضعف در عملکرد دستگاه‌های فرهنگی - تربیتی است که سهم مهمی را هم باید برای مجموعه آموزش و پرورش کنار گذاشت. بدون شک ما در مرحله تربیت با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم که آفتی اینچنینی گریبانگیر دختران و پسران این سرزمین شده است.

در نظام تربیتی شایسته تراز انقلاب اسلامی، فرزندان این سرزمین باید به گونه‌ای تربیت شوند که وقتی نوجوانان ما به سن انتخاب می‌رسند، بین سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غیراسلامی، سبک زندگی اسلامی را با اختیار و انتخاب خود برگزینند. اگر چنین نشد، فرزند ما یا به اجبار و از ترس خانواده مجبور به انتخاب پوشش اسلامی خواهد شد یا به اجبار قانون و پلیس و دستگاه قهریه مجبور به رعایت خواهد گردید که این دو اعتبار چندانی ندارد، چراکه در اولین فرصت که از جبر خانوادگی رهایی یابد، از حجاب اسلامی فاصله خواهد گرفت یا آنجا که پلیس و اجبار نباشد، قانون را زیرپا خواهد گذاشت و کشف حجاب خواهدکرد.

طبیعی است وقتی آموزش و پرورش و دیگر نهاد‌ها و مراجع فرهنگی از انجام وظیفه تربیتی خود آن گونه که باید سربلند بیرون نیایند، به اجبار این دستگاه انتظامی و طرح نور است که برای ایجاد نظم اجتماعی باید در جامعه محوریت یابند.

در پایان باید یادآوری کرد در حالی که دهه پنجم انقلاب اسلامی به نیمه رسیده است، همچنان مسئله تربیت فرزندانمان مبتنی بر سبک زندگی زندگی اسلامی - ایرانی اولویت اول کشور است و انتظار آن است پس از حوادث تلخ پیش آمده در سال‌های اخیر و تهاجم همه‌جانبه دشمنان انقلاب اسلامی برای تغییر ذائقه جوانان این سرزمین، نهاد‌ها و دستگاه‌های تربیتی و فرهنگ‌ساز با همه توان برای تربیت آینده‌سازان این کشور به پا خیزند و با جبران غفلت‌ها و کنار گذاشتن تغافل‌ها، جوانانی از نسل دهه نودی‌های این سرزمین تربیت کنند که فرزندان ظهور گردند.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • موضع تازه و متفاوت یک روزنامه درباره گشت ارشاد
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد