Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری افق، طبق گزارش جدید سازمان ملل، در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ اختطاف(ربودن) کودکان ۹۰ درصد و تجاوز و سوء استفاده جنسی از کودکان نیز ۷۰ درصد افزایش یافته‌است.

بر بنیاد یافته‌های سازمان ملل، سال گذشته میلادی بیش از ۸۵۰۰ کودک در سراسر جهان به عنوان سرباز مورد استفاده قرار گرفته و بالغ بر ۲۷۰۰ کودک دیگر هم کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویرجینیا گامبا؛ فرستاده سازمان ملل متحد برای کودکان و منازعات مسلحانه گفته‌است: «جنگ بزرگ‌سالان در سال ۲۰۲۰ بار دیگر کودکی میلیون‌ها دختر و پسر را از آن‌ها گرفته است.»

طبق گزارش سازمان ملل، در سال گذشته میلادی در مجموع بیش‌تر از ۱۹ هزار و ۳۰۰ مورد خشونت علیه دختران و پسران ثبت شده‌است که از این میان ۸ هزار و ۴۰۰ مورد آن قتل یا قطع اعضای بدن کودکان بوده‌است.

بر اساس گزارش، از میان حدود ۸ هزار کودک که از آن‌ها به عنوان سرباز استفاده شده، بیش‌تر در کشور‌های مثل سومالیا، میانمار و کانگو و جمهوری کانگو صورت گرفته‌است.

در این میان سازمان‌های حقوق بشری از جمله دیده‌بان حقوق بشر از دفتر سازمان ملل متحد در مورد این گزارش انتفاد کرده و گفته‌است که نام رژیم اسرائیل و عربستان سعودی به خاطر اعمال‌شان در برابر کودکان در این گزارش درج نشده‌است.

جو بیکر؛ عضو سازمان دیده‌بان حقوق بشر، دبیر کل سازمان ملل متحد را متهم ساخته‌است که «طرف‌های درگیر جنگ را که در قتل و کودکان دست داشته‌اند مقصر و مسئول قلمداد نکرده‌است.»

همچنین انتقاد شده‌است که ائتلاف نظامی در یمن، به رهبری عربستان سعودی و امارات متحد عربی در این فهرست گنجانده نشده‌است. خود سازمان ملل متحد نیز در سال گذشته این ائتلاف را به قتل و زخمی کردن ۱۹۴ کودک متهم کرده‌بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل خشونت علیه کودکان کشورهای جنگ زده سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۱۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین

درحالیکه جنبش دانشجویی آغاز شده از دانشگاه‌های آمریکا به مراکز آموشی فرانسه راه پیدا کرده است، خشونت پلیس ایالات متحده در برخورد با معترضان نیز به نیروهای امنیتی پاریس سرایت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، امروز دوشنبه دانشجویان دانشگاه سوربون فرانسه در تلاش بودند تا چادرهای اعتراض به همان شیوه دانشجویان در آمریکا برپا کنند که با سرکوب و خشونت پلیس مواجه شدند.

 

.

 

چد نفر از دانشجویان فریاد «فلسطین پاینده باد» سر می‌دادند و یک پرچم بزرگ را در دست داشتند. آنها سپس یک تحصن در مقابل ورودی این موسسه آموزش انجام دادند.

سازمان دهندگان این اعتراض‌ها همچنین نسبت به خشونت پلیس فرانسع اعتراض داشتند.

خیزش دانشجویی در آمریکا؛ سرکوب در کشور مدعی دموکراسی

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان