Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@07:43:12 GMT

غرق شدن ۲ نفر در رودخانه های آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۲۲۲۹

غرق شدن ۲ نفر در رودخانه های آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از غریق ومفقودی ۴ نفر در شهرستان پلدشت و شاهین دژ خبر داد.

امیر جعفر زاده در تشریح این حوادث گفت: برابر تماس تلفنی ۱۲۵ با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان مبنی بر پشتیبانی عملیات جستجوی غریق در رودخانه زرینه رود شاهین دژ،تیم سیلاب شهرستان بعد از دریافت مجوز از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان با همراه داشتن تجهیزات تخصصی سیلاب به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:غریق یک نوجوان ۱۷ ساله بود که قبل از رسیدن عوامل امدادی توسط منابع محلی از آب رها سازی شده بود. مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی گفت: فرد فوتی بعد از قرار گرفتن در کیسه جسد جهت تکمیل‌ مراحل قانونی، تحویل مراجع ذیصلاح در صحنه شد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان، جعفرزاده در مورد ۳ مفقودی در رودخانه ارس پلدشت واقع در روستای بورالان نیز افزود: برابر تماس تلفنی افراد حاضر در صحنه محل حادثه با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات(۱۱۲) مبنی بر مفقودی ۳ نفراز اهالی روستای بورالان در رودخانه پلدشت بهرمحل حادثه اعزام شدند. وی گفت: در این عملیات ۳ تیم سیلاب از پلدشت پس از دریافت مجوز از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان با به همراه داشتن تجهیزات تخصصی سیلاب و یک دستگاه قایق به محل حادثه اعزام شدند. مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در ابتدای عملیات خوشبختانه ۲ نفر از مفقودیان در فاصله ۱۰۰ مترس و پایین تر از محل حادثه از رودخانه خارج شده بود. جعفرزاده افزود: جسد نوجوان ۱۶ ساله که در رودخانه غرق شده بود پس از ۳ ساعت عملیات جستجو و نجات با بهره گیری از تجارب عوامل امدادی و بکار بستن تجهیزات تخصصی، در ۵۰۰ متری پایین تر از محل اعلام کشف و بعد از رهاسازی از آب و قرار دادن در داخل کیسه جسد جهت تکمیل مراحل اداری و قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شد. انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی غرق شدن مرکز کنترل و هماهنگی عملیات آذربایجان غربی محل حادثه هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این حادثه گفت: با جستجوی تیم‌های امدادی هلال احمر تسوج و آتش نشانی، هر سه خودروی گرفتار در سیلاب، از محاصره سیل نجات یافته و به صاحبانشان تحویل داده شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت. اما دو دستگاه از خودروها دچار خسارات جزئی و یک دستگاه دیگر به طور کامل مچاله شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: در این عملیات امدادی، ۲۰ نفر از کادر و داوطلبان هلال احمر در قالب ۵ تیم حضور داشتند و با تلاش شبانه روزی خود، جان و مال مردم را از خطر سیل نجات دادند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص آبگرفتگی معابر و منازل روستای چهرگان، نیازی به تخلیه آب از منازل نبوده اما امدادگران جمعیت هلال‌احمر در محل سانحه حضور پیدا کرده‌اند و تا اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 6096093

دیگر خبرها

  • عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن «سبحان» ادامه پیدا می‌کند
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • مصدومیت سه تن در سانحه رانندگی محور ارومیه - سلماس
  • چند حادثه و تصادف در تعطیلی روز پانزده اردیبهشت آذربایجان‌غربی
  • تلاش ۴ ساعته نجاتگران هلال احمر برای یافتن مفقودی در دره انبی، روستای انبی ارومیه 
  • برخورد پراید با دنا در محور ایواوغلی_خوی پنج حادثه دیده و ۳ مصدوم برجای گذاشت
  • انحراف از جاده یک دستگاه خودرو پراید در محور مهاباد-سردشت
  • هلال احمر، ناجی ۸ نوجوان گرفتار در سیلاب
  • تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج
  • تدوام سامانه بارشی در آذربایجان غربی/سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست