Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه در مقاله‌ای برای یک روزنامه آلمانی، هشدار داد: به‌دلیل تخریب سیستم امنیتی در اروپا، خطر یک مسابقه تسلیحات جدید افزایش یافته، ولی مسکو همچنان حاضر به مشارکت صادقانه و شفاف با شرکای اروپایی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در مقاله‌ای که برای روزنامه آلمانی "Die Zeit " با عنوان «شفاف عمل کردن، به‌رغم گذشته» نوشته، هشدار داده است که خطر یک مسابقه تسلیحاتی جدید در جهان همچنان وجود دارد و علت آن تخریب سیستم امنیتی در قاره اروپاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    

پوتین یادآور شد: «در حال حاضر سیستم امنیتی اروپا بطور جدی آسیب دیده و تضعیف شده  و این مسئله خطر بروز یک مسابقه تسلیحاتی را افزایش داده است.»

وی گسترش ناتو به سمت شرق را دلیل اصلی رشد سریع بی اعتمادی متقابل در قاره اروپا نامید و ادامه داد: «طرف روسی برای تعامل صادقانه و شفاف با سایر کشورهای اروپایی آمادگی دارد و خواستار برقراری مشارکت همه جانبه با شرکای دیرین خود در این قاره است.»

رئیس جمهوری روسیه افزود: «فدراسیون روسیه و کشورهای اروپایی دارای منافع مشترک بسیاری هستند که شامل مسائل مربوط به امنیت، ثبات راهبردی، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، تحصیلات، فعالیت‌های دیجیتالی، عرصه انرژی، فرهنگ، علوو فناوری و حل و فصل مسائل اقلیمی و محیط زیست می‌شود.»

ولادیمیر پوتین تأکید کرد که تهدید مناقشات گذشته و تکرار اشتباهات مانع از آن شده که روی حل و فصل مشکلات مهم کنونی تمرکز شود. وی نوشت: «هدف مشترک و غیرقابل انکار ما – تأمین امنیت کل منطقه قاره اروپا بدون هیچ خطوط تقسیم کننده مصنوعی، عرصه واحد و برابر برای همکاری‌های متقابلاً سودمند و توسعه همه جانبه در راستای شکوفایی اروپا و بطور کلی جهان است.»   

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از این مقاله یادآور شده که بسیاری از کشورها با این اتمام حجت روبرو بودند که می‌بایست یا روسیه یا غرب را انتخاب کنند. نمونه چنین سیاست شدیدالحنی در جریان فجایع رخ داده در سال 2014 در اوکراین رخ داد. کشورهای اروپایی فعالانه از کودتای غیرقانونی و نظامی رخ داده در این کشور حمایت کردند.

پوتین با اشاره به اینکه قرار دادن مقامات کییف در مقابل انتخاب بین روسیه و اتحاد با غرب، آغازگر وقوع فاجعه در اوکراین بود، یادآور شد که "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهوری وقت اوکراین با درخواست‌های مخالفان موافقت کرده بود تا اوضاع تثبیت شده و آرامش برقرار شود. وی ادامه داد: «در چنین شرایطی، چرا ایالات متحده آشکارا کودتا را سازمان دهی کرده و کشورهای اروپایی بی‌اراده از آن حمایت کردند؟ نتیجه دخالت کشورهای غربی باعث بروز شکاف عمیق در داخل اوکراین و تصمیم مردم شبه جزیره کریمه برای خارج شدن از ترکیب اوکراین شد.»

پوتین: روسیه در برخورد با آمریکا بسیار خویشتن دارانه عمل می‌کندپوتین: روابط کنونی روسیه و اتحادیه اروپا مورد رضایت نیستپوتین: روسیه با سلاح‌های جدید قصد ترساندن کسی را ندارد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین اخبار روسیه ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد ولادیمیر پوتین اخبار روسیه رئیس جمهوری روسیه کشورهای اروپایی یک مسابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با بیان اینکه کشورهای عضو این سازمان در ماه‌های گذشته به وعده‌های خود برای کمک نظامی به اوکراین عمل نکرده‌اند، گفت که جریان ارسال تسلیحات و مهمات به اوکراین به زودی افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو روز دوشنبه ۲۹ آوریل در سفری اعلام نشده به کی‌یف با زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد.

سفر روز دوشنبه استولتنبرگ به اوکراین، سومین سفر او به این کشور از زمان حمله نظامی روسیه در فوریه ۲۰۲۲ میلادی است. این سفر در زمانی انجام شده که اوکراین در میدان نبرد با دشواری مواجه است.

استولتنبرگ در قطاری که او را به کی‌یف می‌برد، گفت که در ماه‌های گذشته، متحدان ناتو آنچه را که وعده داده شده بود، انجام ندادند.

او گفت: «آمریکا ۶ ماه وقت صرف کرد تا بسته کمکی خود به اوکراین را تصویب کند و متحدان اروپایی مهماتی را که ما وعده داده بودیم، تحویل نداده‌اند. اما اکنون مطمئن هستم که همه چیز تغییر خواهد کرد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟