Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ایسنا: به نقل از پایگاه ویک، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین روز دوشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: یا واکسن را انتخاب کنید یا من شما را به زندان خواهم انداخت.

فیلیپین آمار ابتلای بیش از ۱.۳ میلیون نفر در این کشور به کووید-۱۹ و مرگ بالغ بر ۲۳۰۰۰ تن در اثر این ویروس را گزارش کرده است.

رویترز گزارش کرد، میزان حضور در محل‌های واکسیناسیون در شهر مانیل پایین بوده و هر چند مقام‌های حوزه سلامت بر اهمیت داشتن این واکسن تاکید کرده‌اند اما آنها همچنین تصریح کرده‌اند که تزریق واکسن داوطلبانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دوترته تصمیم به امتحان یک رویکرد متفاوت گرفته است.

او اظهار کرد: در این کشور یک بحران هست. من از این که فیلیپینی‌ها اعتنایی به درخواست دولت نمی‌کنند عصبانی هستم.

فیلیپین جمعیت ۱۱۰ میلیون نفری دارد و دولت این کشور گفته هدفش تلقیح واکسن به ۷۰ میلیون نفر تا پایان سال جاری میلادی است اما تا روز یکشنبه تنها ۲.۱ میلیون نفر از فیلیپینی‌ها کاملا واکسینه شده‌اند.

دوترته به اتخاذ رویکرد تندرو در قبال اکثر مسائل شناخته شده است و از زمانی که در سال ۲۰۱۶ به ریاست جمهوری فیلیپین انتخاب شد جنگی را علیه مجرمان مواد مخدری به راه انداخت و در این جنگ هزاران نفر کشته شدند.

یک دادستان دادگاه کیفری بین المللی خواستار تحقیقات درباره این کشته‌ها شده اما دوترته روز دوشنبه گفت که با این تحقیقات همکاری نخواهد کرد.

او اظهار کرد: چرا من باید در مقابل افراد سفیدپوست از خودم دفاع کنم یا با اتهام زنی مواجه شوم. شما باید "دیوانه" باشید.

او برای مواجهه با اتهامات احتمالی خود در هر دادگاه داخلی فیلیپین به خاطر کشتار هزاران نفر در جنگ با مواد مخدر اظهار آمادگی کرد اما گفت که هرگز دادگاه کیفری بین المللی را که مکررا مورد تمسخر قرار داده نمی‌پذیرد.

دادستان ارشد در حال کناره‌گیری دادگاه کیفری بین المللی چند روز پیش گفت، یک بررسی مقدماتی دلایلی برای فرضیه ارتکاب جنایات علیه بشریت در طی کمپین دوترته علیه مواد مخدر در فاصله اول ژوئیه ۲۰۱۶ تا ۱۶ مارس ۲۰۱۹ یافته است. او بیان کرد که خواستار دریافت مجوز برای گشایش تحقیقات رسمی در این مورد شده و قضات دادگاه ۱۲۰ روز فرصت برای تصمیم گیری دارند.

دوترته دادگاه کیفری بین المللی را به تمسخر گرفته و اظهار کرد که هرگز عدالت از سمت این دادگاه را نمی‌پذیرد اما اضافه کرد حاضر به مواجهه با دادگاه در فیلیپین و متهم شدن در یک دادگاه فلیپینی و حضور در مقابل یک قاضی فیلیپینی است.

دوترته با این مساله که اجازه به کشتار فراقانونی مظنونان به جرایم مواد مخدری داده مخالفت کرد و گفت: ما آنها را می‌کشیم چون متقابلا می‌جنگند.

وی افزود، معامله کننده‌های مواد مخدر یک تهدید علیه حیات ملی هستند و باید با آنها برخورد کرد تا فیلیپین مثل مکزیک که به گفته او "تقریبا یک کشور شکست خورده" بوده و در آن سندیکاهای مواد مخدری می‌توانند در انتخابات محلی نامزد وارد کنند، نشود.

وی گفت: برای همین است که من می‌خواهم به قضات آنجا سیلی بزنم. شما "احمق" هستید. شما می‌خواهید کشور من به "چاه فاضلاب" برود.

دوترته در سال ۲۰۱۹ فیلیپین را از دادگاه کیفری بین المللی خارج کرد و منتقدانش گفتند که هدف از این اقدام او فرار از پاسخگویی بوده است./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: فیلیپین رودریگو دوترته واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۲۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت

به گزارش خبرآنلاین، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

تاثیر ویتامین B بر خلق و خو

به گزاش ایلنا، رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902665

دیگر خبرها

  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • (ویدیو) اسکورت عجیب ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ لشکرکشی وسط اتوبان!
  • اسکورت باورنکردنی ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ این یک لشکرکشی واقعی است! + ویدئو
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد!
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند