Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران ، رسول فرهادی در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته صرفه جویی در مصرف آب، اظهار کرد:  با توجه به خشکسالی پیش رو انتظار می‌رود کشاورزان  با رعایت و اجرای الگوی صحیح  از هدر روی بی رویه آب جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  بر اثر بارندگی 316 میلیون متر مکعب آب به سد کوثر وارد شده که 57 میلیون متر مکعب کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سدهای تنگ سرخ در شهرستان بویراحمد و چمشیر در شهرستان گچساران در دست اجرا بوده و در سال جاری عملیات اجرایی سدهای سقاوه در شهرستان مارگون و سد آبریز در شهرستان کهگیلویه شروع خواهد شد.

فرهادی عنوان کرد: 7 شبکه آبیاری و زهکشی در سطح استان با 17 هزار هکتار اراضی به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: 3 شبکه در شهرستان های کهگیلویه، باشت و گچساران با سطح حدود 13هزار هکتارنیز در دست اجرا است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: در سال  آبی جاری که از ابتدای مهرماه تا پایان خرداد 1400 بوده ایستگاه هواشناسی اختصاصی سد کوثر 396 میلیمتر بارندگی را ثبت کرده است.

فرهادی بیان کرد: این میزان بارندگی باعث ورودی 316 میلیون متر مکعب آب به سد کوثر شده که 57 میلیون متر مکعب کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی افزود: در حال حاضر حجم مخزن سدکوثر برابر 500 میلیون متر مکعب معادل 91 درصد گنجایش مخزن این سد  بوده که از مدت مشابه سال قبل8 درصد کمتر است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از کل آب خروجی بالغ بر 282 میلیون متر مکعبی، 87 میلیون متر مکعب برای آب شرب،32 میلیون متر مکعب برای کشاورزی،2.5 میلیون متر مکعب برای صنعت و 160میلیون متر مکعب رهاسازی آب برای کنترل مخزن  ، حقابه بران پایین دست و برای مصارف زیست محیطی صورت گرفته است.

فرهادی در خصوص آخرین وضعیت سد شاه قاسم ، اضافه کرد: کل آب ورودی به مخزن سد شاه قاسم 3 میلیون متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 12 میلیون متر مکعبی مواجه شده است.

وی گفت: این نشان می دهد اثرات خشکسالی به چه میزان بوده وهم اکنون حجم آب سد شاه قاسم فقط 15 درصد حجم مخزن بوده که لزوم سهمیه بندی آب برای کشاورزی اراضی باغی شهرستان بویراحمد امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

انتهای پیام/82009

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آب خشکسالی کهگیلویه و بویراحمد شاه کهگیلویه و بویراحمد شرکت آب منطقه ای میلیون متر مکعب مدت مشابه سال سد شاه قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها ۳۵ درصد سدهای کشور خالی است + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه معادل ۲۸.۶۹ میلیارد متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعب بود، ۵ درصد کاهش داشته است؛ همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز با عدد ۱۷.۹۸ میلیارد متر مکعب نسبت به سال قبل سه درصد افزایش داشته است.

حجم آب موجود مخازن اکنون ۳۲.۳۹ میلیارد متر مکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل که عددی معادل ۳۱.۹۷ میلیارد متر مکعب بوده یک درصد افزایش داشته است. همچنین حجم پرشدگی سدهای کشور نیز تا این تاریخ ۶۵ درصد است.

وضعیت برخی از سدهای مهم کشور بیانگر این است که در ۱۲ سد درصد پرشدگی ۱۰۰ درصد است، به‌طوری‌ که سد ارس آذربایجان شرقی، سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی، سد جگین استان هرمزگان، سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد، سد رودبار استان لرستان، سد ایلام و سد قشلاق و آزاد استان کردستان و سدهای پیشین، ریزدان، خیرآباد، ماشکیدعلیا ۱۰۰ درصد پر هستند.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۱۹.۲ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۲۱.۳میلیمتر) ۱ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۸.۱میلیمتر) ۱۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کد خبر 850243 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم باران سد

دیگر خبرها

  • بازنگری سهمیه سوخت عملیات مکانیزه زراعی و باغی
  • امکان ذخیره حدود ۱۲ میلیون متر مکعب آب در ابرکوه
  • دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد
  • تنها ۳۵ درصد سدهای کشور خالی است + جزئیات
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • سد کوثر گچساران پر شد