Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی در نشست فصلی ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۹، وضعیت سفید منطقه ۱۹ در شیوع کرونا را حاصل هم افزایی ارگان های داخلی دانست و افزود: ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه، اجرای طرح غربالگری با مشارکت فعال بسیجیان و نیز احداث سازه در درمانگاه شماره دو شهرداری منطقه برای استقرار کارشناسان پایگاه بهداشت جنوب تهران به منظورانجام تست های پی سی آر از دیگر اقدامات موفقیت آمیز در قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا است که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر اجرای اقدامات پیشگیرانه در بوستان بزرگ ولایت برای جلوگیری از بروز حریق های احتمالی در فصل تابستان تأکید کرد و خواستار بازدیدهای مستمر از فضاهای سبز مستعد حریق بویژه در جنگل کاری های طوبی و افرا شد.

ایجاد فرونشست های مختلف در منطقه از دیگر موضوعات مطرح شده توسط شهردار منطقه ۱۹ در این نشست بود که مقرر شد طرح های مطالعاتی و پیگیری جدی در بحث آسیب شناسی برای پیشگیری از ایجاد فرونشست ها اجرا شود.

این مسئول درخصوص ایمن سازی گودهای پرخطر نیز صرف صدور اخطار به مالکان را کافی ندانست و تأکید کرد که در این زمینه باید اقداماتی در قالب تشکیل کمیته رفع خطر صورت گیرد.

توکلی در بخش دیگری از این نشست به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از پاتوق های معتادان در نقاط مختلف اشاره و بیان کرد: در همین راستا اقداماتی درخصوص ایجاد کانکس کاهش آسیب های اجتماعی (DIC) در دو نقطه پر خطر منطقه برای ارائه خدمات به معتادان و نیز جمع آوری آن ها با انجام گشت های سیار سازمان خدمات اجتماعی اجرا شده است.

در این نشست مرتضی آقامحمدی رابط شورایاران منطقه نیز ضمن تشکر از شهردار منطقه و نمایندگان ارگان های حاضر درخصوص بحث مدیریت بحران ها بویژه اقدامات اجرا شده برای کنترل بیماری کرونا و خدمات واکسیناسیون بوستان ولایت، خواستار بازبینی کانکس های مدیریت بحران با هدف رفع نواقص، تهیه نقشه GIS برای سراهای محلات به منظور خدمات رسانی در مواقع بحرانی و رسیدگی به بحث هدایت آب های سطحی محله شهید کاظمی و دولتخواه شد.

در ادامه این نشست مسئولان حاضر از ناحیه مقاومت بسیج ابوذر، نمایندگان اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر نیز ضمن تشکر از شهردار و مدیران شهرداری این منطقه در بحث مدیریت بحران های مختلف، خواستار تعامل مستمر و دوجانبه با این نهاد به منظور افزایش کیفیت خدمات در مواقع بحرانی شدند.

پاسخگویی مدیرعامل میادین میوه و تره بار به شهروندان از طریق شماره ۱۸۸۸

در جلسه صبح امروز/ سه شنبه ارتباط مستقیم معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و مدیران عامل این معاونت از طریق سامانه نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار، پاسخگوی تماس‌های شهروندان بود.

سید سعید راد با اعلام اینکه قیمت انواع محصولات در همه میادین و بازارهای ۲۲ منطقه شهر تهران برابر است، گفت: البته قیمت این محصولات اختلاف چشمگیری با قیمت‌های سطح شهر دارد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار با میانگین قیمت‌های سطح شهر ۳۶ درصد و قیمت انواع سبزیجات و صیفی‌جات ۳۰ درصد اختلاف دارد، افزود: البته این تفاوت قیمت با فروشگاه‌های زنجیره ای که به صورت آنلاین نسبت به توزیع میوه و تره بار اقدام می‌کنند، به ۴۹ درصد در انواع میوه و ۵۳ درصد در انواع سبزیجات و صیفی‌جات می‌رسد.

گفتنی است، در این جلسه ارتباط مردمی که چند نفر از معاونان سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار نیز در آن حضور داشتند، رضا حیدری، مدیر بازرسی این سازمان، ضمن ارائه گزارشی از روند نظارت بر عملکرد میادین و بازارهای میوه و تره بار، به بخشی از تماس‌های شهروندان نیز پاسخ داد.

ترافیک میدان بهرود ساماندهی می شود

شهردار منطقه ۲ گفت: به منظور بهبود و تقویت شبکه های ارتباطی درون شهری  و ساماندهی ترافیک میدان بهرود، پل شقایق  در حال احداث است.

حسن صفات با اعلام این خبر گفت: میدان بهرود، به دلیل وجود مراکز تفریحی، تجاری و همچنین پارک ژوراسیک، هتل اسپیناس  و ...با حجم سفرهای شهری مواجه است و همین مساله بارترافیکی را دراین میدان موجب شده است.

وی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در ارتقاء ظرفیت عبور و مرور و تقویت کارکردهای ارتباطی گفت: در همین راستا احداث پل شقایق پس از انجام طرح های مطالعاتی و کارشناسی شده، با هدف توزیع  صحیح بار ترافیکی میدان بهرود-بلوار شقایق- خیابان های ایثارگران شمالی – بزرگراه  یادگار امام(ره) دردستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه ۲ اتصال بلوار شقایق به خیابان ایثارگران  را عملکرد این پل برشمرد و افزود: درحال حاضر راه ارتباطی معابر محدوده میدان بهروداز طریق بلوار پیام  انجام می شود و با احداث این پل با تسهیل در دسترسی عبوری، بخشی از مشکلات ترافیکی محدوده کاسته می شود.

وی افزود: پل شقایق  به طول ۳۰ متر و عرض ۳۳ متر  بر روی کانال بهرود طراحی شده است که در قالب   پروژه مشارکتی در حال اجرا است و  در حال حاضر عملیات حفاری واجرای کلیه شمع های پل و خاکبرداری  رمپ های ورودی پل به اتمام رسیده وپروژه با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در دست اجرا است.

شهردار منطقه ۲ گفت: روان سازی ترافیک، کاهش آلودگی هوا، ارتقای رفاه عمومی و کیفیت زندگی  شهری و در نهایت آرامش و رضایتمندی شهروندان از جمله تاثیرات ترافیکی  و اجتماعی این پروژه است.

مرمت و رفع بیش از ۸۱۰۰ نقطه از عوارض خرابی سطح معابر شهر تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تعداد نقاط مرمت شده در سطح معابر شهر تهران طی سال ۱۴۰۰ به بیش از هشت هزار و ۱۰۰نقطه رسید.

صفا صبوری دیلمی در این باره افزود: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا نیمه خردادماه امسال، هشت هزار و ۱۶۰ نقطه از عوارض خرابی موجود در سطح معابر پایتخت مرمت شده است.

وی با بیان آنکه طی ۲ ماه و نیم سپری شده از سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۴۷ هزار تن آسفالت در قالب روکش کلی و همچنین مرمت لکه‌ای معابر پخش و اجرا شده است، شاخص فوق را در مقایسه با میزان آسفالت پخش و اجرا شده طی مدت مشابه سال گذشته امیدوارکننده دانست و یادآور شد: امسال نیز اجرای یک میلیون تن آسفالت در قالب طرح بهسازی معابر شهر تهران هدف گذاری شده است و تلاش خواهد شد بخش عمده اهداف تعیین شده در این زمینه طی نیمه نخست سال و همزمان با فصل مناسب اجرای پروژه های روسازی آسفالتی تحقق یابد.

صبوری با یادآوری اینکه تاکنون در محدوده هریک از مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، به طور متوسط ۶ هزار و ۶۸۵ تن آسفالت پخش و اجرا شده است، یادآور شد: امسال نیز اتکا به تولیدات کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، سبب صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در هزینه‌های اجرای طرح شده است.

احداث ۳۲ چشمه سرویس بهداشتی در معابر بوستان های شمال شرق تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه چهار از احداث و مرمت سرویس  های بهداشتی عمومی در معابر بوستان ها خبر داد.

مهدی پورشاسب با بیان این خبر افزود: به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان، حفظ و افزایش بهداشت عمومی، احداث سرویس  های بهداشتی عمومی و آبخوری در بوستانها و معابر منطقه چهار در قالب پروژه های کوچک مقیاس توسعه محلی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: از این رو عملیات احداث بیش از ۳۲ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان  های پلیس و ارغوان، بهزادی، مائده و چگینی از ابتدای سال جاری آغاز شد و ۳۲ چشمه به بهره برداری رسید.

معاون فنی و عمرانی این منطقه در ادامه به بهسازی سرویس بهداشتی در محدوده منطقه اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم توجه بیشتر به بهداشت عمومی شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان نسبت به بازسازی و رفع مشکلات ۴ چشمه سرویس بهداشتی در  بوستان ها و سطح معابر منطقه چهار اقدام شد.

پورشاسب افزود: همچنین پیش از این در سال گذشته حدود ۶۰ چشمه سرویس های بهداشتی در بوستان های شقایق، سمرقندی، پلیس، پایانه رسالت، بوستان رسالت و پارک جنگلی لویزان احداث شد.

پرتره معرق آقای بازیگر به خانه موزه انتظامی هدیه شد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک در سالروز تولد زنده یاد استاد عزت الله انتظامی، پرتره معرق این استاد ارجمند را به موزه زنده یاد انتظامی اهداء کرد.

سید عباس سجادی گفت: یکی از وظایف ما ارج نهادن به مقام هنرمندان و فرهیختگان و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان است، به همین‌ منظور همزمان با سالروز تولد زنده یاد استاد عزت الله انتظامی، تابلو پرتره معرق ایشان که با چوب های طبیعی، توسط استاد محسن کاوه در سال ۱۳۸۵ ساخته و در همان سال به عنوان اثر برگزیده کشورانتخاب شده بود، به موزه استاد انتظامی تقدیم شد.

وی افزود: این اثر در سال ۱۳۸۹ در نمایشگاه نگاره های چوبی با حضور استاد انتظامی پرده برداری شد و مورد تحسین فراوان این استاد قرار گرفت که هم اکنون معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک آن را خریداری و به خانه موزه انتظامی هدیه کرد.

شکرخدا گودرزی مدیر خانه موزه انتظامی نیز ضمن تشکر از این اقدام فرهنگی شهرداری منطقه، به معرفی این خانه موزه پرداخت و گفت: این مکان فرهنگی با مساحتی معادل ۴۵۱ مترمربع و زیربنای ۵۳۸ مترمربع دارای بخش های مختلفی نظیر منزل استاد، سالن نمایش، اتاق آینه، تماشاخانه، گالری، تابلوی ثبت امضاء و یادگاری ویژه هنرمندان صاحب نام، کافی شاپ "آقای بازیگر" است.

وی از شهروندان درخواست کرد که پس از اتمام تعطیلی موزه ها به علت ویروس کرونا، برای بازدید از موزه به نشانی قیطریه، بلوار اندرزگو، روبروی بلوار کاوه، کوچه احمدی، پلاک ۲۸ با شماره تماس ۲۲۳۹۰۲۵۹ مراجعه کنند.

گفتنی است در این مراسم معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک از استاد محسن کاوه که دارای درجه یک هنری در رشته معرق و هنرمند برگزیده این اثر است تقدیر کرد.

کارگاه شارژ کپسول های اطفاء حریق در پایگاه ویژه ملت

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه سه از کارگاه شارژ کپسول های اطفاء حریق در پایگاه ویژه ملت خبر داد.

عباس فخارمنش در این باره گفت: به منظور پیشگیری از وقوع حادثه در حین جابجایی کپسول ها محلی  برای شارژ جانمایی شده اند تا با سرعت و با دقت و صرفه جویی در هزینه های شارژ و پر شدن به موقع کپسول ها و آمادگی مقابله با اطفاء حریق در تمامی ساختمان‌های نواحی و تابعه شهرداری منطقه  انجام شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه سه ابراز کرد: این اقدام  از سوی ستاد مدیریت بحران پایگاه ویژه ملت نشان از توجه و آمادگی بهینه در مواجهه با بحران های احتمالی بر سطح منطقه دارد.

فخارمنش بیان کرد: ویژگی شارژ کپسول آتشنشانی در کارگاه شارژ شامل: استفاده از با کیفیت ترین مواد اطفاء پودری، گازی و بیوورسال و CO۲ با بهترین قیمت، شیرآلات، اتصالات، شلنگ و نازل های کپسول های آتش نشانی، سرعت عمل بالا و ارائه سریع خدمات به مشتریان، گارانتی خدمات، کپسول های ما دارای بیمه، تحویل درب منزل، نصب رایگان و آموزش نحوه کار و اطفاء حریق برای شهروندان است.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه سه تهران شهرداری منطقه چهار تهران سعید راد شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه یک تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه سه تهران شهرداری منطقه چهار تهران شهرداری منطقه سه تهران شهرداری منطقه چهار تهران سعید راد شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه یک تهران میادین میوه و تره بار فرهنگی شهرداری منطقه ستاد مدیریت بحران سرویس بهداشتی شهرداری منطقه یک شهرداری تهران شهردار منطقه اطفاء حریق چشمه سرویس منطقه چهار بوستان ها خانه موزه شهر تهران سطح معابر اجرا شده کپسول ها منطقه ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۲۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث متروی رباط کریم

تین نیوز

شهردار شهرستان رباط کریم از آغاز عملیات اجرایی احداث مترو این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا الهیاری شهردار رباط کریم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو بازارک رباط کریم، یکی از مهمترین مطالبات شهروندان شهرستان رباط کریم را احداث مترو عنوان کرد و افزود: بسیار خرسندیم که این خواسته به حق محقق شد و ان شاالله با بهره برداری از این ایستگاه که در امتداد خط یک مترو است ضمن افزایش دسترسی شهروندان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

الهیاری با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه های شهری در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مرحله انجام است، احداث ایستگاه مترو را شاخص ترین پروژه شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می شود و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همشهریان عزیزمان در این شهرستان کارگر هستند، آغاز ساخت این پروژه را هدیه مدیریت شهری شهرداری رباط کریم به این شهروندان می دانیم.

شهردار شهرستان رباط کریم با یادآوری اینکه مکان یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک متروی تهران توسط شهرداری تهران تعیین شده، تصریح کرد: شهرداری رباط کریم بر اساس توافق و از طرفی نیاز مردم به اجرای این پروژه و وعده به شهروندان این مطالبه مردمی را محقق کرد.

الهیاری گفت: این سکو به طول ۱۴۵ متر و به عرض ۷ متر در هر دو طرف خط ریلی در زیربنای ۲۷۰۰ متری احداث و همچنین مسیر دسترسی به سکو، آسانسور، ایستگاه تاکسی و دوربرگردان مسیر ایستگاه توسط شهرداری رباط کریم پیگیری و اجرا خواهد شد و سایر اقدامات فنی و الکترونیکی نیز توسط شرکت متروی تهران صورت خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • هشدار شهرداری منطقه چهار یزد به صاحبان منازل فرسوده
  • برای رفع مشکلات شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد