Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@10:18:31 GMT

حال بچه فیل ارم خوب است

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۲۹۳۵

حال بچه فیل ارم خوب است

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران به تشریح آخرین وضعیت بچه‌ فیل باغ‌ وحش ارم و ماده گورخر آفریقایی باغ‌ وحش صفادشت پرداخت.

 اوایل اردیبهشت ماه سال جاری پس از گذشت یک هفته از ورود سه راس گورخر آفریقایی شامل یک نر و دو ماده به ایران، گورخر نر تلف و دو هفته ‌پس از آن گورخر ماده در باغ وحش صفادشت تلف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه انتقال این سه راس گورخر و تلف شدن دو راس از آن‌ها با ابهامات و جنجال‌های فراوانی همراه بود اما باغ وحش صفادشت ‌پیش از مرگ یکی از دو گورخر ماده در صفحه رسمی خود در اینستاگرام از آبستن بودن هر دوی آن‌ها خبرداده بود. با این حال ‍‍براساس گزارش بازدید اولیه گورخر ماده تلف شده آبستنی این گونه  مورد تردید قرار گرفت.

محمد کرمی - رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران- در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین وضعیت ماده گورخر آفریقایی باغ وحش‌صفادشت اظهارکرد: که براساس آخرین بازدید صورت گرفته از باغ‌ وحش صفادشت، حال عمومی ماده گورخر آفریقایی این مجموعه مساعد است و همچنان در جایگاه قرنطینه قرار دارد. 

او درباره آبستن بودن این گورخر موضوع را همچنان مبهم توصیف و اظهار کرد: بررسی و تایید آبستن بودن ماده گورخر آفریقایی باغ وحش صفادشت مستلزم انجام اسکن است اما با توجه به اینکه این اقدام ممکن است حیوان را دچار استرس کند، این کار انجام نخواهد شد و فعلا باید منتظر باشیم تا ببینیم نتیجه چه خواهد شد. بارداری ماده فیل سریلانکای باغ‌وحش ارم نیز وضعیت مشابهی داشت و تا لحظه زایمان تنها احتمال بارداری این فیل از سوی دامپزشک این باغ‌ وحش مطرح بود.

حال بچه فیل «ارم» خوب است

در سال جاری یکی دیگر از باغ وحش‌های تهران خبرساز و این بار تولد یک ماده فیل در باغ‌ وحش ارم رسانه‌ای شد.

سال ۱۳۹۲ یک فیل ماده با نام «میهری»  و یک فیل نر با نام «مهاسن» بدون ‌پرداخت هزینه‌ای از یک یتیم‌خانه فیل‌ها در کشور سریلانکا - به‌عنوان هدیه رییس جمهوری سریلانکا به رییس جمهوری وقت ایران - به کشورمنتقل شدند. هردوی این فیل‌ها هنگام ورود به کشور هشت سال سن داشتند و در همان زمان نیز باردار بودن ماده فیل مطرح بود. با این حال اردیبهشت ماه سال جاری و ‌پس از ۲۴ ماه بارداری فیل ماده، بچه فیل ماده متولد شد.

کرمی درباره آخرین وضعیت فیل ماده و بچه فیل باغ وحش ارم، گفت: براساس آخرین بازدیدی که هفته گذشته از باغ وحش‌ارم صورت گرفت، حال فیل ماده و بچه فیل خوب و بچه فیل در کنار مادر در حال تغذیه و رشد است و هر دو فیل همچنان در جایگاه اختصاصی برای استراحت و و زمستان‌گذرانی نگهداری می‌شوند تا دچار استرس نشوند و وارد جایگاه بازدید عمومی نشده‌اند.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ماده گورخر آفریقایی باغ وحش صفادشت فیل ماده بچه فیل وحش ارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در زمانی که حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه‌شده حوادثی اتفاق می‌افتد، همچون اوقاتی که بیمه‌شده در کارگاه یا مؤسسات وابسته یا ساختمان‌ها و محوطه آن مشغول به کار باشد، اوقاتی که به صورت مأمور در خارج از کارگاه انجام وظیفه می‌کند، در اوقات عادی رفت و برگشت بیمه‌شده بین منزل و کارگاه، در اوقات مراجعه به درمانگاه یا بیمارستان بابت معالجات درمانی و توانبخشی و در حین اقدام برای نجات سایر بیمه‌شدگان و مساعدت به آنان، حوادث ناشی از کار گفته می‌شود.

بنابراین حادثه ناشی از کار به طور کلی با دو ویژگی مشخص می‌شود؛ اینکه در حین انجام وظیفه رخ داده باشد و به سبب انجام وظیفه رخ داده باشد.

  کارفرمایان در زمان وقوع حوادث ناشی از کار چه باید کنند؟

 کارفرمایان باید اقدامات اولیه را برای جلوگیری از تشدید عوارض حادثه انجام دهند (هزینه احتمالی این اقدامات را سازمان تأمین اجتماعی می‌پردازد) و گزارش حادثه را حداکثر ظرف سه روز اداری به اطلاع شعبه تأمین اجتماعی برسانند.

  اما اگر ثابت شود که حادثه به دلیل عدم رعایت مقررات حفاظت فنی و یا عدم رعایت احتیاط از طرف کارفرما (یا نمایندگان کارفرما) بوده، سازمان تأمین اجتماعی تعهدات خود را در قبال بیمه‌شده انجام می‌دهد، اما هزینه‌های مربوط را از کارفرما مطالبه خواهد کرد.

در ماده ۶۶ قانون تامین اجتماعی نیز آمده است که «در صورتی که ثابت شود وقوع حادثه مستقیما ناشی از عدم رعایت مقررات
حفاظت فنی و بروز بیماری ناشی از عدم رعایت مقررات‌ بهداشتی و احتیاط لازم از طرف کارفرما یا نمایندگان او بوده سازمان تأمین خدمات درمانی و سازمان، هزینه‌های مربوط به معالجه و غرامات و مستمری‌ها و... را پرداخته و طبق ماده ۵۰ این قانون از کارفرما مطالبه و وصول خواهد کرد.»

طبق ‌تبصره یک قانون نیز مقصر می‌تواند با پرداخت معادل ۱۰ سال مستمری موضوع این ماده به سازمان از این بابت بری‌الذمه شود و براساس تبصره ۲ هرگاه بیمه‌شده مشمول مقررات مربوط به بیمه شخص ثالث باشد در صورت وقوع حادثه سازمان و سازمان تأمین خدمات درمانی و یاشخصا کمک‌های مقرر در این قانون را نسبت به بیمه شده انجام خواهند داد و شرکت‌های بیمه موظفند خسارات وارده به سازمانها را در حدود تعهدات‌ خود نسبت به شخص ثالث بپردازند.

همچنین براساس ماده ۹۰ این قانون «افراد شاغل در کارگاه‌ها باید قابلیت و استعداد جسمانی متناسب با کارهای مرجوع را داشته باشند به این منظور کارفرمایان مکلفند قبل از به‌کار گماردن آنها ترتیب معاینه پزشکی آنها را بدهند. ‌در صورتی که پس از استخدام مشمولین قانون معلوم شود که نامبردگان در حین استخدام قابلیت و استعداد کار مرجوع را نداشته و کارفرما در معاینه‌پزشکی آنها تعلل کرده است و بالنتیجه بیمه شده دچار حادثه شده و یا بیماریش شدت یابد سازمان تأمین خدمات درمانی و این سازمان مقررات این‌قانون را درباره بیمه شده اجرا و هزینه‌های مربوط را از کارفرما طبق ماده ۵۰ این قانون مطالبه و وصول خواهند کرد.»

اما براساس ‌ماده ۹۱ «برای تعیین میزان ازکارافتادگی جسمی و روحی بیمه‌شدگان و افراد خانواده آنها کمیسیونهای بدوی و تجدید نظر پزشکی تشکیل خواهدشد. ترتیب تشکیل و تعیین اعضا و ترتیب رسیدگی و صدور رأی بر اساس جدول میزان ازکارافتادگی طبق آیین‌نامه‌ای خواهد بود که به پیشنهاد این‌ سازمان و سازمان تأمین خدمات درمانی به تصویب شورای عالی می‌رسد.»

در حوادث ناشی از کار، تعهدات سازمان تأمین اجتماعی ( مانند برقراری مستمری از کارافتادگی کلی و جزئی، غرامت مقطوع نقص عضو و غرامت مقطوع فوت)، مشروط به داشتن سابقه حق‌بیمه نیست و بدون توجه به سوابق بیمه‌ای بیمه‌شده، مزایای قانونی ارائه می‌شود.

اما برای دریافت آن مشمولان باید مدارک را تکمیل و فرم گزارش اعلام حادثه و سایر مستندات مرتبط از جمله گزارش بازرس کار، مدارک درمانی مرتبط، گزارش مقامات انتظامی، نظریه پزشکی قانونی، رأی مراجع قضائی و ... را ارائه کنند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سرنوشت تلخ گورخر؛ فرار ناموفق و تکه تکه شدن توسط کروکودیل!
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • مسابقات قهرمانی شنا آلمان| تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ گرفت
  • کسب مدال طلا ۴۰۰ متر با مانع از سوی فاطمه عیدیان
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اسب آبی نر پس از ۷ سال ماده از آب درآمد! (فیلم)
  • گاز N۲O در قلیان اکسیژن لقب روانگردان نیز دارد