Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-28@12:07:52 GMT

ممنوعیت حراج کالاهای آمازون در هند

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۳۲۰۶

ممنوعیت حراج کالاهای آمازون در هند

ایتنا - قوانین جدیدی در هند پیشنهاد شده تا برگزاری حراج های کوتاه مدت از سوی شرکت های تجارت آنلاین ممنوع شود. این قوانین برای سخت تر کردن نظارت بر آمازون و فلیپ کارت ارائه شده اند.

هند پیشنهاد کرده حراج‌های کوتاه مدت کالاها (Flash Sale) در شرکت‌های تجارت آنلاین ممنوع شود. همچنین شرکت‌های وابسته به آنها نباید به عنوان فروشنده در پلتفرم فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این پیشنهادات به منظور سخت‌تر کردن نظارت بر شرکت‌های آمازون و فلیپ کارت ارائه شده است.

به گزارش ایتنا از مهر،‌ قوانین وزارت امور مصرف کننده، غذا و توزیع عمومی هند در حالی اعلام شده‌اند که بسیاری از خرده فروشان آفلاین از شرکت‌های تجارت آنلاین خارجی شکایت دارند و ادعا می‌کنند آنها با استفاده از ساختارهای تجاری پیچیده قوانین این کشور را زیر پا می‌گذارند.

طبق قوانین پیشنهادی سختگیرانه، شرکت‌های تجارت آنلاین نمی‌توانند حراج‌های کوتاه مدت در هند برگزار کنند. هرچند چنین حراج‌هایی به خصوص در فصل برگزاری جشن‌ها در هند بسیار پر طرفدار هستند، اما فروشندگان آفلاین را خشمگین کرده‌اند زیرا آنها نمی‌توانند با حراجی‌ها و تخفیف‌های انبوه آنلاین رقابت کنند.

همچنین طبق قوانین پیشنهادی جدید شرکت‌های تجارت آنلاین باید تضمین کنند هیچیک از شرکت‌ها و ماهیت‌های وابسته به آنان به عنوان فروشنده در وب سایت‌های خرید آنلاین حضور ندارند. همچنین هیچ ماهیت مرتبط با شرکت تجارت آنلاین، نباید کالاهای خود را به یک فروشنده آنلاین در همان پلتفرم بفروشد.

چنین تغییراتی روی ساختار کسب وکار آمازون و فلیپ کارت در بازار تجارت آنلاین هند تأثیر عمیقی خواهد داشت.

در کنار این موارد شرکت‌های تجارت آنلاین خارجی نباید به طور مستقیم کالا به مصرف کنندگان بفروشند و فقط می‌توانند به عنوان بستری برای فروشندگان عمل کنند.

علاوه برآنچه گفته شد این قوانین از شرکت‌های تجارت آنلاین می‌خواهد قبل از آنکه مشتری کالایی را بخرد، محصولات جانشین را برای وی نشان دهند تا به این ترتیب فرصتی عادلانه برای محصولات داخلی نیز فراهم شود.

هم اکنون آمازون و فلیپ کارت باید براساس قوانین سرمایه گذاری خارجی هند عمل کنند و هنوز مشخص نیست قوانین پیشنهادی جدید، جانشین آنها می‌شوند یا خیر.

البته آمازون و فلیپ کارت ادعا می‌کنند فعالیت‌هایشان در راستای قوانین این کشور است. آمازون روز گذشته اعلام کرد مشغول بررسی پیش نویس قوانین است و از سوی دیگر فلیپ کارت نیز به درخواست اظهار نظر در این باره پاسخی نداده است.

این درحالی است که قرار است تحقیقاتی درباره رعایت قوانین آنتی تراست توسط این دو شرکت در هند انجام شود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: آمازون هند شرکت های تجارت آنلاین آمازون و فلیپ کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است. دلداده با بیان اینکه در حال حاضر عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های کرمان، خوزستان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان آغاز شده است، افزود: مدیران کل غله استان‌های مذکور برای راه‌اندازی و بارگذاری اطلاعات خرید در سامانه جامع فناوری، همکاری خوبی با این اداره کل و اداره کل خرید داخلی داشته‌اند.   وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی سامانه مذکور در معاونت برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران، کار کارشناسی و تلاش‌های بسیاری انجام شده است تا مأموریت تحویل گندم از کشاورزان گندمکار به خوبی به پیش برود، اظهار کرد: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل کرده و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.   مدیرکل فناوری اطلاعات شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت