Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "غلامرضا هوایی"، گفت: بیمه موضوعی با اهمیت درصنعت ساختمان است که نه درگذشته و نه درحال به موضوع بیمه دراین صنعت به درستی پرداخته نشده و دقت لازم برای اجرای آن هم کمتر مشاهده شده است.

وی،با اشاره به جای خالی بیمه مسئولیت درحوزه ساخت و ساز، افزود:درحال حاضر وقتی اتفاقی می افتد مقصر مشخص نیست و با بیمه تضمین کیفیت هم این مشکل برطرف نمی شود زیرا ممکن است مصالح خوب باشد اما کسی که از آن استفاده می کند اینکاررا به درستی انجام ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوایی،یکی از حسن های اجرایی شدن بیمه نامه مسئولیت درحوزه ساخت و ساز را توجه بیشتر سازندگان ساختمان به مسئولیت خود در این حوزه برشمرد و گفت: بهترین بیمه برای صنعت ساختمان، بیمه مسئولیت افراد است.

رییس هیات مدیره انجمن مهندسی سازه ایران،تصریح کرد: هزینه بیمه مسئولیت،بیشتر از بیمه نامه تضمین کیفیت است و به همین دلیل سازندگان از آن استقبال نمی کنندو توجیهی هم دارند این است که هزینه تمام شده ساختمان افزایش می یابد.

هزینه بیمه مسئولیت نباید به هزینه تولید ساختمان اضافه شود

هوایی، ادامه داد:هزینه بیمه مسئولیت نباید به هزینه تولید ساختمان اضافه شود چرا سازنده باید پول مسئولیت خود را ازمصرف کننده دریافت کند و از طرفی هزینه بیمه مسئولیت عددی نیست که سازندگان توان پرداخت آن را نداشته باشند.

وی، میزان حق بیمه را وابسته به اهمیت حرفه افراد درساخت و ساز عنوان کرد و افزود: مسئولیت هر مسئولی در امر ساخت و ساز متفاوت است و هرکسی براساس سهم خود، درصدی متفاوت می پردازد.

 رییس هیات مدیره انجمن مهندسی سازه ایران، اذعان داشت که وزارت راه و شهر سازی باید به این موضوع ورود کند و با توجه به قوانین بالا دستی که موجود است دستورالعمل های لازم را بنویسد.

هوایی، با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان موسسه ای غیر دولتی است که پشتوانه حاکمیتی برای اجرا ندارد، افزود: این سازمان می تواند برای اعضای خود یکسری باید ها و نباید ها را تدوین و ابلاغ کند اما نمی تواند برای افراد خارج از حوزه نظام مهندسی تکلیفی را مصوب کند.

وی، اظهارکرد: در یک دوره ای اقدامات خوبی در زمینه بیمه مسئولیت انجام شد ولی به هردلیلی کم بوده و باید خیلی منسجم تر و بهتر به موضوع بیمه مسئولیت حرفه ای پرداخت تا هم مصرف کننده با خیالی آسوده ساختمان را خریداری کند و هم سازنده کار خود را درست انجام دهد و همه منتفع شوند.

پربیننده ترین بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به تجارت رسید مدیر مجتمع مسکونی مسئول جبران خسارت آتش سوزی است بانک ها با تشکیل یک شرکت مشترک پول رسان مخالفت کردند شرکت های بیمه ای سودهای خوبی از بازار سرمایه شناسایی کردند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت بیمه هزینه بیمه مسئولیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه‌ دیگر در عوارضی آزادراه‌ ها نمی‌ماند

به گزارش همشهری آنلاین، تیرماه پارسال با حکم قانون بودجه قرار شد که خرید بیمه شخص ثالث مشروط به تسویه بدهی عوارض بزرگراهی دارندگان خودرو شود به این معنا که تا زمانی که فرد بدهی عوارض بزرگراهی‌اش را نپردازد، نمی‌تواند بیمه شخص ثالث خریداری کند.

این اتفاق اگر چه به کمک وزارت نیرو و بهره‌برداران بزرگراه‌ها آمد اما یک مانع دیگر بر سر خرید بیمه شخص ثالث تبدیل و راه بیمه‌گریزی را باز کرد. در سال‌های اخیر به واسطه افزایش حق بیمه شخص ثالث و البته عوارض مختلفی که از هر بیمه‌نامه گرفته می‌شود، وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه افزایش یافت و بحران بیمه‌گریزی را تشدید کرد.

آمارها نشان می‌دهد که تعداد وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شامل موتورسیکلت و خودرو به بیش از ۱۲ میلیون دستگاه رسیده است. حال سوال اینجاست که آیا برداشتن مانعی به نام الزام به پرداخت عوارض بزرگراهی به افزایش خرید بیمه شخص ثالث می‌انجامد؟ پاسخ منفی است و حال که این مانع برداشته شده، سوال مهم‌تر این است که برای وصول به موقع عوارض بزرگراهی چه باید کرد؟

کافی است در برخی بزرگره‌ها رانندگی کنید آنگاه متوجه می‌شوید که دست‌اندازهای زیادی ایجاد شده که هم به خودروها آسیب زده و هم سلامت رانندگان و سرنشینان را به خطرمی‌اندازد چرا که شرکت‌های بهره‌بردار به بهانه وصول نشدن عوارض، از نوسازی و بهسازی سرباز می‌زنند. راه بهتر این است که وزارت راه و شهرسازی به فکر تدابیری برای وصول به موقع مطالبات معوق ناشی از تردد خودروها در بزرگراه‌ها باشد و افرادی که به موقع بدهی‌شان را نمی‌پردازند، مشمول جریمه شوند.

کد خبر 848547 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بیمه شخص ثالث بزرگراه بیمه مرکزی

دیگر خبرها

  • بیمه‌ دیگر در عوارضی آزادراه‌ ها نمی‌ماند
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان