Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@02:43:34 GMT

چه کسانی مشمول یارانه ۸۰۰ هزار تومانی هستند؟

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۳۴۲۶

چه کسانی مشمول یارانه ۸۰۰ هزار تومانی هستند؟

یارانه ۸۰۰ هزار تومانی نوعی کمک برای افزایش اشتغال است که در بین انواع سوبسید‌های دولتی کمتر از آن شنیده ایم. به گزارش پول نیوز، یارانه دستمزد طرحی است برای رونق اشتغال که طبق آن به کافرمایانی که افراد جویای کار را استخدام کنند مبلغی تا ۳۰ درصد حقوق پایه پرداخت می‌شود. مبلغ حداقل مزد ۱۴۰۰ حدود ۲/۴ میلیون تومان است و بر این اساس یارانه دستمزد ۸۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یارانه دستمزد نوعی کمک برای افزایش اشتغال است که در بین انواع سوبسید‌های دولتی کمتر از آن شنیده ایم. بر اساس تعریفی که تسنیم از این سوبسید ارائه داده یارانه دستمزد، مبلغی است که توسط دولت به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر ۳۵ سال به کارفرما پرداخت می‌شود.
منابع این طرح نیز از محل منابع پیش‌بینی شده اشتغال در قانون بودجه سنواتی، کمک‌های مردمی و منابع ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود. نکته مهم این که در سالجاری حداقل دستمزد با افزایش ۳۹ درصدی مواجه شده و در نتیجه مبلغ یارانه دستمزد برای نیرو‌های کار جذب شده در سال جاری نیز افزایش یافته است.

گزارش‌ها مبلغ این یارانه را به صورت شفاف اعلام نکرده اند، اما با توجه به حداقل مزد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی حداقل دستمزد در سال ۱۴۰۰ مبلغ یارانه دستمزد حدود ۸۰۰ هزار تومان ماهانه برآورد می‌شود.

شایان ذکر است کارفرمایان ۳۰ درصد یارانه دستمزد دریافت و مابقی را خود تقبل می‌کنند و نیرو‌های جذب شده در یارانه دستمزد حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.

مطابق آمار ارائه شده از سوی وزارت کارحدود ۳۴هزار و ۳۰۸ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و حدود ۲۷هزار و ۷۰۲ نفر تعداد جذب شدگان جوینده کار است که قرارداد منعقد کرده و حدود ۶هزار و ۵۵کارفرما در این طرح نیز ثبت نام کرده اند.

بر اساس آمار استان‌ها خوزستان، مازندران، لرستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی هرمزگان اردبیل چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد خراسان جنوبی گلستان سیستان و بلوچستان بوشهر ایلام کردستان و خراسان شمالی از جمله استان‌هایی هستند که جویندگان کار در آن‌ها قرارداد منعقد کرده اند.

متقاضیان یارانه مذکور با ثبت نام در سامانه https: //pyd.mcls.gov.ir و طی کردن مراحل، در فرآیند دریافت آن قرار می‌گیرند.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: یارانه یارانه نقدی یارانه معیشتی یارانه بگیران یارانه سوخت یارانه دستمزد ۸۰۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «برای قلب‌های شکسته» نوشته مریم هاشمی به تازگی توسط نشر نزدیکتر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب به گفته نویسنده‌اش شامل یک روایت بلند درباره عشق است.

این کتاب درباره انسان‌هایی است که در تلاطم روزمرگی‌ها زمانی را نیز به عاشقی اختصاص می‌دهند و در میان تمامی آشوب‌ها و سختی‌های اجتماعی، شعله عشق و محبت را در دل خاموش نمی‌کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«وقتی دلت می‌شکند همه این کلمات گم می‌شوند و تا بیایی دوباره پیدایشان کنی بخش زیادی از عمر گذشته و این در حالی است که ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم و فقط یک بار صد درصد با شور و اشتیاق عاشق می‌شویم و اعتماد می‌کنیم و وای به حال آن‌هایی که این صددرصد ها را کم و کمتر می‌کنند… از آدم‌های صادق خوشم می‌آید، از آنهایی که تکلیفشان با خودشان و دیگران معلوم است، اصلاً آدم‌هایی که رک هستند و مثلاً وقتی تو را می‌بینند و از تو خوش‌شان نمی‌آید محکم حرف‌شان را پرت می‌کنند توی صورتت، اما حداقل با دروغ مثل یک خنجر ذره ذره درون تو فرو نمیبرندش تا کم کم زجر بکشی و از بین بروی… آنها حداقل کمتر وقت زندگی‌ات را می‌گیرند!»

این کتاب با ۶۴ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6089786 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • بیش از ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه