Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@20:42:37 GMT

ترخیص لوازم خانگی خارجی تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۳۴۵۵

ترخیص لوازم خانگی خارجی تکذیب شد

به گزارش اقتصادآنلاین نقل از مهر، ابوالفضل اکبرپور در مورد خبرهای منتشر شده مبنی بر ترخیص لوازم خانگی یک برند خارجی از گمرک، اظهار داشت: اخیراً از سوی یکی از فعالان لوازم خانگی خبری در خصوص ترخیص بخشی از محموله لوازم خانگی یک شرکت خارجی، آمده است که از اساس این خبر کذب است. این فعال بخش خصوصی باید توضیح دهد که چرا این موضوع نادرست را رسانه‌ای و اعلام کرده که دو سوم این محموله ترخیص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرک شهید رجایی گفت: تاکنون حتی یک دستگاه از این ۴۰۰ کانتینر که یک سال است در گمرک متوقف شده، ترخیص نشده است. ما به دلیل ابهامات موجود و قرار گرفتن لوازم خانگی در گروه کالایی ۴ که وارداتشان ممنوع است، در مورد این پرونده با گمرک جمهوری اسلامی ایران مکاتبات لازم را انجام داده و جزئیات توقف را اعلام کرده ایم.

وی افزود: گمرک ایران، با جدیت سیاست‌های حمایت از تولید داخل و برخورد با ترخیص کالاهای گروه چهار و ممنوعه ای که مجوزی برای خروج آنها از گمرکات وجود ندارد را در دستور کار دارد و همواره از طرق مختلف به دنبال حمایت از تولید داخل و ممانعت از واردات اقلامی که کالای مشابه آن در کارخانجات داخل کشور تولید می‌شود، بوده است. به طور کلی گمرک به دنبال کاهش وابستگی به کالاهای خارجی است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان در مورد عاقبت این ۴۰۰ کانتینر لوازم خانگی خارجی، گفت: ما اختیاری نداریم و باید دید وزارت صمت، بانک مرکزی و گمرک ایران با هم اندیشی در مورد این کالاها، به چه نتیجه‌ای می رسند. ما تصمیمات نهادهای مرکزی را اجرا می‌کنیم.

پربیننده ترین اولویت‌های دولت رییسی در حوزه صنعت و تجارت چیست؟ فولاد مبارکه در بین ۵۰ تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در سال۲۰۲۰ انبارها پر از لوازم خانگی است عرضه بورسی سنگ آهن، پایان قیمت های دستوری در زنجیره فولاد آثار مثبت عرضه سیمان در بورس کالا در حال نمایان شدن است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: لوازم خانگی لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران

گمرک ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ با تدوام شیب افزایشی در ماه‌های اخیر، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی گمرک ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در مدت یاد شده از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: در فروردین ماه سال جاری، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شده است.

دیگر خبرها

  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • شبکه خبر دو هک نشده است/ تکذیب اضافه شدن صوت خارجی به سیگنال
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه