Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@06:08:23 GMT

یک خانه نوساز در قلب تهران چند؟

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۳۶۵۱

یک خانه نوساز در قلب تهران چند؟

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ مناطق 6 و 10شهرداری از مناطق مرکزی تهران محسوب می‌شود؛ اما قیمت مسکن در هر یک از این دو منطقه متفاوت بوده و تفاوت قیمت بسیار زیادی در بین این دو منطقه وجود دارد و واحدهای منطقه6 بسیار گرانتر از خانه‌های منطقه 10 خرید و فروش می‌شود. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت خانه‌های نوسازی که طی یک ماه اخیر در منطقه6 و 10 تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است قیمت‌ها براساس معاملات انجام‌شده طی یک ماه اخیر بوده که در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران ثبت شده است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها نداشته و قیمت مسکن در هر منطقه باتوجه به عوامل متاثر در قیمت مسکن متفاوت خواهد بود. از این رو این ارقام به طور مطلق قیمت مسکن در این محله‌ها را عنوان نمی‌کند. برای تعیین قیمت دقیق مسکن، شرایط ملک باید مورد بررسی قرار بگیرد.

یک خانه نوساز در منطقه6 چند؟

یوسف آباد یک محله در منطقه6 تهران است؛ دواحدب 140متری و نوساز در آن متری 62میلیون و 428هزار تومان معامله شده است. واحدی 142متری و نوساز در محله شیراز نیز با قیمت 59میلیون تومان به ازای هر متر مربع به فروش رسید.

قیمت خانه در منطقه 10 تهران

یک دستگاه آپارتمان 56متری و نوساز در بریانک متری 20میلیون و 813هزار تومان فروخته شده است. واحدی 105متری و نوساز در زنجان نیز با قیمت 3میلیارد و 565میلیون تومان به فروش رفت.

کارون از دیگر محله‌های منطقه10 تهران است؛ قیمت مسکن برای معامله واحدی 80متری و نوساز در این محله 2میلیارد و 240میلیون تومان بوده است. واحدی 114متری و نوساز در هاشمی نیز با قیمت 2میلیارد و 500میلیون تومان معامله شد.

هزینه مورد نیاز برای خرید یک خانه 145متری و نوساز در هفت چنار 3میلیارد و 565میلیون تومان بود. خرید یک خانه 35متری در هفت چنار نیز به 870میلیون تومان سرمایه نیاز دارد.

پربیننده ترین جذابیت پنهان محبوب ترین محله تهران خانه‌ های نوساز منطقه ۴ تهران چند؟ قیمت آپارتمان های جردن تهران زنان مجرد بالای ۳۵سال وام اجاره دریافت می‌ کنند / نحوه بازپرداخت تسهیلات چگونه است؟ قیمت بلیت هواپیما‌ ها اصلاح شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن قیمت مسکن یک خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۳۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندانی از تبار و نوادگان حذیفه‌بن‌یمان در طرشت

همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد: قدمت طرشت به پای شهرری نمی‌رسد، اما از تهران قدیمی‌تر است و در دوره‌هایی‌ نام‌آورتر بوده است. طرشت تا پیش از ساخته شدن حصار طهماسبی تهران و قبل از حمله مغولان، معروف‌تر و مشهورتر از قصبه تهران بود و از پایگاه‌های علمی معروف جهان اسلام شناخته می‌شد. این روستای غرب تهران، به باغ‌های پرمحصول توت، شاه‌توت، سیب و انارش شهرت داشت و باغداران طرشت به همراه اهالی روستای کن بخش زیادی از محصولات میوه‌ای مورد احتیاج اهالی پایتخت‌نشین دوره قاجار را تامین می‌کردند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

علیرضا زمانی، تهران پژوه، می‌گوید: «طرشت همچون گذشته خاک حاصلخیز و محصولات باغی و زراعی پرباری دارد. هر چند امروزه در طرشت خبری از زمین‌های زراعی گندم و جو نیست، اما همچنان می تواند از محصولات منحصر به فرد باغ‌های این منطقه بهره برد. در این منطقه، بزرگان و افراد صاحب نامی زیسته اند که بخشی از هویت این محله تاریخی به شمار می آیند. به واسطه همین افراد، مراکز علمی معتبری در طول تاریخ در طرشت پا گرفته و در تاریخ این شهر و سرزمین جاودانه شده‌اند.»

علیرضا زمانی، یکی از مرکز علمی را مرتبط با خاندان دوریستی می‌داند و می‌گوید: «اگرچه بنا به گفته‌ برخی مورخان، نخستین ساکنان طرشت از شمیران به این منطقه آمدند، اما طرشت شهرت و عزت خود را به خاندان بزرگ دوریستی مدیون است. اصلاً به خاطر این خانواده بود که طرشت در گذشته به دوریست معروف شد و بعدها هم درشت و سپس طرشت شد. خاندان دوریستی از تبار و نوادگان حذیفه بن یمان، صحابی معروف پیامبر هستند. همان حذیفه که به عنوان صاحب سرّ و رازدار پیامبر(ص) شناخته می‌شود و از شیعیان خاص مولا علی (ع) بود. حذیفه بعد پیامبر(ص) از معدود یاران خواص علی (ع) هم باقی ماند و از ارکان چهارگانه صحابی او به حساب می‌آید، آن طور که با وصیت خود زهرای مرضیه (س)، در نماز و دفن شبانه بانو حضور داشت. حذیفه را به عنوان یکی از راویان معروف واقعه غدیر هم می‌شناسند. او از راویان شهره حدیث نبوی است و بعد مرگش در مدائن و نزدیک قبر سلمان فارسی به خاک سپرده شد. هویت و نام طرشت با خاندان دوریستی و حذیفه‌ بن یمان پیوندی ناگسستنی یافته، خاندانی که خاک دوریست یا طرشت را با حضور خود متبرک کرده و با علم و علم‌آموزی پیوند دادند. بعدها با زندگی نوادگان حذیفه در طرشت، مراکز علمی در این محله پا گرفت.»

قاضی نورالله شوشتری، در کتاب ارزشمند مجالس‌المؤمنین به معرفی سه عالم شیعه دوریستی (طرشتی) پرداخته است. او در معرفی خواجه جعفر دوریستی رازی (از نوادگان حذیفه بن یمان) به حضور خواجه نظام الملک طوسی، صدراعظم مقتدر عصر سلجوقی در قریه طرشت اشاره می‌کند که نسب شریفش به حذیفه بن الیمان از اکابر و اخیار صحابه رسول(ص) منتهی می‌شود. مزار شیخ عبدالله طرشتی (شیخ عبدالله بن جعفر بن محمد معروف به ابومحمد دوریستی) امروز نیز زیارتگاهی بزرگ در قلب محله طرشت است.

کد خبر 846083 برچسب‌ها محله همشهری محله امامزاده

دیگر خبرها

  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • خاندانی از تبار و نوادگان حذیفه‌بن‌یمان در طرشت
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳