Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه لبنانی «الأخبار» مطلبی را در خصوص مسأله مبادله اسرا میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و رژیم صهیونیستی منتشر کرد. این روزنامه در مطلب خود آورده است: رژیم صهیونیستی مطالبات زیاده خواهانه ای را در خصوص مبادله اسرا با حماس مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش، روزنامه الأخبار در این مطلب همچنین عنوان کرده است: اخیراً «تور ویسلند» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در غرب آسیا پیامی را از طرف رژیم صهیونیستی به مقامات جنبش مقاومت اسلامی حماس رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه مذکور عنوان کرده است: این مقام سازمان ملل متحد به مقامات حماس اعلام کرد که تا پیش از پایان آزادسازی اسرای رژیم صهیونیستی، این رژیم اجازه بازگشایی گذرگاه‌ها یا ورود کمک‌های بین‌المللی به غزه را نمی‌دهد و از بازسازی این منطقه جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه مطلب الاخبار آمده است: رژیم صهیونیستی خواستار امتیازدهی حماس در پرونده تبادل اسرا، کم کردن از تعداد اسرایی که درخواست آزادی آنها را دارد و نیز کاستن از دیگر شروط است. حماس قاطعانه به این درخواست پاسخ منفی داده است.

این روزنامه همچنین تأکید کرده است: مقامات حماس پیام قاطعانه ای را برای مسئولان رژیم صهیونیستی ارسال کرده و گفتند: امکان انفجار وضعیت در نوار غزه روز به روز بیشتر می‌شود. الاخبار تأکید کرده است: افزایش ارسال بالن‌های آتش زا به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین نیز پیامی از سوی مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی است.

پیشتر «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه در سخنانی گفت که جنبش متبوعش به ادامه مبارزه برای آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی پایبند است.

سنوار در جریان دیدار با خانواده یکی از فرماندهان اسیر گردان‌های قسام در شهر خان یونس، تأکید کرد: از دیدگاه ما مسأله اسرا یک مسأله کاملاً عادلانه است. ما هیچگاه از مبارزه برای آزادسازی اسرا دست نمی کشیم.

افزون بر این، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه در ادامه سخنان خود تاکید کرد که پرونده اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در رأس اولویت‌های جنبش متبوعش قرار دارد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکنون بارها و در مناسبت‌های مختلف بر لزوم آزادی هرچه سریع‌تر اسرای فلسطینی تأکید کرده است. این جنبش اعلام کرده است که صهیونیست‌ها عامل شکست مذاکرات غیرمستقیم درباره فرایند مبادله اسرا هستند.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حماس رژیم صهیونیستی غزه اسرای فلسطینی جنبش مقاومت اسلامی حماس رژیم صهیونیستی مبادله اسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم

جنبش حماس اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر انتقال دفتر این جنبش به سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، جهاد طه، سخنگوی جنبش حماس گفت: با تمام احترامی که برای کشورهای عربی به عنوان پشتیبان ملت و آرمان فلسطین قائل هستیم، اما خبر منتشر شده روز سه‌شنبه) در روزنامه اللواء لبنان مبنی بر درخواست حماس برای انتقال به سوریه را تکذیب می‌کنیم. این جنبش از کشور برادر سوریه و هیچ کشوری دیگری نخواسته است که به آنجا منتقل شود.

پیش از این «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر در پاسخ به گزارش‌هایی درباره احتمال انتقال دفتر حماس به کشوری دیگر، تاکید کرد: «تا زمانی که حضور آن‌ها (رهبران حماس) در اینجا در دوحه برای تلاش‌های میانجی‌گری مفید و مثبت باشد، آن‌ها در اینجا خواهند ماند».

قطر از سال ۲۰۱۲ میزبان دفتر سیاسی حماس است و مدت‌هاست نقش میانجی بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی را ایفا می‌کند.

الانصاری روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی گفت: «دفتر حماس با هماهنگی آمریکا و طرف‌های دیگر ایجاد شد تا یک کانال ارتباطی برای به ثمر رساندن میانجیگری‌های قطر بین رژیم صهیونیستی و فلسطین را وجود داشته باشد. این کانال ارتباطی طی سال‌های اخیر در موفقیت و تکمیل بسیاری از وساطت‌ها موفق بوده است».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام دیگر حماس به خانواده‌های اسرای صهیونیستی
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • حماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود
  • افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا
  • منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند