Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران باید از روز یازدهم شهریورماه کار خود را در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در مرحله نهایی آغاز کند. با این وجود هنوز تکلیف سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مشخص نیست و فدراسیون فوتبال تصمیم نگرفته که با دراگان اسکوچیچ ادامه همکاری دهد و یا به گزینه جدیدی روی بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما الباقی رقبای ایران در مرحله انتخابی روی نیمکت خود چه وضعیتی دارند؟

کره جنوبی: پائولو بنتو(از ۲۰۱۸)

پائولو بنتو بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ به جای شین تائه یونگ هدایت کره جنوبی را به عهده گرفت و قرارداد او تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ تنظیم شده است. بنتو در جام ملت‌های ۲۰۱۹ موفق نشد کره را به نیمه‌نهایی بفرستد و در یک چهارم نهایی به قطرِ قهرمان با یک گل باخت. او همچنان هدایت جنگجویان تائه گوک را به عهده دارد و تقریبا سه سال از آغاز کارش می‌گذرد.

استرالیا: گراهام آرنولد(از ۲۰۱۸)

این سرمربی ۵۷ ساله هم سالهاست که با تیم ملی استرالیا همکاری می‌کند. او در چند مقطع دستیار بوده و در جام ملت‌های ۲۰۰۷ هم سرمربی موقت کانگروها شد که به موفقیت نرسید. با این حال آرنولد در سال ۲۰۱۸ به جای فان‌مارویک سرمربی استرالیا شد و حالا سه سالی می‌شود که سرمربی این تیم است. او در جام ملت‌های ۲۰۱۹ به دست امارات در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد ولی در راس کار باقی ماند و استرالیا را با هشت برد از هشت بازی به دور نهایی انتخابی جام جهانی آورد.

ژاپن: هاجیمه موریاسو(از ۲۰۱۸)

این سرمربی ۵۲ ساله هم سرمربی تیم ملی بزرگسالان و هم سرمربی تیم المپیک ژاپن است. موریاسو کارش را در تیم بزرگسالان بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ آغاز کرد. جایی که به جای آکیرا نیشینو هدایت سامورایی‌ها را به دست گرفت. با ژاپن به فینال جام ملت‌ها صعود کرد ولی حریف قطر نشد. در کوپا آمریکا هم شرکت داشت و تجربه خوبی را از آنجا به ارمغان آورد. در این میان تیم المپیک ژاپن را هم برای حضور در المپیک آماده کرد و حالا آماده جهانی کردن ژاپن است. آنها ۱۰۰ درصد امتیازات در مرحله قبل را به دست آوردند و بیشترین گل زده را هم داشتند.

عربستان سعودی: هروه رنار(از ۲۰۱۹)

در سال ۲۰۱۹ بود که عربستانی‌ها برای سروسامان دادن به وضعیت خود به سراغ هروه رنار رفتند. کسی که قرار بود به تیم ملی فوتبال ایران بیاید اما رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا و حضورش در تیم مراکش مانع از این اتفاق شد. رنر حالا حدود ۲ سال است که در عربستان حضور دارد. در مسابقات جام خلیج فارس شرکت داشت اما قهرمان نشد. حالا اما سعودی‌ها را با قدرت در مرحله دوم انتخابی صدرنشین کرد و به دور نهایی رساند.

ویتنام: پارک هانگ سئو(از ۲۰۱۷)

می‌توان به این سرمربی کره‌ای و ۶۳ ساله لقب معمار فوتبال ویتنام را داد. او از سال ۲۰۱۷ کارش را در این کشور با تیم زیر ۲۳ سال شروع کرد. در ادامه سرمربی تیم بزرگسالان هم شد و حالا چهار است که هر ۲ سمت را در اختیار دارد. ویتنام با او به جام ملت‌های آسیا راه پیدا کرد و به دور یک چهارم نهایی هم رسید. آنها با ۲ گل به ایران باختند و در دور سوم به سختی به ژاپن با یک گل باختند.

لبنان: جمال طاها(از ۲۰۲۰)

ابتدا کارش را در سال ۲۰۱۹ به عنوان دستیار آغاز کرد اما یک سال بعد با تصمیم فدراسیون لبنان به عنوان سرمربی تیم ملی کشورش انتخاب شد تا بعد از ۱۲ سال یک سرمربی بومی هدایت لبنان را به دست بگیرد. او حدود یک سال است که کارش را به عنوان نفر نخست تیم ملی لبنان آغاز کرده است.

عراق: ندارد

سوریه: ندارد

چین: لی تیه(از ۲۰۱۹)

بعد از استعفای مارچلو لیپی در سال ۲۰۱۹، به عنوان سرمربی موقت لی‌تیه کارش را استارت زد و عملکرد خوبش باعث شد تا در سال ۲۰۲۰، در قامت سرمربی دائم به کارش ادامه دهد. این سرمربی ۴۴ ساله یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های تاریخ چین به حساب می‌آید و سابقه حضور در اورتون و شفیلد یونایتد را در کارنامه خود دارد.

امارات: برت فان مارویک( از ۲۰۲۰)

از سال ۲۰۱۹ هدایت امارات را به دست گرفت. سپس در جام خلیج فارس شکست سنگین چهار بر ۲ مقابل قطر را متحمل شد و اخراج شد اما اماراتی‌ها پس از چند انتخاب عجیب بازهم به سراغ فان‌مارویک رفتند و این سرمربی سرشناس و هلندی را در اواخر سال ۲۰۲۰ بازگرداندند. امارات با این سرمربی در هفته آخر دور دوم انتخابی جام جهانی از سد ویتنام گذشت و به عنوان تیم صدرنشین به دور نهایی صعود کرد.

عمان: برانکو ایوانکوویچ(از ۲۰۲۰)

بعد از ناکامی در الاهلی عربستان، در سال ۲۰۲۰ برانکو ایوانکوویچ ۶۷ ساله سرمربی تیم ملی عمان شد. برانکو با عمان به مرحله نهایی صعود کرده و از شرایط خود در این کشور راضی است. باید دید ماجرای او و عمان در پایان مرحله انتخابی به کجا منتج می‌شود.

حالا فدراسیون‌نشینان ایران باید تصمیم بگیرند که چه اتفاقی برای نیمکت تیم ملی در راه است. ما فرصت این را نداریم تا مانند تیم‌های استرالیا، کره جنوبی، ژاپن و ویتنام از سرمربی چند ساله بهره ببریم اما برای برابر نشدن با شرایط کنونی عراق و سوریه که سرمربی ندارند فرصت داریم. ما با حفظ اسکوچیچ می‌توانیم در کنار کشورهایی چون امارات، عمان و لبنان قرار بگیریم. باید دید در نهایت چه اتفاقی رخ می‌دهد و چه کسی ایران را در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کوچ خواهد کرد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: دراگان اسکوچیچ برانکو ایوانکوویچ برانکو ایوانکوویچ تیم ملی ایران جام جهانی 2022 قطر جام ملت های آسیا دراگان اسکوچیچ تیم ملی فوتبال ایران انتخابی جام جهانی سرمربی تیم ملی جام ملت جام ملت ها دور نهایی سال ۲۰۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۳۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

یک منبع میدانی در سوریه گزارش کرد پایگاه ارتش آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در حومه شرقی استان دیرالزور سوریه با ۷ موشک هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این منبع امروز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت پایگاه آمریکا با هفت موشک هدف قرار گرفت که سه فروند داخل پایگاه در ضلع جنوب شرقی فرود آمد و باقی موشک‌ها نیز به اطراف پایگاه اصابت کردند و بر اثر ستون‌های دود مشاهده شد.

وی افزود پس از این حمله بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

هنوز گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است.

گروه‌های مقاومت عراق هفته گذشته حملات خود به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق را از سر گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • سرمربی فولاد به کمیته انضباطی دعوت شد
  • اظهارات جنجالی ویسی دردسرساز شد
  • ویسی به کمیته انضباطی فراخوانده شد
  • هاینر: رانگنیک انتخاب خوبی برای بایرن مونیخ است
  • داوری: دلیل قطع همکاری با دمیر محرمانه است/زمان معرفی سرمربی جدید
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران