Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای سازمان مجاهدین خلق در روز ۲۸ خرداد در اطراف برخی حوزه‌های اخذ رای در خارج از کشور به رای‌دهندگان تعرض و فحاشی کردند که این رفتار آنان یادآور جنایت‌هایی بود که آن‌ها از ۴۰ سال پیش و از ۳۰ خرداد ۶۰ آغاز کردند. - اخبار سیاسی -

گروه تاریخ انقلاب خبرگزاری تسنیم - روز 28 خرداد و در آستانه سالروز شورش مسلحانه سازمان مجاهدین خلق، اعضا و وابستگان این سازمان با حضور در محل‌های اطراف برخی شعب اخذ رای در خارج از کشور ضمن شعار دادن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و تهدید رای‌دهندگان، تعدادی از افراد رای‌دهنده را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به فحاشی نیز پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام که در برخی کشورهای اروپایی همچون انگلیس و سوئد صورت گرفت، یادآور خشونت‌ها و جنایت‌هایی بود که این سازمان در دهه 60 علیه نظام و مردم انجام داد.

سازمان مجاهدین خلق که پس از پیروزی انقلاب به دنبال انحلال ارتش و کسب قدرت سیاسی در کشور بود و در این راه از ایجاد تنش در کشور همچون ایجاد غائله 14 اسفند در دانشگاه تهران استفاده کرد، همزمان با طرح عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر در مجلس شورای اسلامی اقدام به شورش مسلحانه در خیابان‌های تهران و چند شهر مهم کشور کرد.

موافقان و مخالفان انحلال ارتش در ابتدای انقلاب چه کسانی بودند؟ چرا امام خمینی «بنی‌صدر» را از فرماندهی کل قوا عزل کرد؟چرا «بنی‌صدر» برای ریاست‌جمهوری کفایت سیاسی نداشت؟

عصر روز 30 خرداد تهران شاهد خشونت‌های بسیاری از سوی منافقین بود و این خشونت‌ها و زد و خوردهای خیابانی تا پاسی از شب ادامه داشت. منافقین به خیابان‌ها ریختند و بنابر گزارش‌ها صدها نفر با وسایلی همچون پنجه بوکس و سلاح‌های سرد و گرم توسط منافقین شهید و زخمی شدند. یکی از اعضای سازمان بعدها گفت که به ما دستور داده شده بود با هر سلاحی که در دسترس داریم به خیابان‌ها بریزیم.

سازمان که براندازی نظام را در دستور کار خود قرار داده بود، تصور می‌کرد  با حذف سران نظام می‌تواند به هدف خود دست یابد. از این رو در روزهای 6 و 7 تیر اقدام به ترور آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای نماینده امام در شورای عالی دفاع و بمب‌گذاری در حزب جمهوری اسلامی کرد که منجر به شهادت آیت‌الله بهشتی رئیس دیوان عالی قضایی و جمع زیادی از مسئولان کشور از جمله وزرا و نمایندگان مجلس شد.

حدود دو ماه بعد نیز با انفجار دفتر نخست‌وزیری موجب به شهادت رساندن محمدعلی رجایی و حجت‌الاسلام باهنر رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر کشورمان شدند.

از مهرماه سال 60 درگیری سازمان با مردم علنی‌تر شد. در روز 5 مهر اعضای سازمان آشکارا بر روی مردم اسلحه کشیدند. آنان پس از ترورهای گسترده مسئولان نظام در تابستان سال 60 در یک تحلیلی سیاسی امنیتی به این نتیجه رسیدند که زمان قیام عمومی فرارسیده و باید با اتکا به گروه‌های کوچک مسلح در زمان موعود چند خیابان تهران را تسخیر کنند. بدین ترتیب در آن روز در خیابان طالقانی تهران تعداد بسیاری از مردم را شهید و زخمی کردند.

ترورهای سازمان از مسئولان نظام فراتر رفت و به مردم کوچه و خیابان هم رسید. آن‌ها هر فردی که ظاهر مذهبی و انقلابی داشت، ترور کردند؛ حتی یک سیک هندی را هم ترور کردند!

گزارش تاریخ|چرا کردستان عراق از مجاهدین خلق متنفر است؟گفتگو| ناگفته‌های 2 مقام امنیتی دهه 60 از ترورهای خیابانی منافقین، سرنوشت "کشمیری" و ضربه به خانه‌های تیمی

یکی از فجیع‌ترین جنایت سازمان در سال 61، دستگیری، شکنجه و سوزاندن پاسداران کمیته‌های انقلاب اسلامی بود که به "عملیات مهندسی" معروف شد. بازخوانی این جنایتِ سازمان همخوانی بسیار زیادی با اقدامات داعش دارد؛ به طوری که برخی معتقدند داعش نسخه شکنجه‌هایش را از سازمان دریافت کرده است.

 

عملیات مهندسی؛ روزی که "داعشی‌های وطنی" پوست 3 پاسدار را کندند + تصاویر و فیلمگزارش|اولین اقدام ضداطلاعاتی علیه اطلاعات سپاه؛ "عملیات مهندسی" یا "عملیات کور"؟ از 19 بهمن 61 که مرکزیت سازمان مورد ضربه اطلاعات سپاه قرار گرفت، سازمان به تدریج خط خروج از کشور زد و ابتدا به فرانسه و سپس در میانه جنگ، به عراق رفت. اعضای سازمان در پادگان اشرف عراق مستقر شدند و در عملیات‌هایی علیه مردم ایران و رزمندگان با دشمن بعثی همراه شدند. سازمان پس از پایان جنگ نیز بلافاصله اقدام به اجرای عملیات فروغ جاویدان کرد که در جریان آن عملیات سازمان با حمله یک بیمارستان، بیماران و کادر درمان را مورد حمله قرار داد، اما با اجرای عملیات مرصاد توسط نیروهای مسلح، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) دچار شکست سختی شد. 

"شکنجه" و "جاسوسی"؛ اقدام منافقین علیه هموطنان خود در زندان‌های بعثیاز تجربیات مجاهدین خلق در تشکیل داعش استفاده شد/ منافقین سالهاست که از «سازمان» به «فرقه» تبدیل شدند انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 1400 منافقین ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد انتخابات ریاست جمهوری 1400 منافقین سازمان مجاهدین خلق اعضای سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۳۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد

عملیات ساخت پیاده‌راه در خیابان باباطاهر همدان که جزو طرح‌های مصوبه طرح جامع شهری همدان بوده است امروز با حضور مسئولان و مردم آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، امروز عملیات ساخت پیاده‌راه باباطاهر با حضور شهردار همدان، رئیس شورای شهر همدان، اعضای شورا، فرمانده انتظامی شهرستان، اساتید دانشگاه و مردم همدان آغاز شد.

همدان با شش خیابان اصلی به میدان مرکزی شهر (میدان امام) متصل می‌شد که خیابان‌های بوعلی و خیابان اکباتان در سال‌های گذشته به پیاده راه تبدیل شد و امروز نیز عملیات اجرایی پیاده‌راه شدن خیابان باباطاهر آغاز شد که این پروژه به طول 80 متر و عرض 35 متر در 80 روز انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، کمک به نشاط و تندرستی شهروندان، کمک به جذب گردشگر، کمک به حفظ محیط زیست، حل گره‌های ترافیکی مرکز شهر و کاهش آلودگی هوا را می‌توان از مهم ترین اهداف یا مزایای اجرای پیاده‌راه‌ها در همدان نام برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۴۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  •  افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس‌های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر/ ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • ببینید | طرح مجاهدین خلق در سال ۵۴، برای ترور آیت الله بهشتی !
  • با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌وفیلم
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد