Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ رئیس‌کل دادگستری استان قم گفت: در دادگاه‌های تجدیدنظر که عالی‌ترین مرتبه دادگاه‌ها در استان است حتی توقف یک‌روزه پرونده‌ها را نداریم، آمار پرونده‌های این دادگاه در پایان هرماه از میانگین ۱۸۰۰ به ۳۰۰ پرونده کاهش‌یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، حجت‌الاسلام علی مظفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات دادگستری استان  در برگزار شد، اظهار داشت: امسال باجرئت می‌توان گفت در حوزه قضایی موضوعی به اسم اطاله دادرسی در دادگستری استان قم نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در دادگاه تجدیدنظر استان پرونده‌ها یک روز هم توقف ندارند  

وی افزود: در دادگاه‌های تجدیدنظر که عالی‌ترین مرتبه دادگاه‌ها در استان است حتی توقف یک‌روزه پرونده‌ها را نداریم، آمار پرونده‌های این دادگاه در پایان هرماه از میانگین 1800 به 300 پرونده کاهش‌یافته است.

رئیس‌کل دادگستری استان قم با اشاره به پرونده پروژه رضوان بیان کرد: این پرونده در حال اجرا است که یک فرد 120 واحد آپارتمان را به 1300 نفر فروخته است، در پرونده گوهر ناز شاکی زیادی وجود دارد که رسیدگی به این پرونده بسیار سخت و زمان‌بر است.

15 پرونده فساد اقتصادی در استان گلستان تشکیل شدرئیس کل دادگستری استان هرمزگان: 6 پرونده تخلف انتخاباتی در استان هرمزگان تشکیل شدپرونده‌های امنیتی نیروهای مسلح در استان خراسان جنوبی بسیار محدود است

 در پرونده پروژه رضوان واریز اولین وجه مالی طلبکاران در آینده‌ای نه‌چندان دور انجام می‌شود 

مظفری عنوان کرد: در مورد پروژه رضوان اولویت‌بندی کرده‌ایم و در حال حاضر به مرحله به مزایده گذاشتن ساختمان نیمه‌کاره رسیده و واریز اولین وجه مالی طلبکاران را در آینده‌ای نه‌چندان دور خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی ازنظر قاضی و کارمند از پاک‌ترین عناصر انسانی برخوردار است و ممکن است از چند هزار نفر یک نفر باشد که آبروی بقیه را ببرد، دستگاه قضایی سال گذشته در همه عرضه‌های اجتماعی سیاسی و هر عرصه‌ای که نیاز بوده است تا واحد تولیدی تعطیل نشود ورود پیداکرده است.

رئیس‌کل دادگستری استان قم ادامه داد:حماسه بزرگی که ملت ایران در انتخابات ایجاد کردند را تبریک گفته و همچنین انتخاب رئیس قوه قضاییه به‌عنوان منتخب ملت را تبریک می‌گویم و از مردم شریف استان قم در راستای شرکت در انتخابات تشکر می‌کنم.

مظفری بیان کرد: ازنظر قانونی برای چک کردن پیامک و تلفن همراه اصل بر ممنوعیت است مگر اینکه در موارد خاص و با دستور بازپرس این موضوع انجام شود.

وی با اشاره به پرونده گوهر ناز عنوان کرد: متهم این پرونده محکوم و شناسایی اموال انجام‌شده است و از شکات و افراد دیگری که بتوانند در این پرونده اقدامی کنند کمک می‌گیریم، در پرونده گوهر ناز شخص با فریب از مردم پول دریافت کرده که این موضوع به خاطر نابسمانی اقتصادی در جامعه است.

رئیس‌کل دادگستری استان قم افزود: طی  بررسی که انجام شد متهم پرونده گوهر ناز هیچ‌گونه کار اقتصادی که تولید و سود به همراه داشته باشد انجام نمی‌شده و از سرمایه مردم به آن‌ها پول پرداخت کرده است، افرادی که درزمینهٔ پرونده گوهرناز توانایی کمک دارند دریغ نکنند چون این موضوع برای ما مهم است هرچه زودتر این پرونده به اتمام و نتیجه نهایی برسد.

 مقابله با جرائم خشن در قم مورد تأکید است 

مظفری عنوان کرد: مقابله با جرائم خشن در قم مورد تأکید است، در قم معاونت جرائم خاص تشکیل‌شده است و این معاونت بر پرونده نظارت می‌کند و همه پروسه‌ها به‌صورت فوق‌العاده پیگیری می‌شود، پرونده مواد مخدر در قم بسیار کم شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان قم گفت: نسبت به حبس محکومین مالی و مهریه طرحی در کشور در حال اجرا است و حبس نکردن محکومین مهریه ثمرات بسیار خوبی داشته است، اینکه مرد به‌وسیله همسرش دستگیر شود تبعات منفی زیادی به همراه دارد، برخی شایعه کردند که چون بازداشت انجام نمی‌شود اگر همسر توانایی پرداخت مهریه را داشته باشد این اقدام را انجام نمی‌دهد درصورتی‌که این‌گونه نیست.

 پرونده‌هایی که دارای شاکی‌زیادی است در اولویت قوه قضاییه قرار دارد 

مظفری بابیان اینکه پرونده‌هایی که دارای شاکی‌های زیادی هستند در اولویت قوه قضاییه قرار دارد، خاطرنشان کرد: زندان باید برای مجرمان حرفه‌ای باشد و کسانی در زندان باشند که اگر بیرون از زندان حضورداشته باشند سبب آزار و اذیت مردم می‌شوند.

انتهای پیام/452/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد رئیس کل دادگستری استان قم پرونده گوهر ناز پرونده ها دادگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: سال گذشته و با تلاش اداره تصفیه امور و ورشکستگی، سه شرکت استان از ورشکستگی نجات یافت و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی دهقانی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها، انجام بهتر امور پرونده شرکت‌هایی است که با این مسئله روبرو هستند.

وی افزود: در همین راستا سال گذشته اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها در استان تشکیل و پس از رسیدگی به پرونده‌های واصله، سه شرکت ورشکسته در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و دزفول که تولید آن‌ها متوقف شده بود و هزینه‌های زیادی صرف نگهداری تأسیسات آن‌ها می‌شد، با قرارداد اجاره به تولیدکنندگان سپرده و به چرخه تولید در آمدند که با این اقدام، زمینه اشتغال ۸۹ نفر فراهم شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: در این مدت از ۴۵ پرونده وارده، تعداد ۱۴ فقره مختومه شد و سایر پرونده‌ها نیز در دست رسیدگی است. همچنین چهار فقره مزایده نیز برگزار شده است.

کد خبر 748372

دیگر خبرها

  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد