Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:05:30 GMT

خرید برنج هاشمی مرغوب

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۴۳۳۹

خرید برنج هاشمی مرغوب

شاید شما هم سال هاست که برای خرید برنج هاشمی اقدام می کنید، اما نمی دانید که این برنج مرغوب و خوش طعم و باب طبع ایرانی ها چرا به این نام خوانده می شود.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام سایت گیلان کشت،  برنج هاشمی دارای چند نوع است که هریک از آنها خواص و ویژگی های خود را دارند. طرز پخت آن نیز به دو شکل آبکش و کته امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خرید برنج هاشمی و علت نام گذاری آن

نام برنج هاشمی گیلان از نام کشاورزی برنجکار به نام یوسف هاشمی گرفته شده است. سال 1364 وقتی که در شالیراز برنج هایش متوجه چند خوشه برنج شد که با بقیه برنج هایش فرق داشتند، آنها را جمع کرد. این خوشه ها بلندتر از خوشه های دیگر بودند و ساقه هایشان نیز باریک تر بود. یوسف هاشمی در سال بعد و در آغاز فصل بهار آن چند شاخه را جداگانه نشا کرد و در موقع برداشت جداگانه آنها را درو کرد. آنها را به شالی کوبی روستای چارپارخانه برد و صاحب کارخانه با دیدن آنها متوجه شد که این برنج دانه بلند مرغوب با بقیه برنج ها تفاوت زیادی دارد و به این ترتیب شد که نام این برنج هاشمی گذاشته شد و تا به حال نیز به همین نام شناخته شده است.

خرید برنج هاشمی و انواع آن

در زمان خرید برنج هاشمی به این مسئله توجه کنید که برنج هاشمی دارای دو نوع برنج هاشمی دسته سرد و دسته گرم است. سرد و گرمی که در کنار نام برنج هاشمی می آید نشانه سرد مزاجی یا گرم مزاجی نیست. تفاوت این دو نوع برنج در این است که نوع سرد یک هفته تا ده روز بعد از نوع گرم آن قابل برداشت خواهد بود. می گویند که نوع سرد این برنج از نوع گرم آن کیفیت بهتری دارد.

ممکن است در خرید برنج هاشمی نام انواع دیگری از این نوع برنج را شنیده باشید که به نحوه تولید و استخراج آن از کارخانه مربوط می شود. انواع دیگر برنج هاشمی عبارت اند از:

· برنج عطری که در خانه پوست آن را می گیرند که بسیار خوش بو و خوش مزه و البته پر طرفدار است.

·  برنج قهوه ای که پیش از پوست گیری آن را حرارت می دهند و به این ترتیب مواد مغذی برنج به داخل برنج تزریق می شود. با این کار رنگ برنج قهوه ای می شود و پوسته از برنج جدا نمی شود.

· برنج دودی که به خاطر عطرش طرفداران زیادی دارد نوع دیگر برنج هاشمی است. این برنج را با شیوه دودی کردن تولید می کنند.

برنج هاشمی گیلان

خرید برنج هاشمی و شیوه پخت آن

تنها خرید برنج هاشمی کافی نیست، بلکه باید روش پخت آن را بدانید تا بتوانید از خوردن آن لذت بیشتری ببرید. این برنج به دو شکل کته و آبکشی درست می شود.

برای درست کردن به شیوه کته باید برنج را آب و نمک مخلوط کنید و در یک قابلمه بگذارید تا دو ساعت استراحت بخورد. قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب آن به جوش بیاید و بعد شعله را کم کنید. بعد هم وقتی از زمان جوشیدن آن مطمئن شدید، آن را دم کنید.

برای درست کردن برنج هاشمی گیلان به شیوه آبکشی باید آن را آب و نمک خیس کنید. بعد قابلمه ای که فضای کافی برای جوشاندن برنج را دارد، روی حرارت بگذارید. مقدار آب باید به حدی باشد که وقتی دستتان را در آن می کنید، تا سه بند انگشتان شما در آب فرو رود. برای این که برنج بهتر قد بکشد و ری کند، می توانید یک قاشق روغن به آن اضافه کنید. برای این که رنگ برنج بعد از پخت سفید باشد، به برنج در حال جوش آبلیمو یا آب نارنج بزنید.

پیش از این که برنج را آبکش کنید، یک دانه برنج را بین انگشتان خود له کنید یا در دهان خود بگذارید، اگر مغز برنج هنوز سفت بود، به جوش بیشتری نیاز دارد. بعد از آبکشی، ته دیگ مورد نظرتان را ته قابلمه قرار دهید و برنج را از داخل آبکش به داخل قابلمه بریزید و روی آن دم کنی بگذارید. حدود 30 تا 45 دقیقه هم به زمان پخت نیاز دارد.

برنج هاشمی گیلان را از تولیدکننده ها و مراکز معتبری مانند گیلان کشت  بخرید. با خرید از آنها خیالتان راحت است که برنج خالص و مرغوب را درب خانه خود تحویل می گیرید و دیگر از امتحان کردن مدام برنج های بی نام و نشان و هدر دادن پولتان خلاص می شوید. برای خرید برنج هاشمی درجه یک به آدرس زیر مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گیلان کشت برنج هاشمی گیلان خرید برنج هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی کشتلی بعدازظهر پنجشنبه در نشست مشترک معاون مرکز تحقیقات برنج کشور و جمعی از مسئولان این مرکز تحقیقاتی با اشاره به اهمیت رشد تولید به ویژه در عرصه کشاورزی برای تحقق شعار سال، گفت: امنیت پایدار غذایی با رشد و توجه به مراکز تحقیقاتی میسر می‌شود و در این عرصه حوزه کشاورزی از اهمیت بالقوه و راهبردی برخوردار است.

وی افزود: مازندران به دلیل برخورداری از مواهب الهی از استان‌های مهم در عرصه تولید کشاورزی محسوب می‌شود و باید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نام گرفته است شاهد رشد تولید محصولات مهم و راهبردی کشاورزی در کشور باشیم.

مدیرکل دیوان محاسبات خواستار توجه و اهمیت بخشیدن به حوزه تحقیقات شد و تصریح کرد: دورنمای توسعه با توجه به زیرساخت‌های حوزه تحقیق و عملی شدن دستاوردهای پژوهشی و عینیت بخشی به آن محقق می‌شود و لذا مسئولان باید در این عرصه نگاه و توجه جدی و ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مازندران بر اساس آمار رتبه نخست تولید برنج کشور را داراست انتظار از مرکز تحقیقات برنج با برخورداری از پژوهشگران موفق ومجرب حفظ روند رو به رشد و ساری شدن دستاوردها در عرصه عمل و اجرا است.

کد خبر 6088645

دیگر خبرها

  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری