Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک تجزیه و تحلیل جدید نشان می‌دهد حتی اجتماعات کوچک هم به گسترش کووید-۱۹ در مناطقی با میزان آلودگی بالا دامن می‌زند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، محققان می گویند: این امر به ویژه در مناطقی که شیوع ویروس زیاد بوده، صادق است.

داده ها نشان داد که میزان آلودگی در میان خانوارهای ساکن مناطق دارای انتقال زیاد ویروس کرونا که در آن یکی از اعضا تولد خود را جشن گرفته، ۳۱ درصد بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم در خانوارهایی که تولد یک کودک را جشن گرفته بودند، حدود ۵۷ درصد و در خانوارهایی که جشن تولد یک بزرگسال را گرفته بودند، حدود ۲۲ درصد بالاتر بود.

این یافته ها بر اساس تجزیه و تحلیل گسترش ویروس کووید-۱۹، در ۲.۹ میلیون خانوار در سطح کشور آمریکا، از ابتدای شیوع همه‌گیری تا هشتم نوامبر سال گذشته به دست آمده است. شیوع کلی ویروس کرونا در زمان انجام این مطالعه ۲۸ مورد در هر ۱۰ هزار نفر از کل جمعیت عمومی بود.

محققان می گویند: هدف از این مطالعه ارزیابی خطر گسترش کووید-۱۹ مرتبط با «دورهمی های کوچک اجتماعی» با مقایسه تغییرات در میزان عفونت پس از برگزاری دورهمی های کوچک به ویژه جشن تولد بود.

«کریستوفر والی» یکی از نویسندگان این مطالعه در یک نامه الکترونیکی به خبرگزاری یونایتدپرس گفت: اجتماعات غیررسمی، مانند مهمانی های تولد، هنوز منبع مهمی در انتقال کووید-۱۹ هستند که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و نباید از آنها غافل شد.

«والی» که خود یک محقق در شرکت RAND در برکلی واقع در کالیفرنیا است، گفت: بسیاری از سیاست های طراحی شده برای کاهش سرعت گسترش کووید-۱۹ قبلاً در اجتماعات رسمی مانند محل کار، مسافرت، ناهارخوری و غیره هدف گذاری شده بود اما یافته های ما نشان می دهد که گردهمایی های غیررسمی شایسته توجه بیشتری هستند.

سرایت کرونا در دورهمی‌ها جدی است دورهمی‌ها؛ مهم‌ترین عامل شیوع کرونا ناقلان کرونا با دورهمی‌های خانوادگی بیشتر می‌شود کاهش ۸۳ درصدی انتقال کرونا با حذف دور همی‌های کوچک دور هم نه، دور از هم/ راهنمای تصویری برای یلدای کرونایی   اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دورهمی ها کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک تولد 49 سالگی دیوید بکام / فیلم

دیوید بکام، اسطوره تیم ملی انگلیس امروز ۴۹ ساله شد، به همین مناسبت صفحه رسمی تیم ملی انگلیس این ویدیو را منتشر کرده است.

دانلود (3.8MB)

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند
  • تبریک تولد 49 سالگی دیوید بکام / فیلم
  • حیوانی که دایناسور‌ها در کنار آن کوچک به نظر می‌رسند!
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو
  • عکس| تغییر چهره بازیگر «بزرگ‌مرد کوچک» در کنار رامبد جوان
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!