Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@17:22:53 GMT

رحمت و رافت رضوی سوغات خدام برای مردم باشد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۴۶۷۷

رحمت و رافت رضوی سوغات خدام برای مردم باشد

محمدباقر محمدی لائینی حضور کاروان های زیرسایه خورشید در سراسر ایران اسلامی برای ترویج سیره رضوی را شایسته تحسین دانست و گفت: باید رحمت و رافت رضوی را میان مردم سوغات ببریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر امروز در آیین حضور کاروان زیرسایه خورشید در دفتر نماینده ولی فقیه درمازندران، ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: حضور خدام امام رضا(ع) و پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در جای جای ایران اسلامی عنایت رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: پیام این پرچم این است که آنچه که به ما عزت می دهد و مملکت ما را حفظ می کند این پرچم است نه پرچم های دیگر. روزی شیخ فضل الله نوری محکوم به اعدام شده بود و گفتند اگر پرچم انگلیس را روی بام خانه خود نصب کنید مصون خواهید ماند و شیخ فرمودند که یک عمر زیر پرچم اسلام زندگی کردیم برای دو روز باقی مانده عمر هرگز چنین ذلتی را نمی پذیریم.

وی به تلاش برخی از مردم برای قرار گرفتن زیر پرچم بیگانگان، گفت:امروز متاسفانه خیلی ها مسابقه می دهند تابعیت آنجا را بگیرند دو تابعیتی بشوند اما آنچه که مملکت ما را نجات داده دیانت ماست. جهان فهمید سلطان و عزیز و دنیا و آخرت ما حضرت رضا(ع) است.

محمدی لائینی اذعان کرد: مابه این پرچم افتخار می کنیم یکی از دستاوردهای بارگاه رضوی همین انتخابات و خروجی انتخابات است که خادم امام رضا(ع) منتخب مردم شده است آیت الله رئیسی از رهگذر خدمت در بارگاه آن حضرت لیاقت پذیرش این پست را پیدا کرده است.

 وی با بیان اینکه قدردان عنایات بی پایان علی بن موسی بن رضا(ع) هستیم، اظهار امیدواری کرد خداوند متعال به برکت این قبله معنوی و خواهر و برادر بزرگوارشان حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی(ع)، بلاهای سیاسی که بالاتر از بلاهای جسمی است از سر این مملکت برطرف کند.

محمدی لائینی با بیان اینکه در مکتب امام هشتم امامت اصل و اساس است دین ولایت محور است قبل از این که عبادت و مناسک محور باشد، گفت: اولین شرط رسیدن به هدف انتخاب درست مسیر است؛  مسیر رسیدن به هدف، ولایت است وقتی در مسیر باشی عبادت هم به شما نفع می دهد.

وی خاطرنشان شد:درس ولایت محوری یکی از درس های مهم مکتب امام رئوف است.

محمدی لائینی حضور کاروان های زیرسایه خورشید در سراسر ایران اسلامی برای ترویج سیره رضوی را شایسته تحسین دانست و گفت: باید رحمت و رافت رضوی را میان مردم سوغات ببریم و باید کمک های مومنانه را به نیت ترویج سیره رضوی بین نیازمندان توزیع کنیم.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: محمدی لائینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» به بررسی عوامل قیام علویان و تاثیر آن در دعوت امام رضا (ع) از مدینه به مرو می‌پردازد.    حجت الاسلام والمسلمین علی باقری افزود: این کتاب برگزیده چهارمین جشنواره کتاب سال رضوی در سال ۱۳۹۰ بود.   وی ادامه داد: این کتاب در پنج بخش به موضوعاتی همچون مناقشات عباسیان و علویان، بررسی جنبش‌ها و قیام‌های علوی قبل از خلافت مامون، حضور مامون در مرو و ضرورت دعوت امام (ع) به خراسان، نقش جنبش‌های علوی عصر مامون و تاثیر آن در دعوت امام رضا (ع) از مدینه به مرو، حضور امام رضا (ع) در مرو و تاثیر آن در آرامش سیاسی جهان اسلام می‌پردازد و تالیف آن را مجید خالق نیا رشتخوار بر عهده داشته است.   به گفته او، علی اکبر هاشمیه ترجمه این کتاب به زبان پشتو را از سال ۱۴۰۰ شروع کرد که دو سال و نه ماه برای ترجمه آن، زمان صرف شد.    معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: یکی از وظایف شیعیان در عصر حاضر، اشاعه برکات اهل بیت (ع) در دنیا است.   حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد افزود: امروز اگر ایران سرآمد معرفت دینی در دنیا است و بشریت را به منطق عقلانیت دینی دعوت می‌کند، این از اندیشه و تفکر امام رضا (ع) است.   وی ادامه داد: امروز هزینه سنگینی که دنیا می‌پردازد و جنایت‌هایی که در غزه می‌شود، باعث آگاهی دانشجویان جهان شده است و ما باید به دنبال نهضت ترجمه باشیم.

دیگر خبرها

  • سپاه و بسیج با آثار شهید مطهری آشنا شوند
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی