Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:53:51 GMT

حناچی: رصدخانه تهران مرکز دانایی شهر است

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۵۳۷۸

حناچی: رصدخانه تهران مرکز دانایی شهر است

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، "پیروز حناچی" روز سه شنبه در حاشیه مراسم بازدید رییس و اعضای کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از رصد خانه شهر تهران با ارائه گزارشی از  عملکرد و چالشهای پیش روی سازمان مدیریت بحران پایتخت، گفت: رصد خانه شهر و داده های ارائه شده در آن برای تصمیم گیری و تصمیم سازی چه به صورت آنی و چه به صورت بلند مدت و میان مدت پیش بینی شده است که دانش و بینش مدیران شهری را نسبت به بحران‌هایی که با آن مواجه هستند را بالا می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ابعاد مختلف تاب آوری، افزود: یکی از موضوعاتی که کلانشهرها باید به صورت دائمی تعقیب کنند بحث تاب آوری شهر است؛ به عنوان مثال در بحث زلزله، شناسایی گسل های مختلف ما را نسبت به حوادث احتمالی هوشیار می کند.

حناچی با قابل پیش بینی خواندن سیل و آتش سوزی به حوادث غیر قابل پیش بینی نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای این نوع از حوادث باید آمادگی لازم وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: در بخش های قابل پیش بینی مانند سیل و آبگرفتگی های ناشی از بارندگی های شدید و آتش سوزی سعی کردیم تاب آوری شهر تهران را بالا ببریم. به عنوان مثال شیرهای هیدرانت در ابتدای این دوره ۲ هزار و ۲۰۰ مورد بوده که در حال حاضر به هشت هزار مورد افزایش پیدا کرده است.

حناچی با اشاره به افزایش تجهیزات ایمنی و آتش نشانی در این دوره از مدیریت شهری، گفت: این اقدامات، قدرت و توانایی مدیران شهری را در شرایط بحران بالاتر می برد و از آن مهمتر سیستم هایی مانند داده های ارائه شده در رصد خانه شهر به مثابه مرکز دانایی شهر، هوشمندی مدیران را نیز افزایش می دهد.

برچسب‌ها پیروز حناچی شهر تهران شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروز حناچی شهر تهران شهرداری تهران پیروز حناچی شهر تهران شهرداری تهران پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: طرح وارگه دانایی امسال ویژه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی مناطق عشایری برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان به مدت یک ماه (از اردیبهشت‌ تا خرداد) فرصت دارند با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین شوند.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال و بختیاری

فرهادی ادامه داد: پس از ارزیابی دانش آموزان در خردادماه، برگزیدگان این طرح تجلیل خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • تهران دوباره بارانی می شود؟/ پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری