Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@23:46:57 GMT

محیط‌بانان نمونه کشوری و استانی تقدیر شدند

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۵۴۰۶

محیط‌بانان نمونه کشوری و استانی تقدیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در ابتدای این مراسم پس از تبریک میلاد هشتمین اختر امامت و ولایت امام رضا علیه السلام و روز ملی محیط بان، یاد و خاطره شهدای محیط زیست را گرامی داشته و از محیط بانان جانباز و خانواده ایثارگر شهدا و جانبازان محیط‌زیست تجلیل کرد و صبر ایثار و فداکاری آنان را ستود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید ظهرابی در ادامه با یادآوری  فداکاری ها و تلاش های بی وقفه یگان حفاظت محیط زیست فارس با وجود دریافت حقوق و اضافه کاری ناچیز و  مصائب و مشکلات پیش روی آنان اذعان داشت: تنها عشق به طبیعت و محیط زیست می تواند این از خود گذشتگی ها و فداکاری ها را توجیه کند.

وی افزود: محیط بانان فارس در سال گذشته با انجام اقدامات به‌موقع و پیشگیرانه توانستند در کشف تخلفات شکار و صید، رکورد بی‌سابقه‌ای را ثبت کنند و بیش از ۱۲۰۰ قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز را از متخلفینی که اقدام به شکار غیرقانونی و یا اقدام به شروع شکار کرده بودند کشف و ضبط کنند و با تشکیل پرونده برخورد قاطعانه ای با متخلفین شکار و صید در عرصه‌های طبیعی انجام دهند. 

ظهرابی با ابراز خرسندی از عملکرد قابل تامل یگان حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: محیط بانان، روسا و کارشناسان با پیگیری بخش حقوقی و حمایت و پشتیبانی حوزه‌های فنی موفق شدند، بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی تصرف شده در سال‌های قبل را از متعرضین باز پس گیرند وی به مواردی از جمله منطقه حفاظت شده ارژن و بازپس گیری اراضی که چندین میلیارد ارزش آن تخمین زده شده است و همچنین ۲۶۰ هکتار از اراضی تالاب پریشان اظهار داشت: این افتخار بزرگی برای جامعه محیط‌بانی استان و برای تک تک ما است که محیط‌بانان ما اینچنین قهرمانانه در حفظ محیط زیست و طبیعت تلاش کرده و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

وی همچنین به اراضی بازپس گرفته شده در حوزه  شهرستان های استهبان، ارسنجان، خرامه و نی ریز اشاره و تاکید کرد: همکاران ما زحمات فراوانی در بازپس گیری این اراضی از چنگ متصرفین داشته‌اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: سالهاست یگان حفاظت محیط زیست فارس در رفیع ترین جایگاه قرار دارد و رکوردهای بی‌سابقه‌ای را ثبت کرده است به طوری که در هیچ کجا یارای رقابت با این قهرمانان افتخار‌آفرین وجود نداشته و سال‌هاست که خود در رقابت با خودشان بوده و تنها رکورد خود را جابجا می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس همچنین اظهار داشت: در این روز با شکوه که متعلق به محیط بانان است، خبرهای خوشی در خصوص افزایش احکام حقوقی محیط بانان در راه است.

وی با اشاره به این مطلب که متاسفانه در زمان حضور اینجانب در استان اعلام شد که بخشی از دریافتی های محیط بانان غیر قانونی بوده است و علیرغم همه تلاش‌ها و رایزنی‌های فراوانی که انجام شد بخشی از دریافتی ها با دستور ذیحسابی و دیوان محاسبات کسر شد؛ اما خوشبختانه ۳۵ درصد کسر شده از حقوق محیط بانان با توجیه قانونی و با حکم دیوان عدالت اداری در احکام جدید به آنان مجدداً به آنان تعلق گرفته است.

در ادامه مراسم از محیط بانان نمونه کشوری مهرزاد توکلی، علی افتخار نیا، ابراهیم شیبانیان و مجتبی پولادی با اهدای لوح سپاس و تقدیم هدایایی تقدیر شد و همچنین لوح سپاس و هدایایی نیز به محیط بانان نمونه استانی صدرالله ویسی، عبدالله برزگر، ابراهیم رحیمی و آرش ضیغمی تعلق گرفت. 

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط بان تقدیر مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس حمید ظهرابی حفاظت محیط زیست فارس محیط بانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ عبدالرحمن زحمتی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.
معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.
روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.
وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

به علت نبود آگاهی ،بسیاری از نوزادان وحوش از چرخه طبیعت خارج می‌شوند
معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.
لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.
در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه پستانداران زیست می‌کنند.

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور