Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه زرین آمیزی در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: در آزمون سراسری سال گذشته، ملاک تعیین حوزه این بود که اگر ۲۵۰ داوطلب برای هر نوبت آزمون در هر شهر وجود داشت، آن شهر حوزه برگزاری کنکور می شد. امسال برای کاهش تردد کنکوری ها، ملاک تعداد داوطلبان هر شهر از ۲۵۰ نفر به ۱۵۰ نفر کاهش یافت.

وی افزود: کنکور سراسری ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان و سه هزار و ۵۲۲ حوزه برگزار می شود که تعداد حوزه ها و شهرها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرین آمیزی همچنین از برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۰ در ۱۱ کشور خارجی خبر داد و گفت: تعداد کشورها نسبت به سال قبل تفاوتی ندارد و در کشورهای قطر، ترکیه، مالزی، پاکستان، آذربایجان، ارمنستان، روسیه، امارات، آلمان، کویت و عمان آزمون برگزار می شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه این گفت و گو با اشاره به دانشگاه های محل برگزاری کنکور ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: کنکور سراسری، آزمون وزارت علوم است و دانشگاه ها همه پتانسیل خود را در اختیار برگزاری آزمون قرار می دهند. با این حال، مواقعی در شهر محل برگزاری، دانشگاه نداشتیم که از دانشگاه آزاد یا پیام نور و مدارس آموزش و پرورش استفاده کردیم.

زرین آمیزی ادامه داد: دانشگاه های محل برگزاری آزمون از روز قبل تعطیل می شوند تا شرایط را برای حضور داوطلبان مهیا کنند.

وی همچنین درباره اجرای پروتکل های بهداشتی در کنکور سراسری، گفت: پروتکل های بهداشتی در شهرهای قرمز سختگیرانه تر اجرا می شود؛ مهمترین بخش این پروتکل ها، افزایش تعداد شهرهای برگزاری آزمون به منظور کاهش تردد داوطلبان است و معیار وجود ۱۵۰ داوطلب در هر شهر به این هدف کمک کرد.

زرین آمیزی اعلام کرد که در شهرهای قرمز هیچ ترددی انجام نمی شود و داوطلبان از این شهرها برای شرکت در کنکور خارج نخواهند شد که باعث شیوع بیماری نشوند.

سخنگوی سازمان سنجش آموز کشور با بیان اینکه سال گذشته پروتکل های بهداشتی در آزمون سراسری به طور کامل اعمال شده است، یادآور شد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، پروتکل های بهداشتی در آزمون سراسری سال گذشته ۹۰ درصد رعایت شده بود. همچنین وزارت بهداشت هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای داوطلبان به کرونا بر اثر حضور در آزمون دریافت نکرد.

به گزارش ایرنا، کنکور سراسری ۱۴۰۰ در روزهای ۹ تا ۱۲ تیر ماه با یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۸۵۲ داوطلب برگزار خواهد شد و توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون از ۶ تیر ماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود.

مهلت خوداظهاری داوطلبان کنکور سراسری از ۳۰ خردادماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و تا امروز سه شنبه اول تیرماه ادامه دارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی برگزاری آزمون کنکور سراسری آزمون سراسری سازمان سنجش زرین آمیزی سال گذشته پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، متقاضیان ثبت‌نام در آزمون‌های نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و یا ترمیم نمره باید ابتدا این فرایند را طی کنند؛ در ضمن، ثبت‌نام دروس نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره پس از تأیید سوابق تحصیلی و در چند روز آتی در همین سامانه فعال خواهد شد.

داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام نموده‌اند می‌بایست از طریق سامانه جامع آزمون سراسری در وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند. همچنین، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی